Een beetje gay is okay!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:32

Blijkbaar niet genoeg, anders zou je er niet nog een keer op zijn gaan zitten. Het is gewoon triest en ik begrijp niet dat bokkers dat oké vinden, mijn getraind paard (zelfde bouw/afmeting als die van jou) zou nieteens een draf of galop aankunnen.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 03-07-14 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:33

He... wat zijn die volbloeden toch jeerlijke paarden.. heb een ex koerser ( zie profiel) ook twee jaar mogen rijden /trainen... :)

Het klopt wat je zegt. Bij Electric was het ook: met 2 al zadel erop, jockey erop en jù op de renbaan... :( van een 'jeugd' kun je dan vind ik niet spreken... ik vind trouwens de rensport prachtig verder hoor, niks geeft zo'n kick voor paard en ruiter als met vol vertrouwen vol gas te gaan :) maar waarom wordt er niet meer de tijd voor genomen vraag ik me dan af???

Paarden werden er verder prima verzorgt, kwamen echt NIKS tekort maar ik vind een paard ( en zeker volbloed) echt nog niet rijp voor een zadel met twee... ik heb elec met 7 pas meer onder het zadel laten werken puur omdat hij ooknog erg jong ( fysiek maar ook mentaal) was. Heeft zijn huidige vrouwtje nu nog profijt van !

Wat fijn wat hij bij jou wel mag leren spelen en zijn lijf mag leren herkennen en gebruiken !!!

Heb geduld met rijden ( en in die tijd kun jij ook werken aan jezelf inderdaad ;) )... jullie gaan een leuke toekomst tegemoet ;)

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:39

Ik vind het prima kunnen op je paardje af en toe, het is geen paard die staat te wankelen op z'n benen hoor, ik vind het toch echt super blij kijken bij jou. Ik vind niet dat bokkers zo ontzettend erg moeten zeiken...
Als je paard t vervelend vind zou hij heus niet zo braaf staan te wachten.
Ik vind dat je SUPER GOED bezig bent en heel goed bezig bent met een band opbouwen en spieren opbouwen!

Super veel succes met je paardje nog verder!

Anoniem

Re: Een beetje gay is okay!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:42

Niet ieder paard reageert bij pijn of iets niet fijn vinden....

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:45

rhian schreef:
He... wat zijn die volbloeden toch jeerlijke paarden.. heb een ex koerser ( zie profiel) ook twee jaar mogen rijden /trainen... :)

Het klopt wat je zegt. Bij Electric was het ook: met 2 al zadel erop, jockey erop en jù op de renbaan... :( van een 'jeugd' kun je dan vind ik niet spreken... ik vind trouwens de rensport prachtig verder hoor, niks geeft zo'n kick voor paard en ruiter als met vol vertrouwen vol gas te gaan :) maar waarom wordt er niet meer de tijd voor genomen vraag ik me dan af???

Paarden werden er verder prima verzorgt, kwamen echt NIKS tekort maar ik vind een paard ( en zeker volbloed) echt nog niet rijp voor een zadel met twee... ik heb elec met 7 pas meer onder het zadel laten werken puur omdat hij ooknog erg jong ( fysiek maar ook mentaal) was. Heeft zijn huidige vrouwtje nu nog profijt van !

Wat fijn wat hij bij jou wel mag leren spelen en zijn lijf mag leren herkennen en gebruiken !!!

Heb geduld met rijden ( en in die tijd kun jij ook werken aan jezelf inderdaad ;) )... jullie gaan een leuke toekomst tegemoet ;)

Ja ze komen echt niets te kort maar idd te vroeg. Ze zijn pas op hun 6 volgroeid.

King werd pas op 2.5 zadelmak gemaakt. Hij is/was een moeilijker paard met een enorm apart karakter.

Voor de rest vind ik het ook zalig. Een vriendin hier op de wei heeft ook een volbloed van dezelfde mensen gekocht (super toevallig we kende elkaar niet en was best grappig.

De vorige eigenaars hebben ons ook uitgenodigd om eens te gaan kijken en ooit eens met onze eigen volbloeden in een echte hippodroom te racen.
Heb ook de complis gehad van de vorige eigenaar dat hij het zo goed doet by my omdat het wel een moeilijke paard was.
Altijd fijn om te horen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:47

Ik denk dat je wel naar Koudbloedkim moet luisteren. Iedereen hier loopt te roepen hoe zielig en onverantwoord het wel niet is om nu op King te stappen, maar Koudbloedkim is (volgens mij) de enige die dit ook meegemaakt heeft, die je begrijpt en je gewoon voor een fout wil behoeden die zij wel gemaakt heeft.

Verder had ik de foto al op jullie fb voorbij zien komen, je kan inderdaad duidelijk zien dat je trots op m bent! Succes verder, ik vind nogsteeds dat je wel op de goede weg bent :)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:58

NikkiTazz schreef:
Niet ieder paard reageert bij pijn of iets niet fijn vinden....

Correct.
Maar ken jij mijn paard ? Weet jij of dat hij er wel of niet op reageerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:00

Ongeacht het paard te kennen, als hij niets laat blijken weet ook jij het niet.
Nogmaals, niemand valt je aan maar het is niet netjes van je, met zo'n onevenwichtig gewicht op te blijven stappen als je al meerdere malen word gewaarschuwd voor de gevolgen.
Het blijft je eigen beestje, ieder zijn ding, maar erg naief.

en alvast mijn excuses, ik heb nu een behoorlijke moeite nog netjes te blijven.
Alsof het wat uitmaakt het paard te kennen als ie niets aangeeft! <<)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:09

NikkiTazz schreef:
Ongeacht het paard te kennen, als hij niets laat blijken weet ook jij het niet.
Nogmaals, niemand valt je aan maar het is niet netjes van je, met zo'n onevenwichtig gewicht op te blijven stappen als je al meerdere malen word gewaarschuwd voor de gevolgen.
Het blijft je eigen beestje, ieder zijn ding, maar erg naief.

en alvast mijn excuses, ik heb nu een behoorlijke moeite nog netjes te blijven.
Alsof het wat uitmaakt het paard te kennen als ie niets aangeeft! <<)

Amai jij kent myn paard dus egt goed.

Tuurlijk blijf je.netjes maar je kan niet aangeven via een beeldscherm hoe mijn paard is en op wat hij reageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:13

Anoniem schreef:
Ik denk dat je wel naar Koudbloedkim moet luisteren. Iedereen hier loopt te roepen hoe zielig en onverantwoord het wel niet is om nu op King te stappen, maar Koudbloedkim is (volgens mij) de enige die dit ook meegemaakt heeft, die je begrijpt en je gewoon voor een fout wil behoeden die zij wel gemaakt heeft.

Verder had ik de foto al op jullie fb voorbij zien komen, je kan inderdaad duidelijk zien dat je trots op m bent! Succes verder, ik vind nogsteeds dat je wel op de goede weg bent :)

Ik ben het hier wel mee eens. Tuurlijk wil je jezelf belonen, maar wil je dat doen ten koste van je paard?
Het zou natuurlijk zonde zijn als je nu iets verpest waardoor hij er later een nare ervaring aan overhoudt (niet passend zadel bv)

Succes!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 13:17

Wat moet ik hier gwn nog op reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:18

Dat je nadenkt over wat het beste is voor je paard.
Dat mensen je goed bezig vinden, alleen naief met het opstappen.
Dat je dat dus niet meer doet gezien je zo goed bezig bent.

Denk na over wat mensen je voor opbouwende kritiek geven, en hoe je daar weer op reageert en mee om gaat.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:18

KoudbloedKim schreef:
TS, ook ik vind het superknap dat je zelf aan het afvallen bent, ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, maar uiteindelijk is de beloning heel erg groot als je merkt dat je steeds meer kunt en niet meer bang hoeft te zijn dat je bijv. niet op bepaalde terrasstoeltjes past of er in de trein niemand meer naast je kan en wil zitten.

Juist omdat ik weet hoe dat is en ook weet hoe het voor een paard kan zijn, zou ik je echt voor de fout willen behoeden die ik heb begaan; er met teveel gewicht op gaan zitten.
Als ik alles over kon doen, was ik nooit op mijn paard gaan zitten toen ik op mijn zwaarst woog en had ik gewild dat iemand tegen me had gezegd dat ik beter nog kon wachten.
Bij deze wil ik dat dus wel tegen jou zeggen; wacht er nog even mee, doe allerlei leuke dingen, maar ga er nog even niet opzitten. :o

Kijk zelf eens kritisch naar het hoogteverschil tussen schoft en lendenen/achterhand.
[ Afbeelding ]

Mensen zeggen dit niet om je te pesten!!!

Ook ik ben het helemaal eens met KoudbloedKim. Ik ken je hele voorgeschiedenis niet en dan is het best even schrikken als je de foto's bekijkt. Ik vind het positief dat je je aanpak hebt aangepast en met jezelf aan de slag bent gegaan. Echt super.
Ik wil je toch ook waarschuwen voor je zadel. (En ik spreek uit ervaring, want ik heb ook een volbloed met net zo'n korte rug.). Jouw zadel is echt (veel) te lang. Hij ligt ver na de 18e rib en dat moet je niet willen. Zeker niet als jouw gewicht ook nog behoorlijk achterin de lepel drukt. Ik heb mijn paard uit onwetendheid beschadigd door met een te lang zadel te rijden. Jouw paard is nog jong, dus je kunt er nu nog wat aan doen!

Iedereen die deze schraalheid normaal vindt, omdat het een volbloed is, zit er wat mij betreft naast. Ik heb zelf een volbloed en als ze er zo uit zou zien, dan zou ik er niet op gaan zitten. Bovendien is een paard niet uitgegroeid met 6 jaar. 8 jaar is realistischer, en zeker voor een volbloed. Als hij de laatste tijd zo gegroeid is, dan is het niet heel raar dat hij er zo schraal uitziet. Maar dan had ik 'm nog even met rust gelaten. Zoiets vreet energie!

Ik hoop dat je begrijpt dat ik je niet wil afkraken. Denk dat hetzelfde geldt voor KoudbloedKim. Wij hebben bepaalde fouten gemaakt die jij nu ook maakt en we willen je alleen maar waarschuwen. Want als je over die grens bent gegaan, dan kun je het niet meer ongedaan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:26

Olympia96 schreef:
Ik hoop dat je begrijpt dat ik je niet wil afkraken. Denk dat hetzelfde geldt voor [naam]. Wij hebben bepaalde fouten gemaakt die jij nu ook maakt en we willen je alleen maar waarschuwen. Want als je over die grens bent gegaan, dan kun je het niet meer ongedaan maken!
Klopt helemaal. :j

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:29

xSlvna schreef:
Gewoon, het zou al tegen mijn principes gaan om op zo een jong paard te gaan zitten, laat staan met een (voor het paard) te groot gewicht.

Je kunt ook van alles een probleem gaan maken.. jouw principes zijn niet die van iedereen. Ik ken echt genoeg paarden die jonger dan 4 zijn en al zadelmak zijn / gereden worden.

Ik weet ook hoe moeilijk het is om te horen dat je paard er niet goed uit ziet.. Bij sommige paarden kun je nog zoveel bijvoeren als je wilt maar hebben moeite met aankomen. Spieropbouw gaat bij de een ook zoveel sneller dan bij een ander. En dan hoeft er echt niet meteen zo te zijn dat er iets mis is met het dier.

Kwa gewicht hebben de meeste misschien wel gelijk maar kan het toch wel wat normaler gezegd worden, al helemaal als ts er al mee bezig is. Je bent in ieder geval goed opweg en ik ben wel benieuwd naar over een tijdje!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:54

Ik heb sommige mensen getemd. Ik vind het bij sommige mensen niks met opbouwende kritiek te maken hebben. Ja er zijn dingen die goed gaan en dingen die minder goed gaan. De uitleg van Kim is in mijn ogen de beste. De losse opmerking van Kim daarna is in mijn ogen echt niet netjes.
Tuurlijk doet iedereen dingen fout, daar zijn we mensen voor.

Ik zou er niet op gaan zitten maar verder ben je top bezig. Het is heel gaaf om te zien hoe hij de VD oppakt. Veel plezier nog met deze krachtpatser!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:08

KoudbloedKim schreef:
Jammer dat je je eigen geluk voor het welzijn van je paard laat gaan. :\

slaat nergens op wat je zegt nu, lees beter wat ze zegt het ware maar een paar min.

je bent leuk bezig met je paard +:)+ ga zo door, jullie zien er steeds beter uit.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:16

Moderatoropmerking:
Graag een normale discussie zonder persoonlijk te worden

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 17:59

Nu vraag ik mij tocg eens iets af.
Als er nu geen.enkele foto was waar ik erolzat, hadden dan al de mensen dat nu iets negatiefs hebben gezegd, iets positiefs gezegd of gewoon gezwegen? Als je me dan egt hqd willen helpen, kon je evengoed een PB sturen met tips enzo in plaats van me hier openbaar voor schut te zetten en een disscussie te beginnen.

Want voor kritiek zijn ze snel maar een complitje achrijven wat veel minder lang duurt is wel teveel bedenk.ik me dan.

Voor de andere, bedankt voor de.lieve reacties.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:04

KingChay schreef:
Als je me dan egt hqd willen helpen, kon je evengoed een PB sturen met tips enzo in plaats van me hier openbaar voor schut te zetten
Noem 1 bokker die jou in dit topic voor schut heeft gezet!

En inderdaad, als je er geen foto's bij had geplaatst waar je op het paardje zat, zou je waarschijnlijk alleen maar leuke reacties hebben gehad.
Want met de rest is helemaal niks mis.
Niemand in dit topic geeft kritiek om jou te pesten, het is aan jou hoe je met de kritiek omgaat, maar dat kan i.m.o wel iets beter.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:32

Ik ben het ook nogsteeds eens met koudbloedkim, en mensen kunnen wel zeggen van "hij stapt niet opzij dus hij vindt het niet erg"..
Als er een zwaarder iemand op mijn rug gaat zitten dan ga ik ook niet diegene er proberen af te gooien, omdat dat alleen maar pijnlijker is..

Ik vindt jullie wel een heel leuk VD team ! Ziet er echt super uit :D
Ben alleen bang dat je je paards rug verpest maar oke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:06

Wauw wat is je paard enorm opgeknapt en wat doe je leuke dingen met hem.
Heel goed dat je zo op deze manier aan de slag bent gegaan met je grote vriend.

En ja wat is het soms moeilijk om niet even gewoon even lekker op je paard te gaan zitten om te kijken hoe ver jullie vertrouwen al is.
Dat directe contact van hoe hij je draagt dat is zo'n beetje als een powershot, een bevestiging dat je op de goede weg bent met hem.
Ik kan me goed voorstellen dat dit een jubel stemming in jou naar boven brengt en dat je dan niet zo zeer direct stil staat dat zelfs die 5 min misschien nog teveel energie vraagt van je paard.
Zeker als hij nog in de groei zit (ondanks dat je hem bijvoert).
Hij gaat er zeker niet van dood en je beschadigd echt niet gelijk zijn rug met even 5 min.
Maar kun jij je weerhouden door niet stiekem toch te gaan smokkelen omdat het zo geweldig voelt?

Ik ga mezelf hier niet beter voor doen en eerlijk naar jou zijn en de rest van alle posters "Ik zou het verrekte moeilijk vinden om niet ff stiekem wat langer op mijn paard te gaan zitten".
Hoe vaak ik wel niet hoor "Ja, maar het voelt zo geweldig"..... We komen het allemaal wel eens tegen.
We maken allemaal wel eens de fout door even ons zelf te belonen ook al is het tegen beter weten in.
Je hebt een geweldig leuk paard, en ik wil je aanmoedigen nog even door te zetten met afvallen.
Je bent al zo ver, zet nog even door en ik weet zeker dat jij ook tot die respectabele grens komt waarmee het verantwoord is lekker te gaan rijden.
Je geduld gaat beloont worden met een paard waar je gewoon lekker lang plezier mag hebben :j :j :j

Nu geloof ik dat een volbloed wel genoeg karakter heeft om aan te geven als het hem niet zint maar toch zou ik in ieder geval het advies van Olympia96 ter harte nemen.
Kijk zelf even kritisch naar de ligging van je zadel en als je daar niet genoeg kunde in hebt (is echt geen schande) laat even iemand anders kijken.

Succes +:)+

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:06

KingChay schreef:
Als er nu geen.enkele foto was waar ik erolzat, hadden dan al de mensen dat nu iets negatiefs hebben gezegd, iets positiefs gezegd of gewoon gezwegen?

Nee... Want ik dacht nog: nou gelukkig dat ze alleen vanaf de grond met hem werken (totdat hij in een betere conditie is). En dat wilde ik je ook zeggen. Zoals ik al zei: ik kende jouw voorgeschiedenis niet en ik 'schrok' van de conditie van je paard. Ik was heel erg verbaasd over alle positieve commentaren die je kreeg (want hé het is wel bokt hè? En er zijn er voor minder aan de schandpaal genageld), ik kon het allemaal niet rijmen met elkaar.

Ik hoop echt dat je je niet aangevallen voelt, maar dat je snapt wat sommige anderen proberen te zeggen. Want JA je bent op de goede weg, maar er valt wel het 1 en ander op te merken. Het zou fijn zijn als je ziet dat we het beste met jou en je paardje voor hebben.
Als je wilt, mag je me een pb sturen, dan wil ik je wel uitleggen wat er met mijn (volbloed) paard is gebeurd na het rijden met een verkeerd zadel. Dan snap je waarom ik zeg wat ik je zeg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:57

KingChay schreef:
Als er nu geen.enkele foto was waar ik erolzat, hadden dan al de mensen dat nu iets negatiefs hebben gezegd, iets positiefs gezegd of gewoon gezwegen? Als je me dan egt hqd willen helpen, kon je evengoed een PB sturen met tips enzo in plaats van me hier openbaar voor schut te zetten en een disscussie te beginnen.

Want voor kritiek zijn ze snel maar een complitje achrijven wat veel minder lang duurt is wel teveel bedenk.ik me dan.

Voor de andere, bedankt voor de.lieve reacties.:)

TS elke keer als je een topic opent met jezelf te paard krijg je dit soort reacties. Ik snap niet zo goed waarom je daar nog zo verbaast op reageert..? Iedereen ziet dat je paard er steeds beter uit is gaan zien, die complimenten krijg je ook. Ook is te zien dat je gewicht bent verloren, ook daarover krijg je complimenten. Maar je bent nog steeds te zwaar voor het paard. Helemaal als je hem met zo'n weggedrukte rug ziet staan als op de foto waar je erop zit.

Als je niet wil dat mensen dat tegen je blijven zeggen blijf dan ook niet steeds zulke foto's plaatsen. Ook ik geef je het advies om niet meer op dit paard te gaan zitten tot je nog beter op gewicht bent. Uiteraard is de keus aan jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:11

Ook ik heb je gewoon gewezen op je goede en sterke punten.