Is vrijheidsdressuur wel zo'n "vrijheid"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 11:25

VisibreTeam schreef:
@Jillsil, als je wil mag je best een keer langskomen als ik hier een paard train? (als het niet te ver voor je is) en evt zelf proberen :j

Bedankt voor je aanbod, onwijs leuk! Het is inderdaad wel iets uit de richting maar als ik een keer die kan op ga zal ik je zeker van te voren even een berichtje sturen. +:)+

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:12

Ik heb sinds deze week een verzorgpaardje (een haflinger) en daar wil ik ook af en toe wat vrijheidsdressuur mee doen en gewoon andere trucjes.

Wat nu al bijna elke keer goed gaat, is haar laten flehmen.. Ik houd mijn wijsvinger voor haar neus omhoog en meestal flehmt ze dan, dan krijgt ze een snoepje als beloning. Alleen doet ze het nog niet iedere keer, maar wel al heel vaak, dit begint ze te begrijpen..

Als ik naast haar sta en ik strek mij rechterarm een beetje naar voren maar nog schuin naar beneden wijzend, dan strekt zij ook haar been naar voren, alleen als ik mijn arm terug doe, doet zij haar been niet terug, ze blijft haar been naar voren strekken, dit moet ik dus nog wat meer oefenen..

Ik wil haar nog meer trucjes van vrijheidsdressuur aanleren, maar ben van plan om alles ZONDER zweepje te proberen en alles met bewegingen en gebaren van mijn lichaam...

Trucjes waarbij ik ECHT de zweep nodig heb, zal ik ook niet doen, want de zweep komt er bij mij niet bij! :D

NikkivanOlst

Re: Is vrijheidsdressuur wel zo'n "vrijheid"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:13

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:22

_/-\o_ _/-\o_ Goed neer gezet zo @VisibreTeam! :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:24

Idd _/-\o_ +:)+ @ Visibreteam!!!

En dit bewijst weer de argumentatie in dit topic...

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:07

Voor alle mensen die nooit VD oefeningen in een weiland hebben gezien mogen bij mij langskomen :+
Hier staat een pony die gerust even op zn billen gaat zitten en even later weer opstaat :') en als de ruinen aan t spelen zijn komen er ook 'jambettes' uit of knieen naar de grond haha, en mijn ruin begon zich laatst op te richten (uit enthousiastme?) toen er een onbekende merrie bij hem stond haha. Ik doe zelf ook aan vd en bij mij op stal zijn er ook wel wat gevallen die alles er maar in willen hebben zonder enige basis.. niet dat ik nou profesioneel ben ofzo haha, maar daarom neem ik ook lessen/vraag ik veel om hulp om niet zelf maar wat aan te modderen en het op een foute manier aanleer :)