Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sallandval schreef:Ik vind het nogal wat om aan de hand van één kant van een verhaal een naam zwart te maken op bokt. Wie zegt dat de communicatie tussen ts en trainer vlekkeloos verlopen is of dat er over en weer dingen gezegd zijn die door de ander niet zijn opgepikt?
Volgens mij is de enige juiste handelswijze om naar de trainer toe te stappen er samen uit te komen. Als ik het zo lees vind ik het waarschijnlijker dat er miscommunicatie heeft plaatsgevonden dan dat er sprake is van een slechte trainer.
sasja0705 schreef:Is het dan niet weer een voorbeeld van iemand die ooit heel goed was , bekend werd en op eens alleen maar nog een lijntje volgd en geld wil vangen? Heb er in nu bijna 30 jaar een stuk of 5 van deze soort mee gemaakt... uiteindelijk draait de commerce en de bekendheid menig de nek om.....
Amaris schreef:Dit heeft niets met zwart maken van doen? Hoe kom je daarbij?
Dit is een ervaring uit de eerste hand en ik beschrijf alleen wat er gebeurd is en verder niets. Waarom zouden hier op bokt alleen halleluja-verhalen mogen? Deze training is mij ontzettend tegengevallen en ik deel dat gewoon op bokt.
Citaat:Nogmaals: het zal een prima trainer zijn maar niét voor mij.
Dat het een 'apart' iemand is daar getuigen de vele pb's van die meteen wisten over wie het ging en die mij verzekerden dat het niet aan mij heeft gelegen.
Freya6 schreef:Dit was duidelijk een te grote stap voor jouw paard.
Het beste was geweest haar los in de bak rond te laten rennen totdat ze ook maar iets van ontspanning liet zien en dan direct die stick uitdoen. Dit is helaas niet gelukt. Waardoor je paard heeft gedacht dat wegvluchten het beste antwoord was wat ze kon geven.
Er is geen man overboord, dit kun je wel weer rechtzetten. Het is wel heel jammer want je wilt graag een goede ervaring. Jammer dat het de trainer niet gelukt is dit op te zetten voor succes. Wellicht heeft hij een inschatting gemaakt die achteraf niet klopte. Ook de beste trainers maken weleens fouten helaas.
Stel dat je paard een introvert type is, dan maken dingen veel meer indruk dan dat het lijkt en kan de bom ogenschijnlijk ineens barsten. Dan is de spanning dus al heel langzaam opgebouwd. Maar ook een zelfzeker paard wat vrijwel nergens bang voor is, kan voor iets totaal anders ineens wel heel erg bang worden.
Vuur en rook is natuurlijk nog weer heel wat anders dan een zeil.
Ik hoop dat je niet teveel last meer ervaart ervan, kun je die trainer niet vragen om het samen met je te komen oplossen? Of heb je er geen vertrouwen meer in?
Freya6 schreef:Dit was duidelijk een te grote stap voor jouw paard.
Het beste was geweest haar los in de bak rond te laten rennen totdat ze ook maar iets van ontspanning liet zien en dan direct die stick uitdoen. Dit is helaas niet gelukt. Waardoor je paard heeft gedacht dat wegvluchten het beste antwoord was wat ze kon geven.
Citaat:En hoe doe je dit dan met een paard dat, als je het los laat rennen, naar de verste hoek verkast, zijn kont richting het enge en zijn kop laat hangen? Als er geen contact meer mee te maken is. Je het gevoel hebt dat je paard zich overgeeft en iets aangeeft in de trend van: "ik ben uitgevochten, vreet me maar op, ik doe niets meer!". (puur ter interesse hoor!)