voltige?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CecileDV

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:51

Fijn dat er officieel een nieuwe is.

Bij ons is er ook nog niks definitief qua wedstrijden, tenminste, als het goed is na gisterenavond bestuursvergadering wel, maar nog niet voor de leden zegmaar.

Komt wel goed toch?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:55

Het is hier enkel afwachten of we de paarden mee kunnen krijgen :) dus dat wordt binnenkort overlegd en hopelijk kunnen we naar alle wedstrijden hier in t noorden :)!

@Cecile, trouwens leuk dat je een wedstrijdteam traint!!! :) Ga je die zelf ook begeleiden op de wedstrijden?

@xlovelove Fijn dat jullie nu wel een officiele vervanger hebben :)! Krijg jij les dan van een van de meiden uit het hoogste team? Ik heb Jetske regelmatig zien longeren op wedstrijden (zij zat heeeeeeel vroeger bij mij in het team, totdat José dus haar eigen wedstrijdteam kon vormen :) ). Hmm wel jammer dat je nu geen zestal meer hebt... maar met een 4tal kun je uiteraard ook naar de wedstrijden ;)! Ik heb er maar 3 in het ene groepje, dat is lastiger...

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:22

Nou, het zit zo dat ik de trainster ben, iemand anders longeert. Bij een juniorenteam mag er geen 2e persoon meer mee de ring in, dus op wedstrijden zal de longeur het voornamelijk zelf moeten doen. Ik start ook gewoon met het team, dus zal dan vooral met mezelf bezig zijn..

Je zou je drietal natuurlijk ook een duokür kunnen leren en dan per tourbeurt starten?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:29

Ah op die manier! Ik ben en longeur en trainster bij mijn vereniging (en krijg veel hulp van de meiden uit het E-7tal bij de basisgroep wat natuurlijk super leuk is!).

Duo wordt toch alleen galop/galop uitgeschreven? Dat kan ik de meiden echt niet aan doen ;) . De E is al een enorme uitdaging voor ze.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:45

Sommige wedstrijden hebben ook oefenduo of basisduo. Basisduo is geloof ik wel maar tot 12 jaar. Maar dan gelden dezelfde regels als bij de basis.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:01

ceciletjuh schreef:
Fijn dat er officieel een nieuwe is.

Bij ons is er ook nog niks definitief qua wedstrijden, tenminste, als het goed is na gisterenavond bestuursvergadering wel, maar nog niet voor de leden zegmaar.

Komt wel goed toch?

Jaa komt vast wel goed! :)

Grainey schreef:
Het is hier enkel afwachten of we de paarden mee kunnen krijgen :) dus dat wordt binnenkort overlegd en hopelijk kunnen we naar alle wedstrijden hier in t noorden :)!

@Cecile, trouwens leuk dat je een wedstrijdteam traint!!! :) Ga je die zelf ook begeleiden op de wedstrijden?

@xlovelove Fijn dat jullie nu wel een officiele vervanger hebben :)! Krijg jij les dan van een van de meiden uit het hoogste team? Ik heb Jetske regelmatig zien longeren op wedstrijden (zij zat heeeeeeel vroeger bij mij in het team, totdat José dus haar eigen wedstrijdteam kon vormen :) ). Hmm wel jammer dat je nu geen zestal meer hebt... maar met een 4tal kun je uiteraard ook naar de wedstrijden ;)! Ik heb er maar 3 in het ene groepje, dat is lastiger...

Ooh okee!

Ja klopt Jeske zit ik het hoogste team, en die geeft ons zegmaar les. Ja klopt wij zijn haar wedstrijdteam zegmaar :). Ja precies 4-tal kan ook. Ja 3 wil niet.. Kun je niet iemand van een andere groep erbij krijgen oid?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:01

Basisduo inderdaad ook aangedacht (meer voor de basiskinderen, omdat er een niveauverschil ontstaat). Helaas schrijft bijna niemand dat hier in het noorden uit.
Ik zal je wel even een pb sturen met de situatie, misschien heb jij een idee. Komende zaterdag heb ik namelijk een vergadering over de indeling van de teams, maar ik heb geen oplossing...

Wat leuk dat Jeske dat nu doet! :) Al een beetje inzicht in of het gaat lukken om toch te starten? :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:22

Jaa klopt is heel leuk! :) Ze geeft ons eigenlijk al langere tijd les, en vorig jaar in Bronneger heeft ze ook gelongeerd, in Tolbert José. Maar nu is het wel de bedoeling dat zij zich helemaal gaat richten op ons.
Ja hoogst waarschijnlijk gaan wij wel starten, het is nog niet helemaal zeker, maar we hadden het er vrijdag onderling nog over. Dus het is nog even afwachten :).

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:26

Grainey, no problem. Ik zal er naar kijken...

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:02

Wat is het hier rustig...

Gaan er nog mensen hier naar Eastermar?? :)
Bij ons zitten deze wedstrijden in de planning:
Eastermar
Bronneger (1e x dat de solo's gaan starten en onze lieve Tinker gaat dan ook mee :))
Tolbert
Ermelo (misschien beide dagen zelfs...)
Dronten

Oh en de nieuwe teamindelingen zijn ook gelukt! :) Helaas kan het E-4tal enkel in Tolbert starten, maar dat is even niet anders (ivm paarden... alleen naar Tolbert en Eastermar kunnen beide paarden mee, maar voor Eastermar zijn ze nog niet klaar helaas... E-7tal en E-4tal hebben beide een ander paard, dus kan het de teams niet aandoen om op een ander paard te starten... basis stap start wel een keer op het paard van het E-7tal, maar dat is geen probleem daar die zovaak wisselen van paard :+ ze starten 2x met hun eigen Prisca, 1x met mijn Tinker en 1x met Douwe, van het E-7tal :Y) ).

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:14

Wij hebben ook een behoorlijke planning, maar vooral naseizoen ivm examens etc...

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:15

ik ga dit topic even volgen :)
zit sinds kort in het voltigeteam van onze manege. ben nog een beginnertje dus, :o maar was gelijk verkocht!
we zijn nu met zijn 6en van rond de 13/14 jaar, we gaan ook wedstrijden doen :)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:56

Bij welke manege (en waar) voltigeer je LisaLucky? :)

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:18

Ruiter en viervoeter in sambeek. ze zijn pas net officieel met voltigetrainingen begonnen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:24

Oh dat is hier wel lekker dichtbij. :) Ondanks dat ik niet meer voltigeer, maar nieuwe clubs zijn altijd leuk.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:06

Nieuwe verenigingen zijn altijd leuk! :D Wordt de voltige langzamerhand toch bekender :)!

Hier begint het wedstrijdseizoen bijna... eerst hebben we volgende week nog een demonstratie (leuke opwarmer!) en dan komen de wedstrijden toch wel weer dichtbij := (geloof dat ik het spannender vind dan dat de meiden het vinden :') )
Ze hebben allemaal zoveel inzet getoond en zo hard getraind afgelopen winter :).
Dus ben nu heel benieuwd hoe de jury nu naar hun plicht en kür kijkt (vooral van het E-team).
En ook benieuwd hoe de pony's reageren. :Y)
Gelukkig is de eerste wedstrijd een rustige wedstrijd... dus kunnen we weer rustig wennen aan het nieuwe wedstrijdseizoen :Y)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:11

Wat is het hier rustig...

Inmiddels hebben wij de eerste 2 wedstrijden alweer gehad :). Het E-team heeft beide wedstrijden een wp behaald en zit nu op 4 winstpunten, dus zoals het lijkt moeten we deze winter over naar de D-klasse :+ . Dus dat gaat nog erg spannend en uitdagend worden := ...

Hoe gaat het bij jullie allemaal? :)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:38

Haai!
Op t moment een aantal blessures (waaronder ikzelf gescheurde enkelband) dus het is even behelpen, maar verder gaat t eigenlijke prima. Ook al weer 2 wedstrijden erop zitten Lisse en Bronneger, allebei net geen winstpunt...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:17

Ik mis de voltige nog steeds :'(

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:06

@ Cecile, ohjee, wat heb je gedaan? Dat is wel even balen met een paar blessures. Sterkte!

@ Michelle, kun je nergens weer beginnen te voltigeren? :) Echt een verslaving hoor :D!

Wij zijn zelf naar Oostermeer en Bronneger geweest en nu 2 juni onze eigen wedstrijd in Oldekerk :). Dan nog naar Ermelo met 2 teams en Dronten is alweer de laatste van dit jaar. Gaat weer snel...

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:13

Verkeerd geland met afspringen, voet dubbelgeklapt :)

In Bronneger heb je mijn team misschien wel gezien? Het B-team van de Wittegheit. Nouja, als je het hebt gezien snap je die andere belangrijke blessure ook ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 02:19

Jawel, wil bij een andere vereniging misschien voltigeren, maar deze gaat niet op wedstrijd, wat ik dan zeeeeer jammer vind, omdat je dan geen punt hebt om naar toe te werken.. ooit wil ik nogsteeds zelf een voltigevereniging oprichten, manege eigenaar vind t ook alleen maar leuk...

Maar heb nog geeen tijd... Miss. In de zomervakantie :)
Iemand hier trouwens enig idee, of allround instructies of FNRS instructieleden ook voltige mogen geven en ook op wedstrijdjes mogen opeen duur?

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:10

Volgens mij mag dat wel, maar ben je dan niet verzekerd.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:56

@ Cecile, oei, dat hebben we inderdaad gezien... Alles wel weer oké met dat meisje?

@ Michelle, er is een speciale FNRS cursus voltigeleidster. Als je al FNRS instructrice bent. Bij ons worden aan beginners (die voor het eerst op een paard zitten), speciale 'zit' voltigelessen gegeven door de eigenaresse van de manege (FNRS instructie). Via FNRS kun je ook gewoon een resultatenkaart aanvragen, kost wel iets van 25 euro uit m'n hoofd, maar daarentegen hoef je geen KNHS lidmaatschap te betalen (zelf geef ik les bij een FNRS manege met mijn voltige instructie 2 diploma (KNHS), maar we doen aan wedstrijden mee onder V.V. De Smidshorn i.v.m. de solo's en de aankomende D-klasse). Wel ben je beperkt aan de klassen, maar als je een E of basisteam hebt, kun je gewoon via de FNRS starten (als je een echte FNRS manege hebt ten minste ;)).

Ook een Allround mag gewoon voltigelessen geven. Wordt hier in de omgeving ook veel gedaan, maar een allround instructie is natuurlijk geen echte voltigeinstructie en dan zal de groep zeker niet snel naar wedstrijden gaan. Dat zal meer voor de fun zijn. Volgens mij zijn die ook gewoon verzekert, maar ze missen natuurlijk nogal wat kennis op voltige gebied, want ze zijn opgeleid om spring en dressuurlessen te mogen geven :).
Verzekering zul je via de manege-eigenaar moeten doen en vragen wat er mogelijk is en wat diegene het liefste ziet. Bij ons werd echt specifiek naar iemand met een voltige instructie diploma gevraagd.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:22

Ze heeft een flinke hersenschudding en wat kneuzingen, maar niks blijvends gelukkig :)