[AR] [LO] Pony van 2 al longeren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:17

hmmz, over het verschil bak/roundpenn....
Bij ons gaan de veulens in de winter ook in de round penn (als ze niet op het land staan), Dan rennen ze zelf met zijn allen rond...
Maar! Ze kunnen ZELF bepalen of ze lopen, en dat is het verschil denk ik, maar of je ze nou los zet in een bak of roundpenn maakt geen flikker uit

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:27

ja maar ze moeten toch aan de stem wennen ,lijkt mij?
het is altijd verstandig om een pony/paard alvast aan je stem te laten wennen voordat je met ze gaat longeren?!?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:43

wennen ze vanzelf aan tijdens het longeren.... en daarvoor.

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:06

zal wel...ik denk dus dat het wel kan!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:03

Ikzelf ben van mening dat je ze toch ook best op de wei laat staan hoor, al heb ik geen verstand van veulens enzo, maar het LIJKT mij gewoon Lachen.
Je kan er wat mee dollen enzo, dat kunnen ze ook leuk vinden, maar zorg dat het leuk blijft en dat het niet lang duurt, een jong paard (veulen of gewoon 3-jarig) kan niet altijd zijn aandacht erbij houden en blijft niet zo lang geconcentreert. (da hebbik wel uit ervaring Lachen )
Verder vind ik het altijd al heel netjes als mensen hun paarden gewoon pas met drie jaar beginnen opleren of zelfs 'pas' met 4 jaar.
Ok, je moet mssn lang wachten, maar je hebt er daarna nog veel meer plezier van.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:10

Je (Namarda) voet je wel erg aangevallen Verward
Er is hier niemand op bokt die iemand probeert zwart te maken, doe asjeblieft normaal. Je bent nog maar een paar dagen op bokt. Sorry hoor, maar als je een bericht plaatst kan je verwachten dat er reacties op komen, als je er niet tegen kan plaats dan tenminste niets.

We zeggen echt niet dat het niet goed is, omdat jij dat bent hoor! Als iemand anders dat had geschreven was die reactie ook wel gekomen. Dus doe asjeblieft een beetje rustig en normaal.

Annsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:59

Ik dnek dta je ene paardje van 2 prima kunt longeren, maar dan "longeren" Daar mee bedoel ik aan een halster waar je een longeer;ijn aan vast klikt terwijl jij ene longeerzweep in je hand houd. Hierbij zou ik ook niet op 1 plek blijven stana in de bak (Wat officieel wel moet) Maar juist een beetje met je paard meelopen (BEETJE, dus je loopt zelf niet de hele bak rond) om hem de goeie weg te wijzen en wat te helpen. Het doel hiervan zou niet zijn spieren trainen of wat dan ook, maar gehoorzaamheid, samenwerken, en leren. Heel belangerijk is hiervbij ook het belonen met je stem, duidelijk maken als hij iets goed doet en concequent blijven. Ennuh, niet elke dag maar 2 keer per week kan echt geen kwaad. Kwartiertje per keer, stappen, draven en miss wat halthouden. Ligt beetje aan het diertje.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:13

Ja he he Hyper! eindelijk wordt het begrepen!! ze wordt niet gelongeert ze rent alleen wat in de bak rond dat proberen we iedereen nou al een hele tijd duidelijk te maken. Frusty .... er komt helemaal geen longeerlijn aan te pas ze rent alleen maar wat rond.
Hoop dat het nu eindelijk duidelijk is en de volgende keer zal ik een foto maken als ze in de bak aan het rennen is Cheese! .

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:34

oeh...ik heb het hele gedoe gelezen,ik denk net wat de anderen zeggen,dat je,als je iets wil plaatsen er wel zeker van moet zijn,en dat je tegen gemene reacties moet kunnen,ik vind het wel zielig van je Namarda dat je mensen zit af te kraken..het spijt me maar ik denk dat het beter is als pinky_girl deze toppic sluit! er komt alleen maar ruzie van!

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:35

Scheve mond het is wel jammer dat het zo moet! Scheve mond

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:49

Alieta: Ik denk niet dat Pinky_girl dit topic moet sluiten, maar dat mensen beter moeten nadenken over wat voor soort reacties er komen.

Maar als jij je paardje alleen maar los laat rennen in de bak, waarom komt dat in dit topic Verward Het is toch normaal dat een veulentje vrij mag rennen, het liefst in een wei maar anders in een bak....Ik snap niet waarom dit dan geplaatst word Verward

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:39

ik vind dit wel een vage toppic??!!!??? raar hoor...
ik vind het een beetje vaag,want je vraag is of die al gelongeerdmag worden en het gaat hier nu ineenkeer over rondrennen in een bak?? Verward
beetje vaag toch??
maarja...

Namarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:32

Sjonniej schreef:
Alieta: Ik denk niet dat Pinky_girl dit topic moet sluiten, maar dat mensen beter moeten nadenken over wat voor soort reacties er komen.

Maar als jij je paardje alleen maar los laat rennen in de bak, waarom komt dat in dit topic Verward Het is toch normaal dat een veulentje vrij mag rennen, het liefst in een wei maar anders in een bak....Ik snap niet waarom dit dan geplaatst word Verward

Dat probeer ik te zeggen, er is iemand anders die over mij en mijn veulen beginnen in dit topic en ben daar niet bepaald blij mee maar ja vind het verder wel goed allemaal diegene die dat heft gedaan spreek ik nog wel veel plezier verder hier op bokt!

Namarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 04:06

Jullie hebben gelijk, ik had normaal moeten reageren maar daar kan ik nu jammer genoeg niks meer aan veranderen excuses hiervoor,

Groetjes

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:59

Scheve mond ja naja...tis al gebeurt jah..je hoeft je exucuses niet meer aan te bieden hoor...!

Annsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:49

excuses geaccepteerd, niet dat je boos was op mij Haha! Maar ik lees wle mee een leest idd beetje onprettig. Maar ok, nu is het klaar, zand erover!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:05

Ja, dat mag
een pony bij ons op stal, is bijna 3 en rijd al wedstrijden
ze rijd super netjes

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:44

Niekoezz schreef:
Ja, dat mag
ze rijd super netjes

Ik vind dat je hier nog mee moet wachten! Het paard is nog niet volgroeid en is nog kind in het hoofd, dan vind ik dat er nog niet mee kan gaan trainen!!
Er is toch zeker wel een min. leeftijd bij wedstrijden ohz?? Bij het mennen is de min. leeftijd 5 jaar!! Dit vind ik hartstikke reëel!!

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:28

denk maar goed na,doe net alsof pony's mensen zijn...een kind van 2 jaar zet je ook nog niet aan het werk die leert net dingen begrijpen,je kan het daar mee vergelijken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:32

Paardenleeftijd moet je toch keer 2,5 doen ongeveer voor mensen leeftijd?
2x2,5=5, is groep 2. Dus spelenderwijs leren

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:33

Niekoezz schreef:
Ja, dat mag
ze rijd super netjes

euhm volgens mij mag je pas vanaf 3 jaar met een paard op wedstrijd starten, bij de dressuur althans... Verward

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:19

xKatleentjex schreef:
euhm volgens mij mag je pas vanaf 3 jaar met een paard op wedstrijd starten, bij de dressuur althans... Verward

Dat dacht ik ook Verward Weet het niet zeker..

Maar de meeste mensen beginnen pas met INRIJDEN als ze 3 zijn... dus.. bijna 3 en al wedstrijden lijkt me stug.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:32

Amethyst: Niet iedereen begint dus pas op 3-jarige leeftijd met inrijden, blijkt maar weer...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:42

Sjonniej: ja inderdaad... diep treurig vind ik dat....

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:52

nouja op de vraag is een kort antwoord te geven NEE

Je paard wil zijn eerste 3 jara lekker kunnen spelen en zich uitleven, je hebt nog tijd genoeg om te rijden Lata hem toch lekker met rust !!! Wel moet je het natuurlijk helemaal zelf weten, maar nu weet ej mijn mening.

Zelf vind ik ook 3jaar wat vroeg maarja je wilt dan wel eens genieten van je paard, lekker rijden enz.