Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VisibreTeam schreef:....?
Hoezo nou weer niet anders verwacht?
Zie je niet hoe die vrouw dr pony's dwingt omhoog te blijven door dat geruk aan het halster...?
Volgens mij is dat vrij moeilijk te missen.
wumdydumpy schreef:voor iedereen die dit zielig en hardhandig vindt kijk eens bij de spaanse rijschool en cadre noir hierbij zie je ook dat er bij elke pas wordt aangetikt bij vd om het paard te leren en zelfs tijdens demonstraties. ben wel naar jullie mening benieuwd na het zien van het filmpje. denk niet dat die het zo slecht hebben want die worden ook in de watten gelegd.
http://www.youtube.com/watch?v=AoPG5KZT ... re=related ter voorbeeld kijk van 33 sec tot ongeveer 1 minuut. dit zijn de vier oudste rijscholen.
Amable schreef:Weet je wat ik nou zo grappig vind, als dit topic geopend was met de titel "prachtig staaltje vrijheidsdressuur!" dan had iedereen gereageerd dat ze het wel ooit mooier gezien hadden, dat dit er wel lomp aan toe gaat enz. Nu de titel schokkend bevat zegt iedereen dat het wel meevalt
VisibreTeam schreef:....?
Zie je niet hoe die vrouw dr pony's dwingt omhoog te blijven door dat geruk aan het halster...?
Kimmsel schreef:VisibreTeam schreef:....?
Ik ben het met je eens. Ik vind de vrouw zelf erg onrustig, ze rukt als een gek aan het halster (niets 'correctie' als een paard tijdens een training bijvoorbeeld niet respectvol is). Bovendien vind ik dat ze de situatie ook nog vrij gevaarlijk maakt. De shet duikt bijna bovenop haar bij het steigeren, en er zit geen rust en ontspanning in die pony's.
Ik vind het een heel vervelend beeld. Kan hier vrij kwaad om worden, eigenlijk. Die pony's zien er beiden niet uit alsof ze zich er prettig bij voelen.
korbakimmy8 schreef:Kimmsel schreef:
Ik ben het met je eens. Ik vind de vrouw zelf erg onrustig, ze rukt als een gek aan het halster (niets 'correctie' als een paard tijdens een training bijvoorbeeld niet respectvol is). Bovendien vind ik dat ze de situatie ook nog vrij gevaarlijk maakt. De shet duikt bijna bovenop haar bij het steigeren, en er zit geen rust en ontspanning in die pony's.
Ik vind het een heel vervelend beeld. Kan hier vrij kwaad om worden, eigenlijk. Die pony's zien er beiden niet uit alsof ze zich er prettig bij voelen.
Daarom vond ik het zelf ook schokkend, Ikke doe niet aan vd, maar dit is toch niet de manier?
Love_Mirra schreef:Ik doe wel aan VD, maar dit is volgens mij toch niet de manier waarop het moet gebeuren. En ze trekt hem alle kanten op aan het halster. Het gaat allemaal wat te snel en de pony's hebben er geen plezier in.. En bij de pony die bokt op het einde, vind ik haar toch hard slaan voor 'aanwijziging'
Edit: schokkend vind ik het niet, maar vriendelijk tohc ook niet
jjustangela schreef:http://www.youtube.com/watch?v=-4pmCrSdMhg
dit filmpje is niet hardhandig, maar wou hem even met jullie delen omdat ik dit ongelofelijk apart vind om een paard dit aan te leren
Polly schreef:XNavrant schreef:Mee eens, volgens mij is dit eerder onder dwang gebeurd dan in vrijheid..
omkopen met voer is wel vrijheid? Uiteindelijk is alles wat we van dieren vragen toch een zekere vorm van 'dwang'? Niet alleen bij dieren trouwens...