Hoefijzer zeurende mensen (wat een titel whaha)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 09:18

Zoiets hadden wij op vorige stal in Noordholland ook... daar heeft mn merrie ook op leren lopen omdat we anders nooit niet wegkonden.. iedereen daar op stal verbaasde zich erover dat ze na een aantal keer erover heen al niet eens meer gevoelig liep best grappig om dan die hoofden te zien als je t bewijst :p

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:17

smurf schreef:
Anth is incognito-dresuurprikker

Met mijn boomloze zadel (tja, natural) kan ik met alle broeken rijden, vroegah (toen je kat nog met een ur schreef ) kon ik alleen rijden in rijbroeken met leren konten en hoge leren laarzen waar je niet in en uit kon komen zonder hulpmiddelen, maar die tijd ligt ver achter me....

op mijn BF rij ik ook gewoon met spijkerbroek, een BF is zo zacht dat je geen schuurplekken meer krijgt. (ook niet bij je doos, daar waar alle naden precies samenkomen van je spijkerbroek)

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 10:26

ik reed altijd met me boomzadel dinges ook gewoon in spijkerbroek, wijde skater broek en eigenlijk alles wel.. ik klom er gewoon op.. maar toen heb ik een tijdje met rijbroek gereden en nu laatst weer in t zadel met een spijkerbroek.. had echt grote schuurplekke op me knieen vooral... dat doe ik dus nooit weer

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:32

Kinke schreef:
Signalement van een "dressuurprikker" : Glimmend glad paard gekleed in setje, uiteraard met beenbescherming. Baasje bijpassend bij setje, dus...getailleerd ankyjasje, anky bandplooirijbroek, glimmende leren rijlaarzen, lichte make-up en kapsel wat zelfs onder een cap nog onberispelijk zit
Hihihihi, soms is het wel leuk om aan vooroordelen te doen (of er dom over te l.llen)

Hoezo vooroordeel.....

Ik snap dat dit natuurlijk 2 uiterste zijn, maar als er door 2 'groepen', die eigenlijk beide niets anders doen als houden van paarden, zo naar elkaar gekeken wordt is er dus echt géén respect te vinden....

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:05

Anouar15 schreef:
Anouar wil niet eens in de berm lopen. Als ik hem erin stuur gaat hij er zo snel mogelijk weer uit

Mijn paard wil dat ook niet word daar heel vervelend van.

Lottie84

Re: Hoefijzer zeurende mensen (wat een titel whaha)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:09

Als de mensen zich meer in het hoefmechanisme verdiepen lijkt het mij niet meer dan logisch om je paardje op "blote voetjes" te laten lopen. Mijn pony loopt nu een jaartje zonder ijzers en het gaat super!

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:15

tsja LC maak dat de rest van de mensheid even duidelijk maar als je je dr niet voor interesseerd word t natuurlijk ook al moeilijker hè, maar ik merk wel dat als je mensen die dr geen verstand van hebben het uitlegt ze het inderdaad beter begrijpen of beter gezegd.. WILLEN begrijpen dan mensen die zelf paarden hebben en t allemaal beter denken te weten :p

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:24

De mensen die hun paard zonder ijzers hebben omdat ze vinden dat dat beter is zijn ook meestal de mensen die niet fanatiek wedstrijden rijden (op hoger niveau) Daarom denken denk ik veel mensen dat je niet zonder ijzers wedstrijden kan rijden (op hoger niveau)
Bij endurance zie je het wel steeds meer, enduranceruiters kijken denk ik ook anders naar hun paard.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:27

Ludora schreef:

Hoezo vooroordeel.....

Ik snap dat dit natuurlijk 2 uiterste zijn, maar als er door 2 'groepen', die eigenlijk beide niets anders doen als houden van paarden, zo naar elkaar gekeken wordt is er dus echt géén respect te vinden....

Ludora,
als je goed had gelezen had je gezien dat het maar een grapje was. Persoonlijk maakt het mij geen fluit uit wat voor kleding iemand draagt (zolang ik mn ouwe zooi mag dragen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:29

Anouar draagt het liefst modderkleurige kleding, hij trekt het zelf aan, met uitrekken moet ik hem wel atijd even helpen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:38

Kinke schreef:
Ludora schreef:

Hoezo vooroordeel.....

Ludora,
als je goed had gelezen had je gezien dat het maar een grapje was. Persoonlijk maakt het mij geen fluit uit wat voor kleding iemand draagt (zolang ik mn ouwe zooi mag dragen

Ik had van jou idd begrepen dat het een grapje was, maar er wordt wel zo gedacht ....

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:47

Uiteraard zijn er altijd mensen die er zo over denken. En zo bestaan er zoveel vooroordelen in de wereld. Zolang je van jezelf maar weet dat je niet zo bent....(of je moet echt de hele wereld kunnen verbeteren)

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:48

haha Anouar, Kinke haar kledij komt van dezelfde ontwerper als die van Anouar

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:18

mijn paard houd zichzelf altijd heel netjes schoon? heb nooit poetswerk whaha das ook saai moet ik zeggen hoor!

Oei, dit gaat wel erg offtopic

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:29

Je hebt gelijk Bitterbal, mijn excuses
Om terug te komen op het onderwerp, toen ik Kinke verhuisde naar haar huidige plek heeft er wel iemand een opmerking gemaakt over haar blote voeten (tevens op haar blote lijf en het niet voeren van biks e.d.) Sowieso denkt deze persoon over bijna alles anders dan ik, heb uitgelegd waarom ik denk dat paardlief zonder al die attributen kan en ben verder geen discussie aangegaan. Dat ze met haar (in zijn ogen) minimale wintervacht de kou heeft overleefd is nu al bewezen, nu de rest nog

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 21:50

Whaha je excuses aanvaard hoor vond het zelf niet zo heel erg, maar weet niet in hoeverre mods hier blij mee zijn enz..

Dat is vaak heh, als t bewezen is geloven ze t pas... Ik probeer ook zo min mogelijk discussies aan te gaan, maar af en toe is zoiets onoverkomelijk

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:53

Ludora schreef:
Kinke schreef:
Signalement van een "dressuurprikker" : Glimmend glad paard gekleed in setje, uiteraard met beenbescherming. Baasje bijpassend bij setje, dus...getailleerd ankyjasje, anky bandplooirijbroek, glimmende leren rijlaarzen, lichte make-up en kapsel wat zelfs onder een cap nog onberispelijk zit
Hihihihi, soms is het wel leuk om aan vooroordelen te doen (of er dom over te l.llen)

Hoezo vooroordeel.....

hahaha mag een spijkerbroek met klompen ook

het enige wat nooit ontbreekt aan mijn outfit is mijn helm

en ik moet echt wel zeggen dat ik wat "nette" setjes heb hoor. Ik moet ook wel eens "aangekleed" verschijnen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:57

Ik heb één groot oranje setje

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:59

ik doe m'n best om zo vloekend (letterlijk en figuurlijk) mogelijk op m'n peerd te zitten, zie hier

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:05

Els je wordt veel te mager!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:07

egg niet, er moeten nog 10 kilo af!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:10

ik zie een streepje op een paard zitten!

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:16

Arabesk schreef:
ik zie een streepje op een paard zitten!

En het vloekt ook nog als de ................
Maarre, ik doe met je mee hoor. licht rode jas bij een donkerrood dekje, bij voorkeur met een blauwe broek eronder (is dit erg genoeg )

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:52

Ik doe niet mee. Mag dat ook
Ik heb alles oranje en ik trek daarbij geen roze trui aan

Waratje

Re: Hoefijzer zeurende mensen (wat een titel whaha)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:43

Bitterbal schreef:
Hebben jullie hier ook last van? en hoe proberen jullie die mensen op een rustige manier uit te leggen dat dat niet altijd hoeft?

Hier heb ik nooit last van, ik krijg nooit opmerkingen over de blote voeten van mijn paard, da's hier namelijk niet erg bijzonder. Het aantal paarden MET ijzers is in ieder geval bij ons op stal ver in de minderheid (hebben we ze eigenlijk wel? ). Denk nou niet dat we op een stal vol met "naturals" staan, want dat is ook niet het geval. Ik hou trouwens helemaal niet van dat woord........
Ik krijg hoogstens "commentaar" op mijn mooi gekleurde touwhalstertje (paars met goud)