roest schreef:Ik ben ervan overtuigd dat de 'toppers' een goede band hebben met hun paard, jammer dat er weinig 'toppers' zijn. Het valt me wel op hoe snel iets zielig gevonden word, heeft iemand enig idee hoe dik de huid van een paard is? En in het geval van paardenrennen, het gebaar van slaan brengt adrenaline in het bloed van de jockey, dit is hetgeen dat overgebracht wordt naar het paard. Ik heb het 3x in het echt gezien en heb daarbij 1 jockey zijn paard werkelijk zien slaan, en ja, dat vond ik zielig.
@ ruitje. Ik moet zeggen dat ik mijn twijfels heb over het verbod om de teugels in 1 hand te brengen, als je met je hand zowel je zweep op die wijze hanteerd terwijl je ook nog de teugel in je handen hebt... arme paardenmond.
Het meest sneue vind ik toch het vroeg beleren van de paarden, ik kom hetzelfde tegen in de westernsport, ik hoor daar dan ook niet bij, pas te rijden als ze 3 zijn.
Ja zo dik dat een paard een vliegje van nog geen halve gram op zn huid kan voelen zitten
Ik vind het afschuwelijk hoe die paarden in elkaar gebeukt worden. En dat van het adrenaline wat een onzin!
Het paard heeft een overlevingsdrang en is een vluchtdier. Het zal bij pijn erop reageren en rennen alsof zn leven er vanaf hangt. Dolletjes hoor. Denk dat het paard echt geniet van dat soort momenten. Alles om het geld