Nederlandse nh methode, wie helpt me passen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:38

Caira schreef:
Je weet dat er in de beemster een hele goede voest instructeur zit? Die ook geregeld cursussen geeft!

nee dat wist ik niet ik sta daar vlak bij :D bedankt voor de tip!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:39

cissy schreef:
De enige reden die ik kan terugvinden waarom TS niet open staat voor Parelli is simpelweg dat ze het Engels niet beheerst. Daarom zoekt ze ook een NL trainingsmethode. Maar die zijn er bijna niet en dan is Parelli de meest uitgebreide die je kunt vinden.

Het gaat hier niet om het merk Parelli maar om de hoeveelheid informatie die die beste mensen nou eenmaal hebben gemaakt. Ik heb ook bergen DVDs van anderen dan Parelli maar ook daar kan TS niks mee omdat ze geen Engels beheerst.

We kunnen ook tegen TS zeggen dat ze een cursus Engels moet gaan volgen zodat ze nog veel meer informatie overal vandaan kan halen want die informatiestroom is bijna oneindig!

Voest heeft ook maar beperkt materiaal tot beschikking en de dvd van Equisense/Equiplay is er ook maar 1, dus dat is veel te weinig.

TS je zou ook het boekje 'Het paard als partner' http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html eens kunnen lezen, die behandelt de meeste NH stromingen en dan kun je er zelf uithalen wat voor jou het beste werkt.

Ik kan zo wel nog een aantal redenen vertellen hoor, waarvan de grootste is dat die vent me niet aanstaat, maar oei wordt ik nu vermoord? want ik zeg iets slechts he :Z

MaritB

Re: Nederlandse nh methode, wie helpt me passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:26

Ik vind je steeds vreemder reageren eigenlijk. Eerst was het enkel vanwege de taal, maar nu gelijk een afkeer?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:35

Er zijn hier maar 2 mensen die raar reageren en hun zin proberen door te drijven en dat is niet TS.

Ik snap niet waarom er zoveel moeite gedaan wordt om mensen te overtuigen, godsdienstfanatisme is er niets bij!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:54

Als je mij bedoelt, dat doe ik niet. Ik had gewoon de OP gelezen reageerden daarop. Kijk iemand moet lekker zelf weten wat hij of zij doet. Het ging mij bepaalde uitspraken waar ik op reageerden. Dat gaat niet per definitie om DE methode, maar om de ARGUMENTEN.

Maar TS ik hoop dat je er uit komt.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:55

Caira schreef:
Er zijn hier maar 2 mensen die raar reageren en hun zin proberen door te drijven en dat is niet TS.

Ik snap niet waarom er zoveel moeite gedaan wordt om mensen te overtuigen, godsdienstfanatisme is er niets bij!

hihihi _O- :=

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:13

_RMHorse_ schreef:
Caira schreef:
Je weet dat er in de beemster een hele goede voest instructeur zit? Die ook geregeld cursussen geeft!

nee dat wist ik niet ik sta daar vlak bij :D bedankt voor de tip!

www.dressuurnatuurlijk.nl
Namens mij ook zeker een aanrader!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:15

nou zijn ijssnuiver en ik wel ietwat bevooroordeeld omdat we beiden een opleiding bij Astrid volgen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:19

Caira schreef:
nou zijn ijssnuiver en ik wel ietwat bevooroordeeld omdat we beiden een opleiding bij Astrid volgen!

Dat misschien wel een beetje.
En anders kun je ook http://www.sibelambagts.nl/ nog proberen, is ook erg goed en komt ook op locatie, wat ivm vervoer voor jou misschien makkelijker is.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:26

Dressuurnatuurlijk, Astrid kan ik zeker aanraden. Ik heb een aantal jaar geleden een weekend les gehad daar, top locatie. Astrid doet het op een zeer prettige manier.

Ik heb ook verschillende richtingen geprobeerd, alleen kwam ik steeds tot de ontdekking dat ik veel dingen toepas, van alle richtingen wel iets. En dat werkt prima voor mij. Ik krijg alleen bij het lezen van dit topic echt sekte ideeen. Parelli is prima, maar als iemand daar niet voor open staat is dat toch ook prima. Ik vind het taalargument een duidelijk argument, en begrijp niet waarom daar geen respect voor kan zijn.

TS, succes met je zoektocht naar datgene wat bij jou past en voor jou werkt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:27

ijssnuiver schreef:
Caira schreef:

Dat misschien wel een beetje.
En anders kun je ook http://www.sibelambagts.nl/ nog proberen, is ook erg goed en komt ook op locatie, wat ivm vervoer voor jou misschien makkelijker is.

Even bedanken voor je tip. Ik zoek iemand die op locatie wil komen en dit ziet er goed uit!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:31

Toppiej!!:D hier heb ik wat aan thanks!!!:D hoop dat me boekies enzo snel binnenkomen dan kan ik lekker gaan lezen alvast!:D

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:32

Sleeper schreef:
Dressuurnatuurlijk, Astrid kan ik zeker aanraden. Ik heb een aantal jaar geleden een weekend les gehad daar, top locatie. Astrid doet het op een zeer prettige manier.

Ik heb ook verschillende richtingen geprobeerd, alleen kwam ik steeds tot de ontdekking dat ik veel dingen toepas, van alle richtingen wel iets. En dat werkt prima voor mij. Ik krijg alleen bij het lezen van dit topic echt sekte ideeen. Parelli is prima, maar als iemand daar niet voor open staat is dat toch ook prima. Ik vind het taalargument een duidelijk argument, en begrijp niet waarom daar geen respect voor kan zijn.

TS, succes met je zoektocht naar datgene wat bij jou past en voor jou werkt.

Dankjewel! :D <3

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 12:29

hoi iedereen, ik heb mijn voest spullen binnen en ga er een beetje me beginnen, het valt een beetje tegen, ik schaam me nu diep, dus wil tegelijkertijd ook verder in parelli verdiepen.

Stel je begint ermee waar moet je dan beginnne? de nieuwe pakketten hebben niet de pocketguides maar alleen dvd's toch, en die pocketguides (die heb ik hier liggen) die vind ik juist zo gaaf! En die zitten dus in het oude pakket toch?

Welke raden jullie me aaan?

mijn oprechte excusses aan iedereen ik schaam me echt heel diep nu, kan ik onder een steen kruipen :=
mijn reden is dat parelli mij dus echt niet lag maar van de week wezen kijken bij een oude vriendin die het deed en was zo inspirerend :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:51

wat valt je dan nu ineens tegen aan Voest? Daar ben ik dan wel benieuwd naar....

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 12:53

De informatie is goed wta er in staat maar het helpt je niet echt verder als parelli als ik het vergelijk wat ik dus wel had verwacht

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:02

Kijk, en achter dit soort dingen moet je inderdaad zelf komen.... :-)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:31

Niet om vervelend over te komen hoor..
Maar hoe kun jij na een paar keer zeggen dat het je niet verder helpt? Je zult er zelf eerst ook in moeten leren en ja dat valt tegen, want dan lijkt het voor jezelf alsof het je niet lukt...

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:41

Dat is zo, en wil het daarom met allebei proberen, eerst lezen dan kiezen en kijken wat het beste werkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:15

misschien dan toch het nederlandse Parelli boek aanschaffen/lenen bij de bieb?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:21

Ik zou gewoon 30 dagen gratis lid worden van parelliconnect. Kan je alles op de site bekijken en na 30 dagen kun je gewoon opzeggen (of niet ;) ). Op de site staat een e-learning programma, waarbij het level 1 pakket verwerkt is. Je krijgt dus een stukje tekst, een stukje film en dan een aantal aanwijzingen om zelf te oefenen.
Ik vind het er echt super uitzien, maar ben al erg lang bezig, dus is altijd moeilijk in te schatten wat een nieuwkomer ervan vind.
Daarnaast vind je heel makkelijk al het clubmateriaal van het afgelopen jaar en als je naar de oude site gaat, kan je materiaal vinden van de afgelopen 10 jaar. Dit is weinig geordend, maar je kan wel wat rond snuffelen en een beetje inspiratie opdoen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:23

maar wel allemaal in het Engels en daar is TS niet zo handig mee.... ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:28

Ik raad je het boek aan van Parelli, dat geeft je de juiste handleiding en is lekker in het Nederlands. Als dat je duidelijk is en je kan de 7 games al een beetje toepassen dan is het beeldmateriaal waarschijnlijk ook makkelijker te behappen, want dat komt het je bekend voor. Als je lid wordt van Parelli Connect of de dvd's aanschaft dan krijg je ook daar wel documenten (of boekjes) bij. En anders een keer een lesje nemen, dan wordt je echt op de goede weg gezet.

Ga er voor, zou ik zeggen! Parelli-studenten zijn niet voor niets zo vervelend enthousiast! ;)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 14:32

Ik ga een cursus doen (heb ik al):D en neem les en me vriendin helpt als ik het wat vind

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:35

Ik vind zelf het boek niet zo goed :o
Ik denk dat het engels niet zo moeilijk is en dat kijken erg nuttig is (ook al versta je het niet volledig).
Daarnaast denk ik dat Engels leren wel voor meer dingen in het leven nuttig is dan alleen parelli kijken ;)

Daarnaast kan je je aan een gratis lidmaatschap ook geen buil vallen. Als je het niet verstaat, kan je altijd nog een maand lang gratis kijken :D