Zijn dravers evengoed geschikt als sportpaard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Zijn dravers evengoed geschikt als sportpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:06

zie tweede regel ziet uit als een trakehner,
smallere bouw,
als je wilt zien hoe uitziet zie profiel.
en uiterlijk dus bouw heeft er zeker weten heeeeeeeeeeeeeel veel mee te maken,
een draver die de voorbenen flink korter heeft als de achterbenen kan minder snel goed presteren dan een darver met een lang voor been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:10

sammy1 schreef:
zie tweede regel ziet uit als een trakehner,
smallere bouw,
als je wilt zien hoe uitziet zie profiel.
en uiterlijk dus bouw heeft er zeker weten heeeeeeeeeeeeeel veel mee te maken,
een draver die de voorbenen flink korter heeft als de achterbenen kan minder snel goed presteren dan een darver met een lang voor been.

Dat is ook zo, Maar het maakt een fokker of trainer niet uit. Of een paard een ramskop heeft of een snoeks hoofd. En of hij een korte dikke nek heeft of juist een lange. Als hij maar hard loopt. Dat is het belangrijkste. En dat dat beest dan toevallig lelijk(puur smaak trouwens) is maakt verder niet uit.

En daarbij intresseerd mij het niet of mensen mijn paard mooi vinden. En of hij er toevallig uit ziet als een kwpn trakehner of fjord. Ik vind hem leuk en dat is het belangrijkste <3

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:12

ik vind het toch wel een meevaller dat mijn paard zo uit ziet ik vind het voor het oog belangrijk dus mij maakt het wel uit.
hij loopt lekker voor de koets loopt heerlijk onder het zadel en is ook nog eens een super lieve knuffelkont,
leert snel zeer inteligent,in 1 woord mijn trots waar ik nog jaren veel plezier van ga hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:16

sammy1 schreef:
ik vind het toch wel een meevaller dat mijn paard zo uit ziet ik vind het voor het oog belangrijk dus mij maakt het wel uit.
hij loopt lekker voor de koets loopt heerlijk onder het zadel en is ook nog eens een super lieve knuffelkont,
leert snel zeer inteligent,in 1 woord mijn trots waar ik nog jaren veel plezier van ga hebben.

Jij vind je paard mooi dat is toch het belangrijkste? en dat hij er dan als een Trakehner uitziet of zo. Maakt dan toch niet uit? er zijn vast mensen die jou paard verschrikkelijk lelijk vinden. Maar ook die je paard wel leuk vinden. En zolang jij hem leuk vind is de mening van andere niet belangrijk lijkt me.. Dus snap ik nooit dat mensen zeggen "hij ziet er uit als een kwpn" als of kwpn (of in dit geval Trakehner) de standaart is voor ene mooi paard }:0

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:18

jij jou mening ik de mijne goed??

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:06

Ik vind dravers over het algemeen verschrikkelijk lelijk en ontzettend goed te herkennen. Ze hebben altijd een typisch kenmerk waardoor ze net geen gewoon warmbloed zijn.
Gelukkig maar, want ik vind het karakter stukken prettiger :)

Nu weet ik niet of alles al gezegd is in het topic, maar terug komend op de draver als sportpaard, ik denk dat ze in elk geval het karakter hebben om altijd door te gaan en te blijven knokken. Sommige andere rassen die wel al hoog in de sport presteren missen dat te snel vind ik..
Meer mensen met mij eens? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:08

RianneH schreef:
Ik vind dravers over het algemeen verschrikkelijk lelijk en ontzettend goed te herkennen. Ze hebben altijd een typisch kenmerk waardoor ze net geen gewoon warmbloed zijn.

Nu weet ik niet of alles al gezegd is in het topic, maar terug komend op de draver als sportpaard, ik denk dat ze in elk geval het karakter hebben om altijd door te gaan en te blijven knokken. Sommige andere rassen die wel al hoog in de sport presteren missen dat te snel vind ik..
Meer mensen met mij eens? :)

Ik vind dravers niet per definitie lelijk.. Er zijn er veel die ik wel enorm lelijk vind. Maar mijn eigen draver vind ik best knap. Tsja het is niet het meest knappe paard van stal. Maar vind hem zeker niet "verschikkelijk lelijk". Overgins zit er ook een duidelijk verschil tussen een recreatie draver en een sport(niet draverije) draver. Mijn draver zit namelijk mooi in de spieren vind ik. En dat maakt hem een heel stuk knapper

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:51

ik heb een hele mooie te koop. Waarvan ik vind dat hij niet typissch op een draver lijkt. Meer NRPSer. Is kwa bespieiring nu ook mooi word dressuurmatig mee gereden. Ik heb in het verleden een aantal dravers gezien die in de l, m en z liepen. En dat zag er zeer goed uit. Dus denk met doorzettingsvermogen dat het goed mogelijk is.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:37

Lastig.. Je hebt dravers in zoveel verschillende soorten en maten.
Het is wel mogelijk tot een bepaald niveau.(tot Z moet wel haalbaar kunnen zijn)
Heb een tijdje gewerkt op een handelsstal en tientallen dravers omgeschoold, en mijn ervaring is dat 'aan de teugel rijden' en galoperen vaak zo aangeleerd is, maar derest zal echt afhangen van de ruiter en de aanleg van de draver.

Er zit ook wel een groot verschil tussen dravers die wel of niet gekoerst hebben.
Mijn schatje heeft nooit gekoerst en kreeg ik voordat ze 3 was, dat maakt het wel makkelijker.

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:45

cadee schreef:
Ik werk al zeer lang met dravers, zelf heb ik geen draver.
Ik vraag me steeds af na correcte training.
Of een draver (gefokt) paard perfect dressuur kan aangeleerd worden.
De juiste actie voor galop ?
Ze draver lijk altijd nog een beetje vanachter, ze komen niet mooi onder in de galop.

Als je,je draver perfect traint zou het dan 100% goed kunnen galopen, alsof het een bwp is?

ik bezit van ne draver van nu 6 jaar hij heeft 5 jaar gereden in de sulky
da kan inderdaad perfect dressuur aangeleerd worden in het begin is het wel moeilijk voor in galop te gaan omda ze vroeger als ze in galop gingen gestraft werden.
na enige oefeningen en veel gedult gaat da allemaal vanzelf
die paarden leren snel bij en ben heel gelukkig dat ik hem als draver heb gekocht
Het zijn zelf perfecte springpaarden omda ze veel uitgangsvermogingen hebben.
Mijne ex draver quartermoon kan perfect springen en springt in vrijheid 1.60 a 1.70
ik heb hem zelf getraint dus heb hem ni op training gezet om alles aan te leren.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:51

@quartermoon:ex draver?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:36

Ik denk dat het verschilt per paard. De ene draver kan goed sportpaard zijn en de andere niet :+

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:40

ik ben het eens met bovenstaande..
Bij mijn vorige draver zag bijna niemand dat het een draver was, hij kon net zo goed galoperen als draven (zelfs beter galoperen). Verder was het een ontzettend knap paard om te zien. En heel fijn te rijden.
Op dressuurwedstrijd reed ik dan meestal ook hoge punten en in de prijzen! (paard had overigens 2 jaar gekoersd)

De draver die ik nu heb, heeft absoluut een topkarakter, maar kan op een recht eind nog niet eens in balans draven, laat staat dat ie kan galoperen. Verder is hij ook nog heel erg overbouwd en op de voorhand gebouwd, kortom absoluut geen type waarmee je dressuur zou gaan rijden.. (maar wel een schatje <3 ) (en heeft nooit gekoersd)

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:53

Idd de draver is een zeer geschikt sportpaard. Daar zijn ze voor gefokt, draven is een sport. !!!!! *D Door zn uithoudingsvermogen, karakter, hardheid, souplesse etc, ook zeer geschikt voor ander takken van sport. Natuurlijk blinkt de een hier beter in uit dan de andere, maar ieder moet het doen met zijn talent!! 8-)
En met oefenen en doorzetting kan je veel. ;)

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:11

RianneH schreef:

Met het laatste ben ik het zeker eens, maar het eerste vind ik heel jammer. Heb je echt al eens goed gekeken?

Wij hebben een aantal prachtexemplaren staan. Van één wordt regelmatig gevraagd of er arabier 'in zit', alsof het een verkleed paard is :+ Nee hoor, gelukkig niet zou ik bijna zeggen met het oog op het karakter :evaw:

Overigens zijn degenen die drie en ouder zijn allemaal zonder probleem onder het zadel en ze kunnen allemaal galopperen. Ook aan de teugel en ook op de kleine volte. Nee, we brengen ze niet uit op wedstrijden omdat wij koersen. Wij gebruiken het als training.

En het klopt ook dat de een meer aanleg heeft dan de ander. Net als bij een gewoon paard.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:15

Een Draver lelijk? Nee een Draver heeft een hoofd met een prachtige uitstraling, een vertrouwende warme uitstraling.
Hoevaak werd er bij mijn vorige draver wel niet gezegd dat het een new forest was? Omdat hij geen draver hoofd heeft, op stal blijven ze het ook zeggen, dat ze echt geen draver in hem zien.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:19

Als je je draver mooi vindt is dat geweldig. Als een ander hem (or her) mooi vindt, moet hij/zij dat zelf weten.

Waarom geven mensen in dit topic steeds aan dat het paard op een paard van een ander ras lijkt? Waarom mag een draver geen draverhoofd hebben? Ik begrijp dat niet zo goed...

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:22

Omdat ik alleen een voorbeeld wilde geven dat een Draver niet alleen een lelijk hoofd kan hebben.
Natuurlijk heb je ze er tussen zitten!

Ik bedoelde er alleen mee, dat die van ons een kort neusje heeft, met korte oren ;)

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:28

O, ok.

Ik vind het toch jammer dat een 'draverhoofd' gelijk lijkt te staan aan 'lelijke knar'. Ik pik het wel eens meer op, ook buiten dit topic. Meestal van mensen die geen (of niet zoveel) ervaring met dravers hebben. Maar ik ga me stilhouden, want anders spring ik zo over op het beeld van de sport en de draver in het algemeen, en dat wordt een gebed zonder einde. (omdat ik dan niet meer op kan houden :+ )

Ik wens jullie heel veel plezier met je draver, ook en vooral in de sport (ja dat kan!). Geniet van 'de weg' en heb vooral plezier met elkaar!

Fijne avond

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:29

RoyalMemory schreef:
O, ok.

Ik vind het toch jammer dat een 'draverhoofd' gelijk lijkt te staan aan 'lelijke knar'. Ik pik het wel eens meer op, ook buiten dit topic. Meestal van mensen die geen (of niet zoveel) ervaring met dravers hebben. Maar ik ga me stilhouden, want anders spring ik zo over op het beeld van de sport en de draver in het algemeen, en dat wordt een gebed zonder einde. (omdat ik dan niet meer op kan houden :+ )

Ik wens jullie heel veel plezier met je draver, ook en vooral in de sport (ja dat kan!). Geniet van 'de weg' en heb vooral plezier met elkaar!

Fijne avond

Idd, dat ben ik dus helemaal met je eens. De Dravers worden tegenwoordig herkend als die hete paarden met lelijke hoofden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:22

Ik vind anders dat mijn draver er een leuk koppie op heeft zitten :) heel vriendelijk <3 En Daarbij is Noble zeker niet heet. Dus het beeld is behoorlijk vertekend

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:29

RoyalMemory schreef:
RianneH schreef:

Met het laatste ben ik het zeker eens, maar het eerste vind ik heel jammer. Heb je echt al eens goed gekeken?

Ja hoor, kijk er iedere dag naar :) Vind het ook geen probleem, ik vind mijn paard (draver, ken haar al 9 jaar) om andere redenen leuk en knap. Maar naast de bouw vind ik het hoofd idd opvallend en lelijk. Niet dat dat het paard minder maakt, sommige rassen hebben gewoon sneller opvallende knappe koppies, terwijl voor mij de draver dat niet heeft.
Van de week een andere draver bezocht, die had een heel ander koppie dan die ik van de meesten gewend ben. En dat valt dan ook meteen op.

En tja, heet is die van mij wel en een lelijk hoofd heeft ze ook.. Maar dat maakt haar niet minder leuk ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:34

Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 19-05-10 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto > link

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:35

dravers zijn sportpaarden........... alleen in een andere discipline

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:13

Beetje gek topic dit. Wat is lelijk? Ik vind die snoekhoofden van een arabier niet mooi, mijn draver heeft een recht hoofd en dat vind ik juist wel mooi. Die van mij ziet er uit als een typische draver ze voldoet volledig aan t plaatje en ze ziet er goed uit. Zolang ik haar heb oogt ze erg gezond met een mooie conditie, harde benen en ze heeft altijd al mooie manen en staart gehad. Het enigste commentaar wat ik kreeg op wedstrijden is dat mensen haar mager vonden, maar heel veel andere paarden zijn juist te dik en Carin haar type is gewoon heel slank dus lijkt ze dan wat ielig in vergelijking bij warmbloeden en bijv. Friese paarden.
Dravers zijn sportpaarden maar dan idd zoals KiWiKo zegt, voor de drafSPORT. Ik heb puur uit hobby dressuur en springen gereden, ik kwam niet hoger dan L. Voor degenen die dat wel kunnen met hun draver echt supergoed!!!!
Wel zijn ze vaak geschikt voor endurance dat had die van mij ook wel geweest. Ik rijd niet meer op haar anders had ik het wel geprobeerd en ook TREC, dat was ook net wat voor ons geweest.