Goede natuurlijk bekappers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_vdv

Re: Goede natuurlijk bekappers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:05

Ik ben ook positief over Fred Kammer. Hij doet mijn pony's en bijna alle paarden van stal.
Sinds hij mijn pony's bekapt, is mijn Tinker, die voorheen lastig te bekappen was, superbraaf. Ook heeft hij mij goed geholpen toen ze hoefbevangen was.
Hij is rustig, geduldig, bekwaam en geeft goede uitleg.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:31

Ik heb een nieuwe bekapper! Annette Nielsen,

Niet dat Klaas nou slecht was, maar iemand zei dat ik haar eens moest proberen, ze beviel me nu eenmaal beter.

Ze heeft enorm veel geduld en is ronduit perfectionistisch. Neemt echt de tijd (zo'n twee uur per paard) en legt alles uit wat ze doet. Ze is nog in opleiding bij AANHCP.
Ik heb ook een hengst die ik in mijn eentje niet kan bekappen, ik heb hem pas kort en daarvoor was hij minstens drie maanden niet bekapt. Eigenlijk wilde ik het niet eens proberen (ik dacht: komt alleen onnodige stress van) maar Annette wilde toch een poging wagen.
Natuurlijk ging het niet van een leien dakje, de hengst probeerde af en toe te trappen (een paar keer raak ook) maar Annette geeft niet zomaar op. Hij was zeker niet makkelijk maar het is haar toch gelukt.

Na de bekapping liep de hengst stukken beter, evenals twee andere paarden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:35

Sorry jongens dat het zo lang duurt voordat ik het bijwerk, maar ik heb het erg druk. Ik zal het waarschijnlijk donderdag bijwerken. Ja

vbps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:15

cabcalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:41

@vbps: dat zijn idd extreme hoeven, echter het hoefbeen is vervormd door de langdurige verkeerde stand. Je pony is er hoogstwaarschijnlijk dus niet mee geboren ....

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:57

Hehe nu ik Tong uitsteken

Ik 'heb' nu Klaas, kan niets anders zeggen dan een goede bekapper.
Doet bij ons op stal nu 7 paarden, krijgt bij de meeste moeilijke paarden de voetjes en bekapt goed. Kijkt goed naar het individu, hij legt alles goed uit en het is een aardige man. Het enige jammere is dat hij soms wat slecht te bereiken is om een afspraak te maken.

hans arendse is hier ook wel een paar keer geweest,
hij bekapt ook niet slecht, maar banketstaaf je de oren van je kop, en afentoe twijfel ik aan de correctheid van zijn verhaal.

Dan hebben we Janneke Reitsma (was het geloof ik) gehad, zij had een hoop opleidingen in Amerika gevolgt (weet zo niet alles) en heeft Flower de eerste keren gedaan, waarbij grote veranderingen nodig waren omdat haar hoeven toen niet echt correct waren, en daarna liep ze dus wel gevoelig. Ik ben met haar gestopt omdat ik haar erg duur vond, en de stalgenoot waarmee ik het toen 'samen' deed is vertrokken, en het dan voor mij helemaal geen doen was.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:34

Ellemieke Fransen is pas bij mij geweest om mijn haf op easywalkers te zetten. Hiervoor was Siem alijd traditioneel bekapt en beslagen. Ontzettend leuk mens, wat ook veel wil uitleggen.

Ze is (omdat het de 1e keer was dat ze mijn paard zag) ruim 2 uur bezig geweest. En ik moet zeggen dat Siem prima loopt. Al heeft hij uiteraard in het begin eventjes moeten wennen.

Ze is zelfs nog eens op zondag langsgekomen om er nieuwe nagels in te slaan nadat mijn paard zijn schoentje er af had getrapt. Nou ja, niet helemaal eraf dus, alleen maar een paar nagels eruit.

Ondanks dat ze niet ver hoeft te reizen om bij mijn paard langs te komen vind ik dit toch zeer nette service.

Ellemieke mag zeker blijven Ja

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:08

Ohja, Ellemieke komt hier op stal ook, voornamelijk voor de easy walker paarden.

Ze heeft mijn paard nooit gedaan, deze staat immers niet op easy walkers, maar ik ga wel altijd kijken als ze komt voor de andere.
Aardige vrouw, legt goed uit, gaat ook goed met paarden om (hadden hier een zeer angstig hengstenveulen, welke zij met veel geduld en liefde, en zonder enige dwang toch helemaal heeft kunnen bekappen)

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:56

Ik heb hele goede ervaringen met Yolande Couillault.. Helaas bekapt zij nu niet meer.
Ze legde alles heel goed uit en begeleidde ook hetgeen je zelf moest doen erg goed. Maakte ook altijd tijd voor ons als dat nodig was.
Mijn paard liep kreupel door een prutser van een natuurlijk bekapper (wiens naam ik hier niet zal noemen). Nadat zij hem heeft bekapt heeft hij geen dag kreupel meer gelopen.

Petra van Langevelde doet nu mijn paarden, ook over haar ben ik tevreden. Ik vind het alleen jammer dat zij graag zou zien dat ik zelf de cursus ga doen voor het bijhouden van de hoeven. Yolande begeleidde dit altijd zelf.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:17

Ik heb nu ook Ellemieke Fransen. Zij heeft hier in het oosten veel klanten over genomen van Lynn Apple en hij had me haar telefoonnummer gegeven, omdat het afspraken maken met Klaas Feuth niet even makkelijk ging. Ellemieke woont dichtbij, dus ik had ook binnen een week een afspraak met dr en ben super tevreden. Ze neemt rustig de tijd, kijkt goed naar het paard en wist ook helemaal prima om te gaan met mn oudere merrie. Die probeerde haar erg uit, maar ze loste het heel rustig en goed op. Fantastisch mens Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:12

Ik heb de site weer bijgewerkt!

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:38

Ik heb ook hele goede ervaringen met Annette Nielsen,
Ze heeft erg veel geduld, neemt de tijd, is zoals al gezegt perfectionist (wat erg handig is want ik ben het ook als het over de hoeven van mijn paard gaat), ze kan goed met mijn paard omgaan en is ook geinteresseerd in nieuwe dingen, mijn paard liep perfect na voor het eerst Natuurlijk Bekapt te zijn.
M'n paard is ook niet de makkelijkste met zijn hoeven, maar ze heeft het voor mekaar gekregen dankzij haar geduld en hoe ze met paarden omgaat!
Ben erg tevreden over haar.

Vriendelijke Groetjes,
Petrarca

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:22

Ik heb hele goede ervaringen met Remco Sikkel van Zoest. (www.gezondehoeven.nl)
Hij is heel erg rustig en goed in de omgang met paard en eigenaar, hij neemt absoluut de tijd ervoor en is altijd in voor een gezellig praatje.
Een hele goeie!!.

Zie voor meer info de site.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:27

Ik heb ook goede ervaringen met Annette Nielsen. Leuk en aardig mens, nooit te beroerd om iets uit te leggen en mijn paardje vind haar ook leuk. Vooral het snoepje op het eind Lachen Kiya's hoeven zijn ontzettend opgeknapt en ze heeft geen dag verkeerd gelopen sinds ik met NB ben begonnen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:47

Mijn paard wordt naar alle tevredenheid bekapt door Petra van Langevelde.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:26

ik heb goede ervaring met Nils Holgersson.
Hij is rustig en heeft veel ervaring met het bekappen, ook jonge paarden gaat prima. Hij is wel pas verhuisd naar Sellingen maar zijn werkgebied is er niet erg dooor veranderd, alleen wil hij proberen meer in Duitsland te gaan werken

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:24

Ik heb hele goede ervaringen met Wout Overbeecke (www.horsesgonatural.com).

Hij is zoals gezegd erg rustig, fantastisch met paarden en kundig.
Mijn jaarling werd door hem in een half uur bekapt, terwijl we zelf met moeite zijn benen opgetild kregen. Hierna is dat dus ook drastisch veranderd.
Hij heeft een cursus gegeven op onze opfokstal en dit was erg duidelijk, goed verzorgde instructie en heldere uitleg.

Nu zal hij slechts nog ter controle komen, maar ik ben absoluut tevreden over Wout!!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:07

Hans Arendse:

- Bekapt altijd correct, mijn pony staat nogal stijl en hij heeft hem niet in een keer plat gezet maar doet dit in fases.
- Komt altijd ruim op tijd.
- Is vriendelijk, rustig en erg geduldig.
- Geeft altijd antwoord op je vragen en geeft goede adviezen.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:31

Heeft er ook iemand ervaring met Bjorn Rhebergen? Hij heeft ook een opleiding gedaan bij aanhcp en zit in regio Apeldoorn.

Ik 'heb' Wout Overbeeke, hij is pas 1 keer geweest en komt volgende week weer, tot nu toe zeer tevreden, aardige en rustige man.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:07

Kent iemand Fernand Geene?
Wout (Overbeecke) heeft nl besloten zijn werkgebied te verkleinen en mijn stal ligt helaas niet in de cirkel...
Nu gaf hij het nummer van Fernand en die komt a.s. woensdag, maar lees nergens zijn naam... Ben benieuwd.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:15

ja, ken ik. heb ik een keer bij mijn paarden gehad. doet een vorm van strasser trim. geen mustang roll, althans niet bij mijn paarden.

kan je Annette Nielsen aanbevelen. ook AANHCP opleiding, net als Wout.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:14

OMG.... Strasser trim? Hellup, hij staat al week linksvoor.
Afijn, we zien het wel. Kan altijd nog verder kijken.

Die mustangroll maak ik dan zelf wel Knipoog

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:47

Ik ook Hans Arendse, erg tevreden.
Wat Lintjuuuh al zei,
Hij is erg rustig met je pony's, neemt de tijd, gaat voor shetjes rustig op zn knietjes zitten, is altijd op tijd en doet nooit moeilijk.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:27

corine1981 schreef:
Kent iemand Fernand Geene?
Wout (Overbeecke) heeft nl besloten zijn werkgebied te verkleinen en mijn stal ligt helaas niet in de cirkel...
Nu gaf hij het nummer van Fernand en die komt a.s. woensdag, maar lees nergens zijn naam... Ben benieuwd.

Fernand is lang mijn bekapper geweest. Knipoog
Doet goed werk.

lupicor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:09

hey,

fernand ken ik wel jah, maar helaas heb ik geen goede ervaring met hem.
hij heeft voor een aantal jaren terug op de maege waar mijn paard ook stond een 4 tal paarden beslagen, toen nog gewoon met ijzers want toen de tijd hoorde je hem ook helemaal niet over natuurlijk bekappen.
3 van de 4 waren stok en stok kreupel, allemaal te kort genomen en in het leven geslagen.
ijzers paste niet goed en zelfs zo dat er 2 naar de kliniek moesten en waaronder mijn paard een half jaar op rust moest.

fernand heeft alleen maar een simpele opleiding in U.S gevolgd van 3 weken, das echt!
hij is alleen volgens mij gestopt met het gewoon beslaan doordat hij dat gewoon niet kan, vandaar het zogenaamde holistische gedoe van hem.

wil wel even zeggen dat ik niks tegen natuurlijk bekappen heb hoor!, alleen fernand van geene komt nooit meer in de buurt van 1 van mijn paarden.

groetjes Ach gut