[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 05:58

Ik ben juist blij met rozetten. Ze krijgen allemaal een plek aan de muur.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:08

Volgens het reglement is een vereniging verplicht om lintjes (of bekers) uit te delen bij de prijsuitreiking heb ik me laten vertellen door de knhs.
Ik vind ze ook leuk om te krijgen.

Alleen wel een beetje jammer en dom dat ik ze de laatste 2 wedstrijden gewoon ben vergeten uit te delen, zo druk was ik met de prijzen zelf :')

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:44

Ik vind lintjes/rozetten heus wel leuk, maar aangezien wij met zijn drieën wedstrijden rijden, o/h zadel, aangespannen dressuur/vaardigheid, in het verleden nog marathon, voltige, keuringen en ondertussen al heel wat jaartjes bezig zijn worden het er wel veel.
Heb ze ook wel doorgeschoven naar onze eigen vereniging, maar die hebben nu zwart/witte, naar voltigewedstrijden (met een aantal bekers), maar momenteel geen afname meer, dan belanden ze in een doos en dan geef ik ze liever terug aan de organiserende vereniging.
Dingen zijn ook nog best wel duur in aanschaf.
De hele mooie en de kampioenslinten/sjerpen liggen natuurlijk wel in de prijzenkast.
Als wij al onze lintjes al die jaren aan de muur hadden gehangen, dan hoefden wij in het hele huis geen behang meer.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:51

Het zijn ook nog eens stofnesten :)

De indoor kalender vult weer langzaam, hopelijk komen er nog wat in Friesland bij. Leuk om verschillende juries te treffen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:38

Misschien zien we je dan nog wel met je vierspan, Vinkega (is Friesland tenslotte) staat bij ons op de kalender komend indoorseizoen.
Ben wel heel erg benieuwd naar je classic pony's, die staan bij mij nog altijd bovenaan het verlanglijstje :).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:18

Hier gaan de gewone lintjes ook meestal terug, of naar de meiden die mij die dag helpen.

De mooie (kampioens) linten hangen vooral bij canvas foto's, of aan de beker die er bij hoort vast.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:27

Grainey schreef:
Ik vind lintjes/rozetten heus wel leuk, maar aangezien wij met zijn drieën wedstrijden rijden, o/h zadel, aangespannen dressuur/vaardigheid, in het verleden nog marathon, voltige, keuringen en ondertussen al heel wat jaartjes bezig zijn worden het er wel veel.
Heb ze ook wel doorgeschoven naar onze eigen vereniging, maar die hebben nu zwart/witte, naar voltigewedstrijden (met een aantal bekers), maar momenteel geen afname meer, dan belanden ze in een doos en dan geef ik ze liever terug aan de organiserende vereniging.
Dingen zijn ook nog best wel duur in aanschaf.

Simpel lintje kost geen drol. :')

Hier alleen de kampioenslinten en buitenlandse linten en sjerpen aan de muur bij m'n ouders
Ik heb liever iets lekkers voor de paarden bijv, zakje snoepjes oid.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:36

Grainey schreef:
Misschien zien we je dan nog wel met je vierspan, Vinkega (is Friesland tenslotte) staat bij ons op de kalender komend indoorseizoen.
Ben wel heel erg benieuwd naar je classic pony's, die staan bij mij nog altijd bovenaan het verlanglijstje :).

Die is wel een keertje te combineren met een weekendje Friese wold :D
Classics zijn leuk al moet je er wel tijd in steken om ze leuk te maken en te houden, dat vergeten sommige mensen soms. Maar dat is bij ieder ras.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:43

Tja, wat is geen drol, een lintje onbedrukt kost toch zo rond de euro, als je dan kijkt hoeveel er uitgereikt worden per wedstrijd......
Zie ook steeds meer verenigingen die de bedrukte lintjes met naam van de vereniging gaan vervangen door blanco, want bedrukken kost ook nog weer zo'n 0,80 cent en alle kleine beetjes helpen tegenwoordig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:54

Grainey schreef:
Tja, wat is geen drol, een lintje onbedrukt kost toch zo rond de euro, als je dan kijkt hoeveel er uitgereikt worden per wedstrijd......
Zie ook steeds meer verenigingen die de bedrukte lintjes met naam van de vereniging gaan vervangen door blanco, want bedrukken kost ook nog weer zo'n 0,80 cent en alle kleine beetjes helpen tegenwoordig.

Ik vind 80 cent voor een lintje in ieder geval niet 'best wel duur'.
En als je er meerdere afneemt kun je ze vast en zeker nog wel goedkoper krijgen.
Bedrukken word hier vaak niet gedaan, maar voor die 40/50 cent is dat ook te doen eventueel.
Kwestie van goed inkopen, en lintjes kun je natuurlijk best laten liggen voor de volgende wedstrijd. :D

Maar zoals ik al zij, geef mij maar een zak snoepjes voor de pony's, die beloon ik liever voor hun werk.

Onze volgende indoor vdh is over 2 weken woensdag, m'n moeder een rondje vdh en vriendin een rondje vdh, beide hobby. Hartstikke leuk, beide enthousiast. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:01

Wij hadden ook bedrukte linten en dat kost toch echt wel meer dan een drol. Ook als je 500 per kleur afneemt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:02

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:13

Het punt is meer dat je als vereniging zoveel mogelijk moet besparen aangezien wedstrijden niet altijd positief uitkomen of het kost in ieder geval ontzettend veel moeite om het financieel zo te kunnen doen om op nul of misschien positief uit te komen. In dat geval maakt elke euro en dus elk lintje echt wel uit. Maar dat is vanuit een organisatorisch perspectief bij een vereniging die het niet ruim had. ☺

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:27

Nav dit topic ben ik er nog even ingedoken; in het algemeen reglement kan ik het volgende vinden.
Algemeen reglement, artikel 50 schreef:
Bij alle disciplines dient per rubriek tenminste één prijs
en rozet per vier gestarte deelnemers of een gedeelte daarvan te worden toegekend,

Algemeen reglement artikel 49 schreef:
Wanneer geldprijzen worden uitgereikt bestaat er geen verplichting tot het uitreiken van bekers of ander eremetaal. Wel dient de plaatsing door plaatsingsrozetten te worden aangegeven.

Als ik het goed begrijp moet je dus altijd die rozetten uitdelen.

Dat besparen herken ik idd wel. Wij kunnen eigenlijk alleen winst maken op onze wedstrijden door enorm veel sponsoren te regelen. Het scheelt ook wel dat wij geen bakhuur hebben. De winst wordt dan weer in de accommodatie/club gestort, zodat de starters er ook profijt van gaan hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:36

Sponsoren zijn ook haast niet meer te vinden. Nog wel voor competities ofzo, maar voor losse wedstrijden echt niet meer. Meeste bedrijven zijn erg sponsormoe. Dus dan moet je als organisatie heel goed weten hoe je kunt samenvoegen om zo toch de kosten enigszins te kunnen drukken.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:53

Die lintjes van 80 cent kun je dus weer niet laten bedrukken, klein addertje onder het gras.

Wij zijn een keer in het rood gegaan bij een voltigewedstrijd, voorzitter deelde per abuis aan alle kinderen van een team een lintje uit ipv ieder team een lintje, waren meerdere teams van 8 en 4 kinderen. Tja, dan klopt je hele, vooraf gemaakte, begroting niet meer.
Natuurlijk dan ook lintjes tekort, nog na gestuurd per post, klein drama.
Achteraf was het best grappig trouwens, kinderen waren dolblij met hun lintjes, kregen ze anders nooit :).

Geen bakhuur, wat een luxe assie.

Sponsoren is ook een beetje het ons kent ons idee, denk ik. Het is ons nog nooit gelukt om een wildvreemde zover te krijgen dat hij/zij zou gaan sponsoren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:58

Wij geven al jaren geen rozetten meer uit. Nog nooit een klacht over gehoord. Ik bewaar zelf alleen mooie linten van de Knhs ofzo. Verder niet.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:39

Ik houd wel altijd mijn lintjes. De gewone die gaan in zo'n glazen stulp, dat ziet er heel leuk uit. De echt mooie van bijv minipaarden shows oid die hangen aan zo'n hart dat eigenlijk voor foto's is. De rozetten die je krijgt bij de minis zijn ontzettend leuk: Afbeelding

Laatst kreeg ik ook een hele leuke aparte sjerp, dat zag er ook wel heel leuk uit:
Afbeelding

Van mij mogen ze de bekers bij de D&V wel vervangen door zulke lintjes als hierboven, dat is goedkoper maar toch wel leuker dan alleen een lintje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:54

Zo die speciale linten zijn nog best prijzig.
Kan me voorstellen dat men weinig overhoud als vereniging en blij is als men quitte speelt.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:00

Dat denk ik ook wel inderdaad. Het inschrijfgeld is daar dan ook wel 30,- per rubriek voor niet leden, 20,- per rubriek voor leden. Gelukkig ben ik nog jeugd en kost het voor mij maar 7.50. De eerste prijzen krijgen ook nog allemaal zo'n beeld als daar op de foto maar dan in het klein. Dat is echt verschrikkelijk dure business op die shows 8)7 :oo

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:19

Denk dat het inderdaad niet meevalt voor verenigingen om alles rond te krijgen. Heb echt respect voor de mensen die zorgen dat wij leuke wedstrijden hebben.

Bij die wedstrijd met de leuke dekentjes in Gaasterland hadden ze het geluk dat de mensen die in de organisatie zitten zelf een ruitersport en Fourage handel hebben.
Voor een vereniging die dat geluk niet heeft is het stukken lastiger natuurlijk.

Bij de mini shows is het qua prijzen vaak heel leuk. Maar ook daar valt het sponsor verhaal niet altijd mee. Weet dat die wedstrijden vaak enorm verlies draaien, kan ook eigenlijk niet anders als je 80 of meer rubrieken hebt en maar enkele rubrieken met een serieus aantal deelnemers...

@Lobkew: Even of topic: Valt me op dat je een tuig met broek gebruikt op de foto. Mocht je ooit mee doen met een officiele AMHA minipaarden show of 1 bij een vereniging die volgens de Amerikaanse regels werkt, moet je die eraf halen, anders is het geen light show harness.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:35

Weet ik van de broek, heb ook geen Ahma, dus aan die shows mag ik ook niet meedoen haha.
Zijn inderdaad vaak maloot veel rubrieken op die shows.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:28

Of je een vierspan nou start als je alleen bent of niet tsja meningen zullen erover verdeeld zijn maar ik denk zo: Als er geen deelnemers zijn die gaan durven rijden in een span zul je ook niet meer langspannen krijgen. Als er teminste 1tje start, kan dat een voorbeeld zijn voor een ander, of motiverend werken dat er meerdere het gaan proberen of meerdere het gaan starten met hun span. Als je niets doet en niets probeert zal het altijd zo blijven. Het mennen is ooit klein bestaan, met de tijd zijn er steeds meer en meer starters gekomen dat is toch alleen maar leuk ? 2span groepen zijn ook klein in starts hier, vaak maar 2/3/4 starts. En dat dan ook nog over verschillende klasses zo gaat dat nou eenmaal.
Als iedereen met een enkelspan ook zo gaat denken en thuis gaat blijven omdat er weinig concurrentie is houden we straks helemaal niks meer over. Sommige wedstrijden die ik in het begin reed (jonge pony die ik aan t opleiden ben) was ook tegen 3 of 4 man in mijn groepje. Bewust gekozen voor rust om beide te wennen, langzaamaan naar het drukkere. Op de wedstrijden dat dan meer gestart word in enkel of meerspannen kun je selecteren al blijft 4-span starten vrij speciaal. Die zitten meer in de marathons/sgw.

Ik vind de lintjes trouwens wel leuk, beginnend in de dressuur met mijn jonkie die ik zelf beleerd heb en opgeleid tot waar we nu zijn is het wel een 'eer' om te zien dat je toch vooruit gaan. Heb niet zo'n heel geheel makkelijke pony, pony heeft veel tijd, rust en vertrouwen nodig kan ik hem dat niet bieden dan loopt hij niet lekker. Dus ik zie het ook als beloning voor mijzelf dat ik dan kalm gebleven ben zegmaar. Oke dit zal vast heel raar staan voor medelezers hier. :')
Laatst in de vaardigheid een 2e plaats, rozet met een beker dat vond ik toch wel erg leuk hoor voor een keertje!
Andere keren alleen, cadeau bonnen gewonnen. Waardebonnen of paard & koets kaartje.
Rozet kreeg ik bij andere wedstrijd trouwens niet, alleen gebruiksvoorwerk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:00

Het kwartje is gevallen, bij mij, wat de vaardigheid betreft :)* . Twee keer foutloos binnen de tijd, zo leuk om barage te rijden *\%/* .
Eerste keer L dressuur met King ging ook best aardig 190 en 198 punten :D . Tevreden met de resultaten van vanmorgen in Oentsjerk dus :j .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:16

Wat goed. Leuk zeg!