Andere verzorgster kan niks

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_black_rose_

Re: Andere verzorgster kan niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:18

Ik denk dat 4 pagina's wel voldoende zijn om TS duidelijk te maken wat bokt hierop te zeggen heeft?

Misschien even de tips die er gegeven zijn samenvatten:
-benader je medeverzorgster positief: zeg haar wat ze goed doet en geef complimenten waardoor ze zelverzekerder wordt
-ga in gesprek met de eigenaar van het paard, met de medeverzorgster of met zn drietjes om je gedachten en gevoelens bij de situatie uit te spreken en zoek samen naar een oplossing
-Ga bij jezelf na of het beeld dat jij van jezelf en van haar hebt wel echt klopt, zodat je iets meer genuanceerd kunt kijken.
-ga iets voorzichtiger om met informatie die je op bokt gooit omdat dit wel eens heel verkeerd kan vallen bij de eigenaar van het paard of de andere verzorgster
-heb wat meer respect/begrip voor mensen die angstig zijn. Deze mensen kunnen er zelf vaak weinig of niks aan doen en het benadrukken van het angstige gedrag helpt mensen niet om zich beter en zelfverzekerder te laten voelen.

Mis ik nog iets?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:22

jeetje wat ben jij arrogant zeg!
je vind geloof ik alles wat jij doet geweldig
ik zou wel weten wie ik de laan uit zou sturen
en dat was jij..!
ipv dat je der help maak je der continu belachelijk
moet je trots op zijn

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:32

Ik denk inderdaad dat TS inmiddels wel weet wat er van haar gevonden word. En ik heb dan zelf niet eens het idee dat ze zich zelf aan een ander omhoog wil trekken. Ik snap best hoe vervelend het kan zijn als er iemand is die hulp vraagt, dan vervelend meld dat ze je hulp niet nodig heeft en dan nog eens gaat melden hoe goed ze wel niet is. Nou ik begrijp best dat je daar moedeloos van kunt worden.

Nee, ze heeft het niet handig opgeschreven. Maar ik weet haast wel zeker dat dit uit frustratie zo gekomen is. Het was handiger geweest als er beter over na was gedacht.

Als ik TS was zou ik een gesprek aan gaan met die andere verzorgster met de vraag of ze hulp wil of niet. Iedereen moet alles nog leren als je het niet kent. Maar als de andere verzorgster geen hulp accepteert dan zou ik me er ook niet meer te druk om maken en haar lekker laten aankloten. Wil ze wel hulp vind ik niet dat ze moet zeuren dat ze hulp krijgt. Maar dan moet TS ook open staan om hulp te geven en niet moet ergeren dat de andere verzorgster zo weinig kan.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:52

En nu reageert ze niet meer hè :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:54

eldora1 schreef:

Lijkt me niet meer dan logisch..
En stel volwassenen trapt haar net niet de grond in..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:58

_Yasmine_ schreef:
eldora1 schreef:

Lijkt me niet meer dan logisch..
En stel volwassenen trapt haar net niet de grond in..

Precies, volgens mij is het punt wel duidelijk gemaakt..
Tjonge wat een reacties hier.. :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:08

moyra schreef:
Ik word naar van je bericht.
Wil jij nu een sticker want jij bent "beter"?

Amen.

Een.andere verzorger afzeiken....
Doe je niet op bokt.
Dit bespreek je met de eigenaar! :)

Dit is echt een puntje om te bespreken
Want blijkbaar gaat er iets in de klik tussen jullie niet goed. En in de klik tussen haar en t paard.

Keukenstoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:17

TS, misschien kun je beter eens met de mede-verzorgster praten over waarom ze dingen eng vindt. Er kan goed iets gebeurt zijn voordat ze bij jouw verzorgpaardje kwam waardoor ze nu moeite heeft met van alles.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:28

Ik denk dat je, TS, wel inmiddels weet hoe menig mens hierover denkt.

Ik had een deels gelijke ervaring. Ik verzorgde 1 paard van de 4, en de ander deed mij helpen en de draver. (Was hoogzwanger paard volledig groen dus soms is hulp handig!).

Zij was op een gegeven moment ook onzeker, de draver was erg dominant en moest je luid en duidelijk aanpakken anders kreeg je een stel hoeven naar je hoofd, ja echt gericht! Voor haar was dit paardje helemaal nieuw dus was even schrikken.

Ik heb haar niet lopen afzeiken, ik heb haar geholpen. Ik was zeer duidelijk en kort met mijn taal naar het paard, goed luid NEE geroepen en EH EH! en het paard voor haar gepakt. Dat is een betere oplossing en kan zij misschien ook van leren als dat je iemand afzeikt? Dat jij misschien meer ervaring hebt, hoef je niet arrogant over te zijn, ook jij bent immers net als alle andere mensen niet perfect. Ook met het groene paard hebben we elkaar geholpen, we hebben het hartstikke leuk gehad daar! Dat de een nou 5 jaar bij wijze van ervaring had, en de ander 15, maakte helemaal niks uit!

Ik denk dat je het ook een stuk gezelliger hebt, met het paard die jij net als haar mag verzorgen van de eigenaar, als je elkaar helpt. En het ligt ook heel erg aan hoe je het brengt. Als je bv een vies bit ziet kan je zeggen "hey het bit is vies die is nog niet afgespoeld". Maar je kan ook zeggen "wil je het bit nog even afspoelen dat het paardje morgen weer lekker schoon bit heeft?" De manier waarop je wat brengt, bij het verzorgen van het paard van een ander, met de medeverzorgster kan heel veel uitmaken. Ik zou het gewoon gezellig proberen te maken, tenslotte zijn jullie beide gezegend dat jullie het paardje beiden mogen verzorgen. De eigenaar kan ook zeggen jullie zijn een stel kibbelende kippen en zeuren over elk dingetje naar mij toe over elkaar,dit werkt zo niet ik zoek iemand anders en jullie kunnen vertrekken. Ieder doet het op zijn of haar manier, maar met elkaar samen op een leuke manier is wel zo gezellig ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:44

Ergens vind ik jullie antwoorden ook best grof hoor.
Topicstarter zegt dat de andere verzorger 5 paarden heeft gehad en sinds haar 4e paardrijd.
In dat geval lijkt het me dan wel dat je weet hoe je moet opzadelen, een halster moet aandoen, moet uitmesten. En vooral hoe je moet reageren als een paard een bepaalde plaats niet in wil en er met een boog omheen gaat.

Als ts het paard rustig voorbij een enge plek krijgt en de andere persoon laat het paard erlangs af rennen. Dan kan het zover komen dat het paard ook bij ts geen vertrouwen meer heeft in die enge hoek.

Dus als ik dit lees vind ik dat die mede verzorger liegt over haar ervaringen of ze probeert topicstarter zodanig te pesten op de hoop dat ts de verzorging van het paard afzegt.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 26-03-15 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:50

Wij zijn er niet bij dus de reden dat die andere verzorgster zo doet weten wij niet. Wij horen ook alleen TS misschien is daar ook deels in overdreven. Als de verzorgster misschien wel heel goed met paarden om kan gaan ,maar vaak word afgebrand door TS kan dat ook onzekerheid geven en kan t zijn dat de andere verzorgster zoiets heeft van ja... ehm ik doe niks goed dus kan beter maar alles vragen.

Dat is beetje het nadeel dat wij 1 verhaal hebben ;) En wij er niet bij zijn dus niet weten of het werkelijk zo "erg" gaat of dat het deels ook overdreven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:56

Nou jij klinkt zelf als een leuk persoon.... misschien eerst eens bij jezelf te rade gaan....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:58

MaricoGraphy schreef:
Dus als ik dit lees vind ik dat die mede verzorger liegt over haar ervaringen of ze probeert topicstarter zodanig te pesten op de hoop dat ts de verzorging van het paard afzegt.

Wááát? Is dit serieus? Waar haal je deze onzin vandaan?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:05

yak wat een kinderachtig topic. En dan heb ik het niet over TS, maar over al die hatelijke reacties.
Jullie willen van haar dat ze zich niet zo kinderachtig loopt te zeuren, klagen, etc.
Maar zie vele reageerders nog veel erger reageren. Goed voorbeeld doet volgen, (en luisteren)
jakkes, jakkes, jakkes.
Jullie als volwassenen horen dan ook volwassen te reageren :r
Ga er even bovenstaan, en leef je even in,.

Beste TS,
Het is lastig als je medeverzorgster grote verhalen ophangt die vervolgens helemaal niet kloppen.
Probeer het zelf los te laten, en eventueel netjes er in mee praten (wat leuk al die paarden, etc. ) Jij weet wel beter ;)

Verder laat het los, alles wat ze niet goed doet. Help haar daar ook niet mee, Enkel wanneer ze je heel DUIDELIJK vraagt. (Dat is de beste tip in de paardenwereld - Houd je mond _O- ) Been there done that, al je goed bedoelde hulp word eventueel zo achter je rug om als bemoeizucht betiteld (omdat mensen echt niet zomaar gaan toegeven dat ze zelf iets niet wisten)
Verder is het aan de eigenaar om haar te corrigeren, in haar doen en laten. Zij moet beslissen of het meisje wel met haar paard aan de gang mag. Gaat iets niet goed had zij moeten ingrijpen.

Verder denk ik dat het meisje heel onzeker is, en dat ze daarom steeds bevestiging zoekt. Geef haar die bevestiging maar, dan houd je de eer aan je zelf en hopelijk wordt zij er wat zelfverzekerder door. En in plaats van tegen haar te zeggen wat niet goed ging/fout is, probeer alleen maar iets positiefs te zeggen. ipv. bit is vies - Ik zag aan het hoofdstel dat je had gereden, Ging het goed/ Fijn gereden? etc. en vooral smileys als je bang bent dat het sarcastisch overkomt :+

Succes, en bedenk dus dat je zelf het meeste plezier houd, als jij veranderd (want dat is het enige wat je zelf kunt veranderen Y;( )

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:08

Dat TS dit topic heeft geopend is helemaal niet eerlijk tegenover de verzorgster.
Maar wat me nog meer tegen valt is hoe sommige reageren :n
Niet echt volwassen of wel.
Denk dat TS haar lesje nu wel geleerd heeft

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:15

dit is wellicht niet zo handig gebracht, ok. Maar ik vraag me serieus af hoe betrokken de eigenaar zelf is. Een verzorgster of bijrijder prima. maar je hebt als eigenaar verantwoordelijkheden. Als het waar is dat ze verteld dat ze meerdere paarden gehad heeft, en vervolgens moeite heeft met een halster. Dan wees ik haar als eigenaar het gat van de deur. Je gaat niet lopen liegen over je kunnen, daarmee komt de veiligheid van mijn paard in het geding. Daar komt bij dat ik vind dat de eigenaar hier een standpunt in moet nemen, waaraan jullie je kunnen aanpassen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:27

Ik denk zelf dat de grootste pubers het kinderlijke en onvolwassen gedrag vertonen in dit topic.

Onderschat de hoge dunk welke sommige bijrijders hebben niet en zeker zij die wat ouder zijn. Sommigen lopen te snoeven en snuiven dat ze weet ik wel niet allemaal kunnen en hoeveel ervaringen ze wel (dus niet) hebben. In de praktijk blijkt vaak dat ze er totaal niks van bakken en bv beenbescherming achterstevoren en ondersteboven om het been zetten, maar zich wel voordoen als jarenlang ervaring hebben. Ik kan mij voorstellen als je met 2 bijrijders bent dit gedrag en houding behoorlijk wat irritatie kan opwekken bij de andere.

Ik kan mij dan ook de irritatie van de TS goed voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:48

Ik kan me de irritatie van de TS ook goed voorstellen. Maar het is handiger om dit te bespreken met de eigenaar en de desbetreffende verzorgster. Als ik die verzorgster was en ik las dit zou ik er niet echt blij van worden. Al snap ik het verhaal niet helemaal, verzorgster zegt dat ze 5 paarden heeft gehad en vanaf haar 4e rijdt. Maar dit lijkt mij gewoon een situatie wat je in een normaal gesprek kunt uitspreken. Ga eens met elkaar om de tafel zitten en maak duidelijke afspraken.

Ik kan me ook voorstellen dat TS gewoon van haar verzorg paardje wilt genieten en niet constant iemand moeten opleiden. Ik snap ook de frustratie dat de TS een rij probleem probeert op te lossen en er vervolgens iemand op stapt waardoor je weer van voor af aan moet beginnen. Maar deze zaken zijn allemaal te bespreken met de eigenaar. De eigenaar lijkt mij hier de beste persoon om een beslissing te maken. Wilt ze de desbetreffende verzorgster waar dit verhaal over gaat aanhouden? Dan zal hij/zij moeten inzien dat deze verzorgster nog veel moet leren en misschien daarbij moet helpen. Wilt de eigenaar dit niet dan kan de TS nog een beroep doen. Maar als beide partijen dit niet ziet zitten dan lijkt met mij logisch dat de desbetreffende verzorgster een wat makker verzorg paard zoekt. Ik zou als eigenaar de desbetreffende verzorgster niet zo maar op straat zetten, maar mee helpen zoeken naar een oplossing. Maar als de TS er niet mee eens is dat de verzorgster 'haar' verzorgpaard als leerpaard gebruikt (Als de eigenaar of iemand anders, met toestemming van de eigenaar haar opleidt) lijkt het me dat de TS een ander bij rijdt paard zoekt, het is immers het paard van de eigenaar en die beslist wat er gebeurt:

- Desbetreffende verzorgster krijgt hulp van de eigenaar of TS.
- Zo niet, desbetreffende verzorgster vertrekt. (of niet als de eigenaar het goed vindt op deze manier, met deze situatie, maar als de TS hier echt geen plezier meer aan heeft door de situatie kan TS zelf nog hulp bieden, heeft ts daar geen behoefte aan kan de TS beter zelf vertrekken)
- Zo ja moet TS accepteren dat haar verzorg paard er een lerende verzorgster bij heeft.
- Zo ja en TS vindt het niet oke, TS vertrekt zelf.

Dit zijn gewoon wat voorbeelden, maar wat ik bedoel is dat er een heleboel opties zijn om dit probleem op te lossen, alleen moet je dit bij de eigenaar neerleggen en niet op bokt.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:52

miszblueeyes schreef:
en dat was jij..!
moet je trots op zijn

haha fantastisch met dat onderschrift er ook bij:P
Sorry maar dat maakt je verhaal wel een beetje hypocriet of niet da?

Ik kan me je frustratie ook wel voorstellen hoor TS. Ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer je heel betrokken bent en t zelf graag echt goed wil doen, t heel moeilijk is wanneer een ander je gedane werk lijkt te verprutsen.

@TS: ik hoop dat je wat hebt aan de tips die je hebt gekregen en dat jullie er samen uit gaan komen:)
Laatst bijgewerkt door _black_rose_ op 26-03-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:53

Afbeelding

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:06

_black_rose_ schreef:
miszblueeyes schreef:
en dat was jij..!
moet je trots op zijn

haha fantastisch met dat onderschrift er ook bij:P
Sorry maar dat maakt je verhaal wel een beetje hypocriet of niet da?

Ik kan me je frustratie ook wel voorstellen hoor TS. Ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer je heel betrokken bent en t zelf graag echt goed wil doen, t heel moeilijk is wanneer een ander je gedane werk lijkt te verprutsen.

@TS: ik hoop dat je wat hebt aan de tips die je hebt gekregen en dat jullie er samen uit gaan komen:)

Ik wilde precies van dat onderschrift zeggen... :') alleen ik ben tegenwoordig een beetje bang op bokt (vooral in dit topic) dat ik alles over me heen krijg dus als ik twijfel plaats ik het gewoon niet (ook een tip voor de TS)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:12

MaricoGraphy schreef:
Ergens vind ik jullie antwoorden ook best grof hoor.
Topicstarter zegt dat de andere verzorger 5 paarden heeft gehad en sinds haar 4e paardrijd.
In dat geval lijkt het me dan wel dat je weet hoe je moet opzadelen, een halster moet aandoen, moet uitmesten. En vooral hoe je moet reageren als een paard een bepaalde plaats niet in wil en er met een boog omheen gaat.

Als ts het paard rustig voorbij een enge plek krijgt en de andere persoon laat het paard erlangs af rennen. Dan kan het zover komen dat het paard ook bij ts geen vertrouwen meer heeft in die enge hoek.

Of ts heeft een l*l verhaaltje opgehangen over de 5 verzorgpaarden en paardrijden sinds 4e van het andere meisje. Je weet t nooit.
TS verteld hier haar kant van t verhaal, maar we horen dat andere meisje haar kant helemaal niet.
Jonge meiden willen hun verhaal nog wel eens aandikken en hier en daar 'geloofwaardiger' maken door dingetjes toe te voegen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:15

wat viva zegt bedoel ik dus ook, wij weten helemaal niets ervan af en of TS wel werkelijk de waarheid verteld of dat het een tikkeltje overdreven is, TS reageert verder ook niet meer.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:23

Ik vermoed dat TS op school zit en daarom ook niet op Bokt leest. Evengoed zou ik het na het lezen van sommige reacties ook begrijpen als ze niet meer online WIL komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:27

Denkt dat ze dat aan zichzelf te danken heeft. Lijkt me ook beter dat dit topic word gesloten