Graag wil ik hier ook reageren.
Een vriendin van mij vertelde mij al eerder over Monty Roberts en dat het goed zou zijn voor mijn lieve paardje. Maar omdat ik er te weinig van wist (van Monty´s methode) kon ik me er weinig bij voorstellen.
En doordat mijn paardje een ongeluk kreeg heb ik me er verder ook niet in verdiept.
Maar nu ben ik op HorseEvent geweest en daar zag ik Monty en Annemarie. Nog nooit heb ik met zoveel verbazing en vooral bewondering naar iemand zitten kijken. Kreeg er bijna tranen in mijn ogen van hoeveel zij voor elkaar kreeg met Leo.
Echt ik wist niet wat ik zag en alles ging met zachte hand. Was echt zo onder de indruk!!
Mijn paardje is voorheen altijd erg slecht behandeld en nu hij van mij is wil ik alleen maar dat hij het goed heeft en er zijn daarom ook weinig mensen die wat met hem mogen doen.
Maar nu ik Annemarie heb gezien, weet ik zeker dat dit de methode is voor mijn paardje.
Na de clinic heb ik een gesprek gehad met de man van Annemarie en hij heeft echt de tijd genomen om alles uit te leggen en adviseerde om later op die dag naar AnneMarie te gaan en het met haar te bespreken.
Natuurlijk meteen gedaan en ze was heel eerlijk dat het die dag zo druk was geweest en dat ze liever niet meteen advies wilde geven. Maar vroeg of ik haar maandag even wilde bellen.
Ik natuurlijk gedaan en ik kon meteen een bel afspraak maken.
Tijdens de belafspraak heeft ze tijd genomen om naar mijn verhaal te luisteren en nu mogen wij over 3 weken bij haar langskomen en gaat ze kijken wat ze voor ons kan doen.
En echt ik weet 1000% zeker dat het annemarie echt alleen om het welzijn van het paard gaat!! Nog nooit heb ik iemand meegemaakt die zo ontzettend met paarden bezig is en vooral op een zachte wijze.
Ik stoor me echt aan bovenstaande berichten die beweren dat AnneMarie en haar collega's op een vervelende of zelfs pijnlijke manier met paarden werken.
Echt dat geloof ik niet, want dan zou ik mijn paard nooit durven toe vertrouwen aan hun.
Het zijn allemaal zeer ervaren mensen en weten waar ze over praten.
Mijn vriendin waarmee ik op HorseEvent was heeft ook heel lang met Karel staan praten en ook hij heeft zeer goede adviezen aan haar gegeven.
Dus mede bokkers, natuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, maar baseer het dan wel op feiten.
En niet op dingen die je hebt van horen zeggen.
Als je iets wilt weten bel dan even op naar Monty's trainingscentrum, ze zijn altijd bereid je te woord te staan..
Zo lang verhaal en misschien af en toe verwarrend, maar als er vragen zijn hoor ik het vanzelf..

Annemarie ik zie je in oktober.. In elk geval bedankt voor de tijd die je al in ons hebt gestoken en die je nog in ons gaat steken...