cinniz123 schreef:ik ben benieuwd hoever de mijne is![]()
Misschien vd week toch maar even bellen...ben zo nieuwsgierig!
Dat kan ik begrijpen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
penelope444 schreef:Chardy schreef:Was het helemaal vergeten te zeggen, er staat een knalroze hca te koop op boktmarkt voor €750.-
Ja maar hij is 19 inch
Jasia schreef:Het topic gaat nu vooral over HCA, maar ik denk dat ik mijn vraag hier ook wel kan stellen..
Mijn oog is gevallen op de Cavalier Equestrian Rainbow sulky: http://www.cavalierequestrian.com/a-292 ... bow-sulky/
En ik vroeg me af of mensen hier ervaringen mee hebben?
Wat mij aanspreekt is dat je met deze sulky/tweewieler ook met tweespan kan rijden. Ik wil mijn mini graag voor de kar beleren (enkelspan) en later hopelijk een maatje van hem ook enkelspan beleren, om ze uiteindelijk in dubbelspan te beleren. Een vierwieler vind ik voor enkelspan vaak te groot/zwaar en als ze er alleen voor staan zal ik toch vaak alleen op de kar zitten, omdat het anders al gauw te zwaar wordt (heb uiteraard genoeg 'slachtoffers' die mee willen op de fiets, voor de veiligheid), vandaar dat ik graag een sulky wil voor de kilometers in het enkelspan.
Maar ik vind het zonde als ik de sulky daarna niet meer kan gebruiken als ze dubbelspan lopen, omdat ik dan een vierwieler zou moeten kopen.
Deze sulky geeft de mogelijkheid om in ieder geval de eerste tijd ook met dubbelspan te gaan rijden. Mochten de pony's en ik het dan super leuk vinden, kan ik altijd nog een vierwieler erbij nemen...
Ik weet alleen niet of het in het echt ook zo rooskleurig is om met een tweewieler dubbelspan te rijden, dus vandaar mijn vraag naar jullie mening......
Ow ja, mijn mini-man is ongeveer 80 cm..
Barney1978 schreef:Wat vreemd, ik ben erg tevreden over de Cavalier. Ik rij er zelfs tweespan mee met pony's van 110 cm tijdens de Mendurance. Mijn wagen is 125 cm breed en 70 kilo na zelf gewogen te hebben.
Hij is erg stabiel met 19 inch wielen en ik heb toch al erg gekke en wilde ritten gemaakt. Ik ben wel van mening dat het geen tweewieler is voor de echt kleinere shetten.
Jammer dat jouw ervaring anders is met de Cavalier. Ik krijg er veel complimenten over.
penelope444 schreef:Hoi iedereen weer een lange tijd dat ik iets heb laten weten, maar zit toch weer met een paar vragen... Ik ga begin juni de sulky bestellen alleen ben ik er nog altijd niet uit op ik nou een gesloten of open lamoen moet kiezen. Voor de 20 euro extra zou ik gaan voor de gesloten, maar dan moet ik de lichtogen vervangen en ik ik heb totaal geen idee waar ik die moet kopen. Van ideal verkopen ze ze los maar verder vind ik niets en ik heb volgens mij een merkloos tuig en niet zo veel verstand ervan om te kijken of die van ideal op m'n tuig passen... Het is hier op bokt gekocht van iemand maar er staat ook nergens een merk op. Weet iemand waar ik ze kan krijgen of die ideal erop passen? Het is maat mini shet volgens mij alvast bedankt!
penelope444 schreef:Hoi iedereen weer een lange tijd dat ik iets heb laten weten, maar zit toch weer met een paar vragen... Ik ga begin juni de sulky bestellen alleen ben ik er nog altijd niet uit op ik nou een gesloten of open lamoen moet kiezen. Voor de 20 euro extra zou ik gaan voor de gesloten, maar dan moet ik de lichtogen vervangen en ik ik heb totaal geen idee waar ik die moet kopen. Van ideal verkopen ze ze los maar verder vind ik niets en ik heb volgens mij een merkloos tuig en niet zo veel verstand ervan om te kijken of die van ideal op m'n tuig passen... Het is hier op bokt gekocht van iemand maar er staat ook nergens een merk op. Weet iemand waar ik ze kan krijgen of die ideal erop passen? Het is maat mini shet volgens mij alvast bedankt!