Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) Midasje schreef:Ik heb net effe in je profiel gespiekt maar jij rijdt met hackemore of heb ik dat verkeerd gezien ik had gewoon mijn halster en dat kroop omhoog zodat het niet meer mmoi op de neus lag ik denk zelf dat het probleem daar zit.

Citaat:Ik geloof trouwens dat op de site van bitloosrijden je verschillende optomingen kunt lenen, misschien een idee. In ieder geval succes ermee
Ramiro schreef:Midasje schreef:Ik heb net effe in je profiel gespiekt maar jij rijdt met hackemore of heb ik dat verkeerd gezien ik had gewoon mijn halster en dat kroop omhoog zodat het niet meer mmoi op de neus lag ik denk zelf dat het probleem daar zit.
heb je niemand in je omgeving waar je misschien een echte bitloze optoming, bv dr cook ofzo van kunt lenen. Ik denk dat dit ook wel verschil maakt, krijg die van mij waarschijnlijk ook niet zo lekker gereden met gewoon een halster. Ik heb zelf een bitlooshoofdstel en dat vind ik wel fijn omdat mijn paard toch het hoofdstel associeert met rijden en het halster met wei, wandelen e.d. Ik moet ook zeggen dat de overstap naar bitlooshoofdstel bij mijn paarden eigenlijk vrij probleemloos ging.
Ik geloof trouwens dat op de site van bitloosrijden je verschillende optomingen kunt lenen, misschien een idee. In ieder geval succes ermee
edit: mijn paardje is ook geen monster, maar mensen komen snel tot die conclusie omdat hij groot is en snel nerveus wordt (ook veel volbloed erin). ze zijn ook helemaal verbaasd dat mijn paard zo goed te controleren is zonder bit
Klara16 schreef:Maar hoe trek je hem dan op die volte zonder bit??
Als het echt hard tegen hard gaat negeert je paard dat riempje over z'n neus toch gewoon?
Klara16 schreef:Heb jij wel eens op een p[aard gezeten dat echt besluit dat-ie ervandoor wil?
Misschien vroeger toen ik 12 was en overal op stapte...
Bonita_Bon schreef:Of je krijgt de politie op stal, omdat 'men' gebelt heeft dat je onverantwoord paardrijd (Emiel Voest hoofdstel) op de openbare weg.
Ik had het namelijk in mijn hoofd gehaald om te draven op de openbare weg ZONDER BIT![]()
![]()
![]()
Ik kon het niet nalaten erg hard te gaan lachen. Na een grondige uitleg verdwenen de agenten weer, voor mij terecht zonder consequenties!
Gekke mensen
vond ik wel wat hebben.. Bonita_Bon schreef:Of je krijgt de politie op stal, omdat 'men' gebelt heeft dat je onverantwoord paardrijd (Emiel Voest hoofdstel) op de openbare weg.
Ik had het namelijk in mijn hoofd gehaald om te draven op de openbare weg ZONDER BIT![]()
![]()
![]()
Ik kon het niet nalaten erg hard te gaan lachen. Na een grondige uitleg verdwenen de agenten weer, voor mij terecht zonder consequenties!
Gekke mensen