Caira schreef:Je weet dat er in de beemster een hele goede voest instructeur zit? Die ook geregeld cursussen geeft!
nee dat wist ik niet ik sta daar vlak bij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cissy schreef:De enige reden die ik kan terugvinden waarom TS niet open staat voor Parelli is simpelweg dat ze het Engels niet beheerst. Daarom zoekt ze ook een NL trainingsmethode. Maar die zijn er bijna niet en dan is Parelli de meest uitgebreide die je kunt vinden.
Het gaat hier niet om het merk Parelli maar om de hoeveelheid informatie die die beste mensen nou eenmaal hebben gemaakt. Ik heb ook bergen DVDs van anderen dan Parelli maar ook daar kan TS niks mee omdat ze geen Engels beheerst.
We kunnen ook tegen TS zeggen dat ze een cursus Engels moet gaan volgen zodat ze nog veel meer informatie overal vandaan kan halen want die informatiestroom is bijna oneindig!
Voest heeft ook maar beperkt materiaal tot beschikking en de dvd van Equisense/Equiplay is er ook maar 1, dus dat is veel te weinig.
TS je zou ook het boekje 'Het paard als partner' http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html eens kunnen lezen, die behandelt de meeste NH stromingen en dan kun je er zelf uithalen wat voor jou het beste werkt.
_RMHorse_ schreef:Caira schreef:Je weet dat er in de beemster een hele goede voest instructeur zit? Die ook geregeld cursussen geeft!
nee dat wist ik niet ik sta daar vlak bijbedankt voor de tip!
Caira schreef:nou zijn ijssnuiver en ik wel ietwat bevooroordeeld omdat we beiden een opleiding bij Astrid volgen!
ijssnuiver schreef:Caira schreef:nou zijn ijssnuiver en ik wel ietwat bevooroordeeld omdat we beiden een opleiding bij Astrid volgen!
Dat misschien wel een beetje.
En anders kun je ook http://www.sibelambagts.nl/ nog proberen, is ook erg goed en komt ook op locatie, wat ivm vervoer voor jou misschien makkelijker is.
Sleeper schreef:Dressuurnatuurlijk, Astrid kan ik zeker aanraden. Ik heb een aantal jaar geleden een weekend les gehad daar, top locatie. Astrid doet het op een zeer prettige manier.
Ik heb ook verschillende richtingen geprobeerd, alleen kwam ik steeds tot de ontdekking dat ik veel dingen toepas, van alle richtingen wel iets. En dat werkt prima voor mij. Ik krijg alleen bij het lezen van dit topic echt sekte ideeen. Parelli is prima, maar als iemand daar niet voor open staat is dat toch ook prima. Ik vind het taalargument een duidelijk argument, en begrijp niet waarom daar geen respect voor kan zijn.
TS, succes met je zoektocht naar datgene wat bij jou past en voor jou werkt.