[FOTO] Vrijheidsdressuur oefening/verbeterings topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:32

zhippo schreef:
pffff vandaag was waarschijnlijk de laatste keer dat ik ooit vrijheidsdressuur heb kunnen doen.. de belesure in haar been is voor de 4dex gekomen...

Wat is er gebeurd? :(:)

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:38

Helemaal niks, maar toen we haar kochten had ze een ouwe peesblesure, die was de eerste zomer in dat been terug gekomen, nu van de winter weer, dit kwam door de kissing spines, en nu weer ze loopt nu stokkreupel... Dat heeft ze nooit gehad...

HaKuNaMaTa

Re: [FOTO] Vrijheidsdressuur oefening/verbeterings topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:08

aahw gosh!
Dat is best erg:(

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 07:49

zhippo schreef:
pffff vandaag was waarschijnlijk de laatste keer dat ik ooit vrijheidsdressuur heb kunnen doen.. de belesure in haar been is voor de 4dex gekomen...

oww jeetje dat is minder, sterkte ermee!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:38

Gaat het hier om een voor of achterbeen? Wat was/is de aard van de blessure?
Ze werd wel nog gereden (ik dacht van niet?) of alleen Vrijheidsdressuur? (Probeer me een beeld te vormen)
Het gaat hier toch om de 19-jarige merrie Moonlight, het bruine ex-springpaard?

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:49

terpentijn schreef:
Gaat het hier om een voor of achterbeen? Wat was/is de aard van de blessure?
Ze werd wel nog gereden (ik dacht van niet?) of alleen Vrijheidsdressuur? (Probeer me een beeld te vormen)
Het gaat hier toch om de 19-jarige merrie Moonlight, het bruine ex-springpaard?

hey, ja het is de 19-jarige moonlight. ken je haar? het gaat hier om het witte voorbeen. en word niet meer bereden wegens een erstige vorm van kissing spines. ze staat al 7 maanden op een grote wei en hoeft alleen maar wat stap oefeneningen en heel soms draf met grondwerk dan. en alleen wat vd. de oefeningen zijn njet zwaar. de kinderen werken met haar. de aard van de blessuure is niet bekend. maar toen we haar kochten had ze al een oude scheur. in de zomer had ze een nieuwe. van de winter was ze gevoelig, en waarschijnlijk vermoeden we dat ze verkeerd is gegleden met dat been door de modder. ze heeft ook geen voor ijzers meer waardoor de franse stand terug gekomen is. beide benen staan naar binnen. dus ik vermoed dat het daar nu aan licht...

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:14

zhippo schreef:
hey, ja het is de 19-jarige moonlight. ken je haar? het gaat hier om het witte voorbeen. en word niet meer bereden wegens een erstige vorm van kissing spines. ze staat al 7 maanden op een grote wei en hoeft alleen maar wat stap oefeneningen en heel soms draf met grondwerk dan. en alleen wat vd. de oefeningen zijn njet zwaar. de kinderen werken met haar. de aard van de blessuure is niet bekend. maar toen we haar kochten had ze al een oude scheur. in de zomer had ze een nieuwe. van de winter was ze gevoelig, en waarschijnlijk vermoeden we dat ze verkeerd is gegleden met dat been door de modder. ze heeft ook geen voor ijzers meer waardoor de franse stand terug gekomen is. beide benen staan naar binnen. dus ik vermoed dat het daar nu aan licht...

Huh? Maar op de filmpjes spring je wel met haar?
Dat is toch redelijk zwaar werk en je draaft en mis galoppeert daarbij ook...

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:37

ja hehe de filmpjes zijn tog ook al veel ouder! toen wisten we het nog niet.. het enigste dat ze nu wel eens doet is grondwerk een beetje draven en vrijheidsdressuur. ze word niet meer gereden of wat dan ook. galopperen doet ze alleen op de wei en soms met freestyle.

salsapony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:39

Salsa kan ondertussen al bijna 3maand zitten op commando. Vandaag is dan ook de eerste keer dat ik een jambette vroeg tijdens het zitten & deze is dan ook gelukt!
Afbeelding

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:06

stille meelezer is :), mijn welsh pony heeft een goeie balans op haar achterhand.

Afbeelding

Lady kan het zitten nu ook al een tijdje :)
Afbeelding

En het platliggen <3
Afbeelding

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:29

@salsapony, hij/zij lijkt het echt leuk te vinden, kei leuk met die oortjes zo gespitst naar voren

Bokje_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 01:06

Heei, ik ben sinds kort ook begonnen met vd, mijn verzorg fjordje kan nu sinds kort de jambette met 1 beeen de ander ben ik nu mee bezig ze doet hem nu gebogen om hoog en strekt hem soms uit. Maar uit intressen hoe moet je ooit steigeren leren? Ik heb die fjord ect nog nooit zien steigeren en ik kan haar zo zien uit mijn raam! En wat voor vd kunstjes zou ik kunnen doen ? Ze is in mei/juni gedekt! En vanaf wanneer zou ik moeten stoppen met vd wegens haar zwangerschap?
Xx

ps, mooie foto's trouwens, ik ga er ook maar eens een paar maken

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:05

oo, wat een leuk topic :D

laat ik ook maar wat fotos plaatsen, van lientje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:15

zhippo schreef:
een cap op? ik rij tog niet? morgen ga ik er weer heen en zal ik de het duidelijk verschil zien dat er wel controlle inzit :)

:') Ja een cap beschermt alleen als je aan het rijden bent.............................................

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:40

Vanaf pagina 3:

xTitanic:
De spagaat mag iets minder wijd, de voorbenen moeten niet onder het lichaam vandaan komen
MarlindeRooz:
Op het blok ziet er heel goed uit, de jambette mag meer uitgestrekt maar ik lees dat dat wel gebeurde :D
Zhippo:
Ik vind het steigeren er heel eng uit zien, vooral op foto 2. Als ik jou was zal ik gaan werken aan wat rustigere en beheersde steigers, de rest van je trucs zien er goed uit.
MarlindeRooz: Steiger ziet er netjes uit alleen er staat best veel druk op de teugel (of het lijkt zo) waardoor je je pony misschien wat uit balans kan halen. Spagaat is super netjes!
Romysmink:
Ziet er netjes uit, ik heb geen aanmerkingen.
MarlindeRooz:
Nette steigers, ik vind ze er gecontroleerd uitzien.
Lottex:
Mooie buiging, het hoofd mag nog ietsje lager dan is ie perfect in mijn ogen! De jambette is ook netjes.
xTitanic:
Ik denk dat het been wat op de grond ligt iets minder ver van het hoofd neergelegd mag worden. Nu is het been wat nog staat iets te gestrekt en ziet het compliment er niet ontspannen maar een beetje opgekropt uit.
Irisloove:
Nette spagaat, alleen iets te wijd voor een buiging of compliment. De jambette mag nog iets hoger en gestrekter. De rest ziet er leuk uit!
MarlindeRooz:
Je geeft zelf al aan dat de hoofdhouding niet zo goed is, vind ik ook. En voortaan toch warm stappen voor een steiger! Het is een best wel inspannende oefening voor het paard en je kan spieren goed overstrekken..
Salsapony:
Ziet er super uit!
Naturalwayx:
Ziet er heel netjes uit, alleen met het zitten mogen de benen iets meer onder haar kont, ze schuift ze nu wel heel ver weg. Verder supergoed!
Iloveanoukje:
Ziet er heel mooi uit, nette buiging ook!

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:34

x_Heidi: Daar zijn we ook mee bezig :).