[AR] [NH] Wie rijden er zonder zadel en hoofdstel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:16

Milkaatjuh schreef:
Over wie hebben jullie het? *is nieuwsgierig* Haha!

niet over sinterklaas/... Blond als je een topci opent.. en daar een disscussie uit voort vloeit..

goh wie zou het verhaal vertellen?? mischien de TS?? ja ik zeg maar wat hoor

funkyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:17

ik ben 13
en vroeger toen ik klein was iets van drie had mijn tante een eige fries en toen reed ik daar op.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:21

Cayusejuhh schreef:
niet over sinterklaas/... Blond als je een topci opent.. en daar een disscussie uit voort vloeit..

goh wie zou het verhaal vertellen?? mischien de TS?? ja ik zeg maar wat hoor

Sorry ik snap er helemaal niks van... wie vinden jullie nou zo dom? TS??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:27

Ow laat maar... Lachen

Babeth

Ik snap al Lachen

snowdon

Knipoog

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:41

Cayusejuhh schreef:
niet over sinterklaas/... Blond

OK dan! Briljant!
Sinterklaas stapt overigens wel op paarden die hij nog nooit heeft gereden en die hij niet kan vertrouwen.... Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:57

Kiara schreef:
+:)+ Briljant!
Sinterklaas stapt overigens wel op paarden die hij nog nooit heeft gereden en die hij niet kan vertrouwen.... Knipoog

Een goed voorbeeld van onverantwoordelijk gedrag!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:29

Ik rijd alleen met een touwtje om Lola's nek in de bak, simpelweg omdat ik daar niemand in gevaar zou kunnen brengen als er wat gebeurt. (Voor de rest is het m'n eigen nek) In het bos heb ik er meestal gewoon een hoofdstel om zitten, er is toch nauwelijks verschil tussen een bit waar niet aan gezeten wordt en geen bit volgens mij, dus ik zie geen reden om het niet te doen.

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:50

djuno schreef:

oh ...en by the way.....het is berIJder

Vandaar misschien?????
Als een paard een bereider heeft heeft het geen zin meer om te vluchten maar met een berijder is dat veel leuker Haha! Haha! Haha! Haha!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:07

Koetje4 schreef:
Vandaar misschien?????
Als een paard een bereider heeft heeft het geen zin meer om te vluchten maar met een berijder is dat veel leuker Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik zou ook niet vlucthen met een bereider Knipoog Tong uitsteken Teminste, dan moet hij wel lekker eten bereiden...... Haha!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:54

Koetje4 schreef:
Vandaar misschien?????

Haha! Haha! Haha! *stikt zowat in een lachbui*

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:11

Dwalen we niet wat af?!
Beetje flauw om zo op te gaan in een spelfout dacht dat het hier ergens anders over ging Scheve mond
Ja en dit zegt een 16 jarige, leeftijd heeft er niks mee te maken.

Ik was 13 toen ik mijn paard kreeg dus en.
Ik snap wél het principe van josien heel goed zelfs.
En ben het helemaal met der eens!

Maar ja als je het nog niet snapt hoe zij het uitlegt in haar verhaal dan vraag ik me af of je het ooit wel zult snappen. Scheve mond

En voor alle volwassen mensen hier ga zo door , mensen van onze leeftijd kunnen nog heel veel van jullie leren OK dan! Scheve mond

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 11:26

dola schreef:
Dwalen we niet wat af?!
Beetje flauw om zo op te gaan in een spelfout dacht dat het hier ergens anders over ging Scheve mond
Ja en dit zegt een 16 jarige, leeftijd heeft er niks mee te maken.

Maar ja als je het nog niet snapt hoe zij het uitlegt in haar verhaal dan vraag ik me af of je het ooit wel zult snappen. Scheve mond

En voor alle volwassen mensen hier ga zo door , mensen van onze leeftijd kunnen nog heel veel van jullie leren OK dan! Scheve mond

een beetje humor op z'n tijd kan geen kwaad....dat is gezond Haha!
En wat betreft het leergehalte....jij zult hopelijk niet meer bereider schrijven

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:22

dola schreef:

Het gaat er niet om dat wij het niet snappen, want in elk geval ik snap haar standpunt zeker wel. Wat ik alleen duidelijk wil maken, is dat zij misschien wat beter op kan letten in haar wijze van iets duidelijk maken. Op de (volwassen) mensen met meer ervaring in de paarden komt ze erg betweterig over en op kinderen die nog open staan voor alles of zich blind staren op een droom, zijn haar woorden een soort van gouden pot aan het einde van een regenboog.

En de regenboog kan zo spontaan verdwijnen voor de zon...

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:30

Ow dus kindere( waar je denk ik mij oa mee bedoelt) zien het allemaal als een droom ik zie het heel anders hoor, en dat is haar manier en een ander heeft zijn eigen manier als die het zo zegt is het dan ook betweterig?

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:49

Jammer dat ik betweterig over kom. Was niet mijn bedoeling, maar gaat bijna vanzelf als je iets wi overbrengen aan mensen die het niet begrijpen. Heb trouwens ook gezegt dat dit niet iets is om na te doen. Het heeft een grondige voorbereiding nodig wil je zonder zadel en hoofdstel veilig kunnen rijden.

Tja, mijn taal is heel slecht. Heb het ook maar net gahaalt op school haha.

Citaat:
Als zo'n hond los komt en jouw in je been grijpt vlucht je zelf ook maar al te graag.....ik kan me niet voorstellen dat je dan rustig blijft toch?

Ik blijf inderdaad ook niet rustig staan, maar moet dat dan. Weg rennen als die hond los is nee, dan krijg ik hem achter mij aan. Ik zal weer proberen boven deze hond te komen om er een beetje goed van af te komen.

Een paard alleen gaat rennen, die in de kudde niet. Is het paard dan alleen als wij er op zitten. Moeten wij voor onze veiligheid het paard niet alle vertrouwen en veiligheid geven die in de kudde is?
Verder is training heel belangrijk. Om bij het v.b. van die hond te blijven. Ik heb mijn paard geleert om inplaats weg te rennen juist zelf de in de tegen aanval te gaan. Niet met geweld, maar de hond voor ons uit jagen. Zo ook in andere situaties niet gaan rennen, maar er tegen vechten zonder geweld.

Citaat:

Ben blij dat iemand het begrijpt.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:27

ik rijd 1 keer in de week als ontspanning zonder zadel en hoofdstel enz. ook zonder zweep of sporen, hij pikt het goed op, alleen had ik in het begin wel gewoon een halstertouw gebruikt voor het geval dat, want je weet nooit hoe je paard reageerd de eerste keren.

QHAhkbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:52

ik rij bijaltijd zonder hoofdstel en zadel, mijn paard is nog nooit geschrokken van iets of weggerend, na 6 jaar....Dus weet niet hoor maar goed. Het is veel leuker rijden zo en ook prettiger voor je paard. Je hebt veel meer contact met je paard dan dat er zo leren zadel opzit

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:32

weetje wat vandaag gebeurde....ik zat zonder zadel en hoofdstel m'n paardje uittestappen, en een anderpaard aan de rand van de bak kreeg een stoot van het stroomdraad, dat paard vloog ervandoor, maar maan keek opzij deed een pasje opzij, snoof een keer en liep toen gewoon weer verder, met zadel zou hij er zeker vandoor zijn gegaan denk ik.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:09

Hoe weet je dat zo zeker?

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:55

.
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 26-12-23 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:48

lovemaan schreef:
weetje wat vandaag gebeurde....ik zat zonder zadel en hoofdstel m'n paardje uittestappen, en een anderpaard aan de rand van de bak kreeg een stoot van het stroomdraad, dat paard vloog ervandoor, maar maan keek opzij deed een pasje opzij, snoof een keer en liep toen gewoon weer verder, met zadel zou hij er zeker vandoor zijn gegaan denk ik.

Dat is dus lariekoek Lachen Ten eerste WEET je dat niet, ten tweede zal hij met zadel hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gereageerd hebben en ten derde zal je dit echter gewoon geplaatst hebben om een draai proberen te geven aan de discussie.... Triest

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:47

Snowdon, wat je hier schrijft vind ik ook triest.

Het kan heel goed zijn dat je paard met zadel wel was weg gesprongen. Met zadel heb je meer stevigheid en wat de meeste mensen als eerste doen in een schrik reactie knijpen en de teugels strak vast pakken. Doordat je zonder iets zit heb je die mogelijkheden niet meer en was jouw reactie niet meer knijpen maar oeps hoe nu. Je gaat na denken en in die tijd heeft het paard al gevoelt dat je niet spant en niet reageert waarop het snel tot rust komt. Dus voordat jij bedacht heb wat te doen is je paard al weer rustig.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:43