[AR] Mennen met ezeltje Iejoor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yanne_RP

Re: Mennen met ezeltje Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:00

Wat leuk! Weer is iets anders dan een paard :+

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:23

wat gaaf een ezeltje voor de kar! je ziet het steeds meer en ik vind het een geweldig gezicht :D

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:54

appeltje93 schreef:
Wat een leuk ezeltje! :D
Maar 2 uur voor de kar en dan zonder hoefijzers?
Ik weet niet of je hoofdzakelijk zandpaden of over geasfalteerde wegen bent gegaan, maar als je veel over geasfalteerde wegen rijdt lijkt het me wel nodig om hem op ijzers te zetten (ivm snel slijten).
Overigens vind ik niet dat zijn hoeven nu te kort zijn, maar gewoon een tip.

2 uur voor de kar zonder ijzers kan best heel goed! Het is afhankelijk van de hardheid van de hoef en ook dat kan je langzaam uitbouwen.
Mocht het toch te hard slijten bestaan er ook nog schoenen.....

Ik heb ook altijd dat gevoel dat het borsttuig te hoog moet maar dat blijkt niet zo te zijn ;) Hij moet altijd hoger dan voor je gevoel.

Pony of ezel dichter voor de kar is ook zo'n dingetje. Zo kan het ook wel maar toen onze pown dichterbij stond werd het voor iedereen wel prettiger.

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:54

OH nou vergeet ik te schrijven dat je een geweldig leuke combi hebt!!!! genieten!!!

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:16

oh wauw echt super ziet dat eruit!!! :j
ik ben helemaal ezelgek en ben net gesmolten... :+
ik ben fan van Iejoor, <3 <3 er was toch eerder ook al een topic?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:35

Ahw, kijk nou, hoe schattig :D ! Wat een super leuk dier!! <3 <3

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:18

Borsttuig moet boven de schouderpunten hangen, dus een stuk hoger. De lichtingen moeten VOOR de stophaken, zodat de lamoen niet kan doorschieten. De strengen hangen los, maar volgens mij staat hij ook stil bij de foto's toch? Ik zou even een ervaren menner laten helpen met alles op maat maken.
Tip: menbewijs halen

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:25

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:24

Maartje1990 schreef:
(@ Toydoll) Dat een paard/ezel een onbestuurbaar monster wordt zodra het bitloos voor de wagen (of ohz) wordt gezet is onzin. Ook als er iets gebeurt kan je nog net zo goed remmen als met bit. Ponylief heeft aan de lange lijnen al eens erg enthousiast naar stal willen gaan, maar had nog net zo veel controle over hem bitloos als dat ik met bit had. Dus dat je in nood meer te zeggen hebt met bit dat klopt niet, maakt niks uit.

Whahaha, waar hoor je mij zeggen dat een paard onbestuurbaar monster wordt als hij voor de kar word gezet XD Dan heb ik toch een hoop onbestuurbare monsters haha!!!

In echte noodsituaties (dus niet beetje enthousiast, als je dat al nood noemt, vraag ik me af hoeveel ervaring je hebt XD) dus levensgevaarlijke situaties waarbij het paard nog niet in blinde paniek is (als ze dat namelijk wel zijn, heeft helemaal niets nog inwerking)

Je bent welkom om het hier te proberen hoor.

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 14:42

Wow dat is duur tuig dan:P
Dan heb ik nog best een goede deal gemaakt, ik heb de kar + tuig voor 300 euro overgenomen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:49

@toydol ik had je later pas tussen haakjes toegevoegd, ik heb het ook over bitlLOOS voor de wagen. En veel reacties van menners die weinig tot geen ervaring hebben met bitloos mennen beginnen al snel te roepen dat bitloos mennen gevaarlijk is. Alsof ze dan opeens onbestuurbare monsters worden. Ik men zelf nu zo'n 2 jaar waarvan sinds korte tijd bitloos.

In blinde paniek maakt het indd niet uit al ben ik van mening dat door een bit (=pijn) een paard/ezel juist harder zal gaan rennen/vluchten. Maar de algemene controle en het sturen heb je net zo goed met bit als bitloos.