Yes mijn tweede overwinning

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Yes mijn tweede overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:10

Vandaar die blinddoek zodat hij de uitgang niet uit rent, "omdat hij het zo leuk vindt".

Kyrkelover, je hebt nog een lange weg te gaan. Ik wens je daar veel wijsheid en sterkte bij, je zult het nodig hebben.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:11

Mackie had dezelfde gedachte als ik. Ik heb nog nooit een draver hoeven blinddoeken om op de baan te blijven Lips are sealed

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:13

promptertje schreef:
Mackie had dezelfde gedachte als ik. Ik heb nog nooit een draver hoeven blinddoeken om op de baan te blijven Lips are sealed

en als het dus wel nodig is, dan willen ze dus niet op de baan blijven... zo leuk vinden ze het dan in mijn ogen niet

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:31

Kyrkelover... nu een heel ander punt.
Wat denk je wat er gebeurd als die blinddoek blijft zitten en je pony vertrekt?

Ik heb het vorig jaar met eigen ogen gezien... Jockey kan het navertellen, de pony heeft het helaas niet overleefd.

Heb je Mike van der Donck ook nog gekend? Hij is overleden tijdens een koers met zijn pony.

Denk nog eens goed over de risico's na, voor je pony, maar nog meer voor jezelf...

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:53

Ik heb ook een keer een renwedtrijd gezien in wassenaar, ik dacht LEUk, nu niet meer, die beestjewerden de hele tijd geslagen!!!!!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 17:06

roosjesgat dat is een andere bond en die blindoek wordt pas net voor de ingang opgedaan en zo gauw ze 1 meter bij de ingang weg zijn weer afgedaan de rest van de tijd lopen ze met de oortjes naar voren dus dat slaat nergens op.
en de dood van mike van der donck had iedereen kunnen overkomen met fietsen met skaten met alles.
hij viel gewoon heel ongelukkig en dat heeft er dus niks mee te maken ik vind het belachelijk dat je daar mee iets wilt zeggen 1 centimeter naar links of rechts en dan er bij hij is uiteindelijk aan ee hersenbloeding overleden in het ziekenhuis.
en ik rijdt nu op zijn pony hij is van trudy boy afgevallen dus het doet me veel pijn dat je dat gaat vergelijken.
daar hebben we het allemaal iedere week nog moeilijk mee.
en dan er bij de blinddoeken worden niet meer vastgemaakt dus als ze er niet aan trekken waaien ze af en het verleden is het verleden.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:51

Roosjesgat schreef:
Ik heb ook een keer een renwedtrijd gezien in wassenaar, ik dacht LEUk, nu niet meer, die beestjewerden de hele tijd geslagen!!!!!!

Op Duindigt? Scheve mond

Dat is ten eerste voor 0 % te vergelijken met hetgeen waar dit topic over gaat. Daarbij zijn er bij de officiele races op Duindigt strenge regels met betrekking tot het gebruik van de zweep en worden er geldboetes en schorsingen gegeven bij overtreding hiervan.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:54

Roosjesgat schreef:

dat zal dan vast niet op duindigt zijn geweest

@ krykelover.. tjee zeg wat ben jij eigenwijs.. als je dat normaal vind, geef je dus echt niks om paarden. doe dan mee aan moter of auto cross..
klein spel is niet voor niks iligaal.

owja, om even over die 2 paarden terug te komen, die hun benen braken..
er was in de verste verte geen DA te vinden.. ze werden met een gebroken been op de trailer gezet. en de eigenaar gaat nog lekker op zijn gemak een biertje in de kroeg drinken.. dus zoveel hebben de eigenaren ook niet op met hun paarden..

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:06

Jeetje zoiets is echt slechte reclame! Ik vind persoonlijker niets leukers om een paardenren te zien, maar hier word ik echt misselijk van.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:13

zucht ponies die geblinddoekt worden, ponies die moeten galoperen voor een kar, ponies die in elkaar getimmert worden etc etc.
Weetje ponyrennen kan heel leuk zijn...als er regels aan verbonden waren, als de boel goed georganiseerd zou zijn etc. maar dat is het niet. Het is pony mishandeling,. tuurlijk er zitten er vast wel bij die het leuk vinden, maar denk dat het gros er echt geen lol in heeft.
Helaas ken ik te veel ponies die beentjes braken en pezen scheurden na ponyrennen...dat soort dingen hoor jij echter niet.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:13

dat hoor ik wel ik kom al 5 jaar op het klein spel veel van de pony's ken ik.
en het grote gros ziet er super gezond uit vind het leuk.
en de eigenaren geven er wel zeker wat om sommige daargelaten natuurlijk als je er niks om geeft sta je niet bij je paard te janken als er iets mee gebeurd.
of elke keer als je weer op die plek komt dat de tranen in je ogen staan maar ach je geeft niks om deze beestjes.
proberen ze kosten wat kost de beestjes weer op te lappen maat ach je geeft er niks om.
en het is ook al totaal anders als een paar jaar geleden.
er loopt nu geen enkele pony meer stuk zo heeeeeeeel af en toe door een ongeluk dat ook in de wei kan gebeuren en dat gebeurd op het groot spel ook.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:27

Ik weet niets van de draf en rensport, maar wat ik op jouw filmpje zie lijkt me niet normaal. Een blinkdoek om je paard? Kom op zeg. Als je je paard de baas niet kan [lijkt me dat het daarvoor is? zou geen andere reden kunnen weten. Als hij het echt zo leuk vind als gezegd wordt zou hij geen behoefte hebben aan de uitgang, lijkt me] dan moet je niet aan dit soort dingen beginnen. En slaan is geen goede methode om je paard de baas te kunnen.

Paardrijden gaat om samenwerken, niet tegen elkaar werken.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:36

ik zeg toch ik heb zondag al heel anders gereden!!
ik heb niks gedaan het haar laten uitzoeken 1 klein tikje aan het eind gegeven TIKJE en ze vloog zo de andere voorbij.

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:42

arme arme pony.... Ach gut

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:17

Kyrkelover, ik zou het fijn vinden als je op zou houden deze "sport" te verdedigen. Het is illegaal, het is dieronvriendelijk en als paardenliefhebber hoor je je er niet mee te bemoeien. Hoe harder je het verdedigt, hoe ongeloofwaardiger je wordt. Met draf- en rensport heeft deze ellende niets te maken. Hou dus alsjeblieft op met te roepen dat het best wel kan - het kan niét. Punt!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:48

lijkt me een mooie afsluiting voor dit topic... kan hier geen slotje op? Zoals eerder al aangegeven, het hoort niet bij draf- en rensport en dus niet op dit subforum. Het draagt verder ook niks bij aan waarde aan dit subforum. Verder is het geen reclame.... wat mij betreft slotje Tong uitsteken

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:06

In één woord; Verschrikkelijk.

Jij bent geen dierenvriend! Er wordt zeker ook gewed he!!! Wat is je prijzen geld??

Je zult wel trots zijn op jezelf maar het is zeker niet iets om trots op te zijn. Knoop dat maar goed in je oren!

Wordt wakker!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:12

Hmm 5 pagina's over hetzelfde. Het is nu denk ik wel heeeeeel duidelijk geworden wat Bokt hiervan vindt geloof ik.
Dus bij deze een slotje.