opisop_shop schreef:Poeh Jessix, beetje vaag gedacht.
Dit is niet "als Jantje jou pest mag je gewoon terugslaan hoor!" , dit gaat om het beschermen van je dieren. Je zegt het zelf al zoals Belker het verwoordals jouw hond mijn paard bijt, mag ik de hond iets terugdoen want van mijn paard blijf je af.
Bovendien: een hond gaat niet kapot van een tik met een zweep of touw (kan ook sowieso beter een tik met een zweep krijgen dan een trap van een paard, maar daarvoor kies jij dus liever begrijp ik?!), een paard kan wel degelijk 'kapot' gaan van een hondenbeet.
Maar goed, weer ontopic.
Ik zou gewoon gaan wandelen, je kunt toch niet alles van tevoren voorzien.
Zolang je zorgt voor degelijke spullen (stevig touw en halster, ik liep met mijn jonge dieren altijd met longeerlijn ivm kunnen laten vieren zonder paard kwijt te raken) en zelf overal normaal op reageert, is er niets aan de hand. Zou niet weten waarom je je paard eerst op eigen terrein aan honden zou moeten laten wennen, heb je ook een viaduct, trekker en zebrapad langs laten komen?
Als het goed is, pluk je niet een groen dier uit de wei en neemt die mee op sleeptouw; jouw paard kent en vertrouwd jou en dus is je basis goed.
Ik zou zeggen: veel plezier
Kan best wezen, toch zou ik het nooit pikken als iemand mijn dieren slaat.