[AR] Kur op muziek voor menners

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:46

Janouk is vandaag 4e in de kur op muziek geworden met 72, 25%. Topscore. Het was een super leuke rubriek, met 10 combinaties, zoveel verschillende muziekkeuzes. Gaaf.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:51

Helaas kon ik niet komen kijken. Had wel super graag gewild en heb dus echt een spektakel gemist |(
Jammer de bammer!
Gefeliciteerd Janouk!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:29

Ik als hobby menner eerste keer kür op muziek vijfde geworden met 72%
Van de 10 dus niet slecht al vind ik het zelf.

Vond erg leuk om te doen, leuk aandenken gehad.

Alleen vond het wel jammer (en heb het meer mensen horen zeggen) dat wedstrijd rijders en hobby rijders onderling moesten opnemen tegen mekaar..

Terwijl bij de dressuur hobbyklasse en wedstrijd klasse apart was.

Overigens was ik tweede in de dressuur, met 189 punten
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 01-06-14 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

unofficial79

Re: Kur op muziek voor menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:43

Waar moet zo'n proef eigenlijk aan voldoen.
Neem aan dat er toch wel dingen zijn die je moet laten zien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:08

kiddokids schreef:
Ik als hobby menner eerste keer kür op muziek vijfde geworden met 72%
Van de 10 dus niet slecht al vind ik het zelf.

Vond erg leuk om te doen, leuk aandenken gehad.

Alleen vond het wel jammer (en heb het meer mensen horen zeggen) dat wedstrijd rijders en hobby rijders onderling moesten opnemen tegen mekaar..

Terwijl bij de dressuur hobbyklasse en wedstrijd klasse apart was.

Overigens was ik tweede in de dressuur, met 189 punten

Tja, het is natuurlijk eigenlijk bedoeld voor de wedstrijdmenners. Bovendien zijn er nog maar zo weinig deelnemers dat het niet uit kan (financieel) om het dan op te splitsen.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:29

Dat viel dus wel mee...Tine10 juist deze dag weer super georganiseerd ook voor niet wedstrijd menners..
Juist heel motiveert..kunnen meer verenigingen een voorbeeld aan nemen..meer promoten menwedstrijden
En financieel!!!!je betaald toch gewoon startgeld..
Opsplitsen bij dressuur is net als de vorige keer wel opgesplitst.

Als er nou meer verenigingen in nederland meer wedstrijden qua mennen zouden organiseren zo ook waar ik rij terwijl wij een mooi lokatie hebben en allemaal in de buurt zou zijn van je woonplaats heb ik het echt niet alleen over me zelf.. Dan zouden er denk meer mensen net zoals ik een startpas gaan aan vragen nu moet je bijna vrij lang rijden naar een wedstrijd,

Maar erg jammer van jou reactie op mijn topic dat jij mij zo inschatten. En mij zo beoordeelde..maar zie mijn resultaten.. Toch niet slecht zo vijfde plaats na janouk..

@unofficial79 ja je moet je aan bepaald protocol houden die onderdelen moet je verwerken in je kür..
Hobby dressuur mennen mag gewoon B niveau en de kür was vanaf L niveau
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 01-06-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:41

Ik vond het een hele geslaagde dag, op een paar kleine dingetjes na liep alles op rolletjes en dat met over de hele dag toch bijna 100 starts. Vond het rijden van de kür op muziek erg leuk al had mijn pony het echt gehad na zo'n lange dag (aangezien ik de hele dag op het terrein was ivm het secretariaat).

De kür op muziek is zeker voor herhaling vatbaar, ook leuk dat er veel publiek was en dat er veel positieve reacties waren.

Tja alle deelnemers samen voegen is een keuze geweest. Op het moment dat je gaat splitsen moet je ook enkelspan/tweespan/tandem splitsen en dan ook nog eens pony's en paarden en daarbij dan ook alle verschillende klasses. Dan hadden we uiteindelijk 8 rubrieken moeten maken en had dus bijna niemand tegenstanders gehad, dan vonden we het toch leuker om alles in percentages samen te voegen. Daarbij zijn alle küren gefilmd voor de deelnemers, krijgen alle deelnemers 5 foto's gesponserd van JT-fotowerken en heeft Chalet Parket voor alle deelnemers een aandenken aan de kür op muziek verzorgd. Dit hebben we bewust gedaan zodat iedereen wat krijgt en het leuk is voor alle deelnemers.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:37

_/-\o_ respect voor je organisatie tessa. Het was echt top gegaan. Bedankt goor je vele werk.
De sponsor chalet parket haarlem

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:57

Ook ik heb vandaag deelgenomen aan de wedstrijd in hoofddorp!
Ik vond het een erg geslaagde dag en alles was tot in de puntjes geregeld.
Ik heb ook mee gedaan aan de kur en het was een mooie ervaring, iedereen moet deelnemen in zijn eigen klasse dus op zijn eigen niveau. Top dag!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:59

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 09:22

Gisteravond hebben we met afgevaardigden van alle mendistricten een vergadering gehad over de kur op muziek voor menners. De huidige protocollen gaan nog wijzigen (aangezien de gewone dressuurprotocollen ook aangepast gaan worden en alles dan gelijk op gaat). We hopen in december ons volledige pakket aan te kunnen bieden aan het Menplatform en hopen zo de kur uiteindelijk een officieel onderdeel van het mennen te kunnen maken.

Zodra de nieuwe protocollen definitief zijn, laat ik dat weten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:25

*\o/* super! Dat zou mooi zijn als het een officiele rubriek kan worden.

Wordt jullie aanbeveling om de tijd op 5.5 min te laten?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:25

Ik ben benieuwd!

Ik heb m'n kur al wat aan gepast na de eerste keer op wedstrijd gereden te hebben, alleen de muziek moet nog. Maar nog even geen pony voor dit moment die op het nivo van mijn kur loopt, maar dat komt wel weer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:31

Wij rijden onze kur op muziek aanstaande zaterdag op het Haflinger event als demonstratie. Even weer de kur promoten en het is altijd leuk om te rijden.
Enige nadeel is dat ik weer de hele week een zingende Sound of Music man naast me in de auto heb. De muziek is zo aanstekelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 09:38

Goed zo Janouk, we kunnen nooit teveel promoten *\o/*

En aanbeveling van de tijd, als het allemaal wordt goedgekeurd wordt het 5 tot 6 minuten en altijd in een 20x60 ring (omdat bijna niemand 30x60 tot zijn beschikking heeft en indoor ook 30x60 nauwelijks voorkomt)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:39

Super! Fijn dat het 20 x 60m blijft, dan kunnen wij ook aansluiten bij Kur op muziek onder het zadel op concoursen. En 5 tot 6 minuten is prima.
Als toeschouwer moet het ook te doen blijven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:03

Idd, die 20x60 is wel heel fijn. Je steek veel tijd in een kur en kan hem maar af en toe rijden. Als je dan nog een 30x60 en een 20x60 kur gaat de lol er wel van af.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:16

20 x 60? Cool! Kan ik misschien toch eens aan een kür beginnen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:41

Ik heb gister gehoord dat hier in de buurt een vereniging ook werk gaat maken aan het organiseren van een kur op muziek voor menners. Hoe en wat is nog niet bekend. Misschien aanschuiven bij onder het zadel, of bij een gewone menwedstrijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 15:01

Super. Morgenavond heb ik weer vergadering met alle mendistricten over de kur. We zijn er druk mee bezig. Er zijn ook al flyers van de knhs over kur mennen, dus het gaat vast helemaal goed komen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:12

Ik ben heel benieuwd.

Wie weet moet ik nog een L kur voor Benno gaan schrijven. Want we zijn nog lang niet aan Caya's M kur toe.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:30

Helemaal vergeten te vertellen hier dat ik afgelopen zaterdag mijn debuut had in de Z met Amerigo. En dus ook ons debuut in de Z kur. Mijn proef werd gewaardeerd met 65% en een 2e prijs. Helemaal blij!!

Gisteravond weer vergadering gehad en de protocollen samengesteld (aan de hand van de nieuwe matrix). Begin december wordt het aangeboden aan het Menplatform en als het goed is, worden ze dan gelijk met de nieuwe gewone dressuurproeven per 1 april gelanceerd. We gaan proberen om in februari een juryopleiding/bijscholing te organiseren, zodat er ook serieus beoordeeld kan worden.

Er is ook afgesproken dat de kur geen circus mag gaan worden qua aankleding, en dat mensen rijden in het tenue waar ze ook de gewone dressuur mee rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:34

Top, tine. Klinkt goed. Heel benieuwd naar de nieuwe protocollen. Hopelijk volgend jaar een paar keer de kur op muziek starten

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:48

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 11:52