Schitterende beesten! Erg grappig is dat ik met mijn Shetlander bij de stal sta waar ook de fokker van Rivendell's Hy Fidelity staat met haar paarden! En dat ik samen met een vriendin de dochter van Rivendell's Hy Fidelity ga inrijden! Hopelijk krijgt zij ook (net als haar broers en zussen) ook zulke mooi manen
lizzy1
Geplaatst: 13-09-13 07:21
Schitterend, het is ook echt een binkie om te zien! Dat zal wel punten opleveren zo'n mooi span en marcheren kan ie ook zeg! Geniet ervan!
Mondy
Geplaatst: 13-09-13 07:39
Barbabientje schreef:
Holy f*cking mozes.. Die wil ik hebben als ik ga trouwen! Is het mogelijk om ze in te huren?
Moet nog wel even wachten tot ik gevraagd word..
Wauwie wat een schoonheden
Yuri
Geplaatst: 13-09-13 07:55
Waanzinnig gaaf span.
catharinap
Geplaatst: 13-09-13 07:56
leuke hengsten
henrike13
Geplaatst: 13-09-13 08:10
wauw echt hele mooie hengsten!!!!!
davinci2412
Geplaatst: 13-09-13 08:41
oh WAUW!!!!!! Wat een ontzettend mooie span, jeetje!
Wauww heel gaaf, wat een prachtige ponys. En die voorplukken echt geweldig!
Aslanovitch
Geplaatst: 13-09-13 08:55
Heel mooi
wat me opvalt maar wat ik niet kan verklaren:
Bij het begin van het filmpje zeggen de hoofden en "de soepelheid en houding van de lichamen" mij dat ze precies erg tegengehouden worden. Maar dan als het span langs de camera doorgaat vind ik de leidsels nog niet zo gespannen staan. Vreemd, want langs voor lijkt het of ze enorm in hun beweging tegengewerkt worden, en toch verraden de leidsels dat niet
Misschien de natuurlijke houding van welsh hengsten? Weet het ook niet. maar wel een speciaal fenomeen
mag ik ook vragen welk bit je gebruikt op Bink (die met de witte manen toch?) Bij ons haflingerspan liep ook eentje altijd té fel onderin ook al had je hem niet te fel vast. Wij zijn toen van een liverpool overgestapt naar een B-bitje (Vlinderbit) en dat scheelde al veel. Daarnaast was het ook zijn "leidersgedrag" dat dit bleef doen, ze staan nu tandem en hij heeft nooit nog te diep gelopen. Maar dat is natuurlijk anders want hij bleef doorjagen ook al stond hij bijna op het onmogelijke verzet in streng en leidsels, terwijl die van jullie mooi langs elkaar blijven. Wat ze ook doen in training is een touwtje spannen langs de lichtogen. (enkel in training) waarbij je het hoofd van je paard op een mooie ontspannen houding zet, waar hij wel naartoe mag en dat jullie netjes kunnen geven en nemen in bochten. Maar dat het belet dat je paard te diep gaat lopen en dus ook niet het bit kan ontlopen.
Verder kan het omwentelen van de stang met een siliconen "verband" =(je hebt er zo speciale maar ik kom er even niet om) die moet je om de stang wentelen en dan is dat een pak minder hard, dit hebben we bij de "rustige" haflinger gedaan die snel met zijn hoofd gooide. dat is er nu ook uit en hij neemt aanmerkelijk het bit sneller aan.
Hopelijk heb je iets aan de tips, ze zijn natuurlijk voor ieder anders.
Met vriendelijke groeten
Laatst bijgewerkt door Aslanovitch op 13-09-13 09:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Jeetje...wat ziet dat er geweldig uit zeg.. Daar kun je trots op zijn!~
sander_lotte
Geplaatst: 13-09-13 09:44
Wat een droomspan! En die lange manen, hoe heerlijk om te zien!
Ze passen echt heel leuk bij elkaar, super dat ze ook nog goed met elkaar kunnen opschieten!
Hoe groot zijn ze eigenlijk?
VanHuisUit
Geplaatst: 13-09-13 09:47
Welshjes vooral met zo'n prachtige hals en dan van die driftige passen plus gevoelige mondjes lopen al snel wat opgekropt en dan ook wat achter het bit of met weinig druk. Zal gezien de menster vast prima aan gewerkt worden
Maar wat een prachtig span en ja hier ook voor dat soort types erge fan van lange manen vind het prachtig om te zien dat jullie ze niet in een hengstenvlecht doen maar even bijvlechten en dan los. Ga ik onthouden voor bij mijn pony.