Nadya schreef:Zulke ongelukken en ervaringen zijn ook mijn nachtmerrie met mijn jonge Sam.
Als ik naar de hei/het bos ga, moet ik ook over een behoorlijk linke en drukke weg. Ik geloof dat ik de eerste keren ga wandelen naar het bos en daar pas opstap. Ze rijden hier als gekken rond en ik neem liever geen enkel risico.
Wij hebben het bos aan de overkant van de weg, maar moeten even 100 meter langs die weg waar ze behoorlijk kunnen doorrijden. Voorlopig loop ik met het jonge paard dat eerste stuk en stap pas in het bos op. We zijn nu wel zo ver dat ik op de terugweg erop blijf zitten dat stukje langs de weg, dan is hij moe genoeg om niet meer al te veel uit te halen
Ik geef je groot gelijk Nadya, beter nu iets overdreven voorzichtig, dan straks een trauma moeten wegwerken. 
), maar ik ben zelf ook geen held meer. Ik heb een dochtertje van bijna 3 en ben tegenwoordig ook wat voorzichtiger met mezelf. Vorig jaar is hier vlakbij nog een dodelijk ongeluk geweest met een amazone te paard door een brandweerauto en ik vertrouw mijn paard wel, maar ik vertrouw het verkeer hier op deze specifieke weg voor geen meter.
??? Helaas zijn er natuurlijk ook veel ruiters die zonder een S&T een stuk minder presteren. In mijn ogen ligt het dan toch echt aan je rijkunst
. Vandaar dat ik ook geen voorstander van bitgebruik ben).