zelf meelopen met longeren??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:27

Hier nog een meeloper :o
We hebben sinds kort een longeerring en merk dat ik dan wel makkelijker stil sta, maar onbewust draai ik nog wel rondjes van 1-2 meter...

Niekj_Jente was ook benieuwd welke school. Zie in je profiel foto's met martigaal en slof, moet je eens een topic mee openen _O-

Cerilene_

Re: zelf meelopen met longeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:49

Ik heb trouwens de nadelen van longeren zonder genoeg meelopen ook ondervonden.
Mijn merrie is al iets ouder en kon door een blessure een tijd niet bereden worden, het advies was elke dag longeren.
Binnen 2 weken zaten er echter op elk spronggewricht een half ei, echt onder druk ook. Overbelasting van het te kleine rondjes lopen (zo klein was het niet, zo lang als mijn lijn komt en ik heb altijd al een beetje meegelopen).
Nog een reden waarom ik zoveel mogelijk mee loopt voortaan.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:54

hier toch echt geleerd

hak in het zand en om dat been draai ik mee

niet omdat ik een luilak ben maar omdat ik stil staan toch beter longeer dan meelopen

daarbij als ik bij die van mij mee ga lopen maakt ze er een dolleboel van

en longeren ach meestal zonder lijn ik in het middenn en zij loopt om mij heen en luisterd naar de stemcommandos die ik geef

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:48

ik ben ook een meeloper... pak ook het liefst de hele bak mee, begin aan de A kant en langzaamaan richting de C :+ en zo weer terug :D

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:21

Ik probeer zoveel mogelijk op een plek te blijven staan, hoewel dat niet altijd even makkelijk is.

Zelf vind ik het wel beter als je stilstaat. Als ik mee ga lopen, zou het voor mijn pony betekenen dat ik constant aan het jagen en aan het drijven ben. Maar uiteindelijk moet hij het werk doen, en dus ook gewoon voorwaarts zijn als ik stilsta.

Bovendien is het belangrijk dat je pony goede cirkels loopt, maar daar heeft hij wel de aanleuning van jou voor nodig. Als je dan telkens mee gaat lopen, veranderd de afstand van jou tot je paard, wat voor hem ook niet fijn is.
Meelopen vind ik dus echt helemaal niks. :n

EDIT:
Zo nu en dan van plek in de bak verwisselen, dat moet nog kunnen uiteraard. Maar constant met je paard meelopen en bewegen en doen, nee; liever niet.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:58

Ik probeer ook zo veel mogelijk op dezelfde plek te blijven staan. Maar het is toch best lastig. :+
Dat komt omdat mijn paardje ongelijke rondjes maakt. Ook als ik op dezelfde plek blijf, doet hij dit wel eens. }:0
ook trekt hij wel eens aan het touw. Dat probeer ik ook weg te werken maar mijn knollie loopt niet op eigen benen en zoekt steun bij het touw. Heel slecht, maar we zijn in oefening! 8-)

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:31

En hier weer een meeloper. Tussendoor veel stukjes rechtuit en ik wissel ook regelmatig van hand. Soms een kleine volte dan weer een grote. Houdt het afwisselend voor het paard en is minder belastend dan continu op een volte. Maar als ik dan op de volte ben, mag ik denk ik wel wat meer oefenen met op één plek blijven staan :-)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:45

ik kan redelijk stilstaan beschrijf een meter rondje dus een meter bered en dan sta ik in het midden en been vormt dus de meter waar ik mee meedraai, ik verplaats het stilstaande been wel regelmatig even mee met voet want anders heb ik het idee dat mn pezen uitdraaien en niet meer willen.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:24

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik loop ook mee..

Ik heb een keer een soort van clinic bijgewoond bij iemand die de manieren van emiel voest gebruikt (en ook door emiel voest zelf is opgeleid)
Hierbij moet je je paard los "longeren" en proberen door de manier van doen jezelf hoger in rangorde te plaatsen dan je paard.
Dit doe je onderandere door een bepaalde manier van meelopen, in een bepaalde hoek. Dit was echt een super ervaring..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:26

Ik longeer in de rijbak en daarom loop ik mee; dat is minder belastend voor de bodem.
In een longeercirkel sta ik netjes stil, zo heb ik het ook geleerd.

poons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:28

ik ben ook een meeloper. als ik 'mijn' merrie harder wil laten gaan, zet ik een stap naar voren en zachter naar achter en vanaf die plek loop ik mee met haar. ze reageert daar echt super goed op! en als ik schuin voor haar ga staan gaat ze ook zachter en schuin achter is voor haar harder. (ik longeer vaak na het met longeertouw longeren even zonder, met het touw in mijn hand. als ik het touw voor haar hou draait ze om (nou ja, op de rechterhand longeren vind ze heel lastig))
xxx poons