Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:runningkawa schreef:Ik vind dat elk paard minstens 1 uur (vind dat persoonlijk te weinig, maar goed laten wel lief zijn voor de randstad) met een ander paard vrije beweging moet hebben.
Dat hoeft geen weiland te zijn, een goed gedraineerde paddock volstaat ook.
Minstens 1 uur voor echt sociaal contact. Rollen, rennen, staan soezen in de zon.
Het absolute minimum, en dat heet niet voor niets 'absoluut minimum' voor een paard om te kunnen bestaan is 3 uur sociaal contact per dag. Dat is wetenschappelijk vastgesteld.
Ik vraag me af hoeveel stallen in NL die absolute bodem uberhaupt halen. En sociaal contact is niet 'neuzen door de tralies'.

runningkawa schreef:Jij vind dat wij niks kunnen doen hier op bokt, ...
Ík vind 24/7 in een familiegroep buiten want dat is de insteek van wetenschappers als ideaal voor paardwelzijn op dat punt.

KiWiKo schreef:ik wou dat we het hier voor elkaar kregen joh! vooralsnog is 365 weidegang hier in een straal van 25 km niet mogelijk
Auky schreef:KiWiKo schreef:ik wou dat we het hier voor elkaar kregen joh! vooralsnog is 365 weidegang hier in een straal van 25 km niet mogelijk
Ik zit toch echt maar 9 km van je vandaan hoor...
Arabesk schreef:450.000

runningkawa schreef:Ja helaas weer wel arabesk...krijg je dat weer.
Maar ik kan me dan ook wel weer voorstellen dat het op veel stallen niet haalbaar is ze bijv de hele dag buiten te hebben staan.

Arabesk schreef:als ze 1 uur per dag naar buiten gaan dan gaan ze vaak uit hun stekker en verwonden zichzelf, waarbij de eigenaar weer zegt 'kijk zie je wel, je kan ze beter op stal houden'
, die beschouwen zichzelf als de goede pensions. Zeker als ze klantjes krijgen waarbij de paarden in het andere pension niet buiten komen. Heb je meer wensen, dan ben je vaak de enige en ben je snel uitgekakt daar. russel schreef:Ik sta nu op een fantastisch pension, maar ik snap nog steeds niet waarom de paarden s'middags naar buiten gaan en niet al in de ochtend.
russel schreef:Die pensions die wel de paarden overdag naar buiten doen en dan idd 2 a 3 uurtjes en dan ook alleen als het mooi weer is , die beschouwen zichzelf als de goede pensions. Zeker als ze klantjes krijgen waarbij de paarden in het andere pension niet buiten komen. Heb je meer wensen, dan ben je vaak de enige en ben je snel uitgekakt daar.
Arabesk schreef:oja lekker is dat een potstal is op zich best ok, maarrrrrr met 1 plakje erbij strooien kom je er niet en dat 'vergeten' veel pensionstaleigenaren
Cowgirl schreef:Misschien moeten ze maar beginnen bij die paardenschool in Deurne.
Daar zijn ze geloof ik nog behoorlijk van de oude stempel.