Storm van vannacht: paarden buiten of binnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:38

Mijne stond buiten in de paddock en precies in haar paddock is een grote boom omgevallen een mega grote en de paddock is best klein ze is gelukkig door draad gevlucht anders hadt ze eronder gelegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:39

Dat is eng, een boom bovenop je paard. Gelukkig dat het goed is afgelopen!!!

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:42

Jazeker schrok me echt kapot!! en de paddock ernaasst oook grote stukke boom :S

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:45

Mijn merrie op rust en wedstrijdpaard stonden buiten.
Mijn vader heeft vannacht wel op de wei geweest, maar de paarden stonden meer te kijken van: eh,wat doe jij hier nu en zonder eten.
Ze stonden rustig op mijn piste een beetje te grazen.

Ze hebben allebei wel een grote schuil stal, maar ze stonden gewoon buiten.
Vanmorgen kon je ze wel uitwringen, zo door regend dat ze waren.

wythlove

Re: Storm van vannacht: paarden buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:49

Mijn merrie heeft vannacht gewoon buiten gestaan. Samen met meerdere paarden van stal. ze schenen het wel een beetje spannend te vinden. Maar het ging er natuurlijk ook wel hard aan toe. Als ik haar in de stal had gezet, was het waarschijnlijk nog enger geweest! Vanmiddag dat ik naar haar toe ging, ging het hartstikke goed met haar!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:50

dit is altijd een eng iets vind ik.
aan ene kant zeg ik zet ze binnen maar als daar bliksem inslaat of boom opvalt kunnen ze dus niet weg.

andere kant in de wei kunnen ze ook getroffen worden. die van mij is vannacht buiten gebleven en totaal geen paniek gehad.

heb ook een wei omheind met bomen die hoger zijn dan de weipalen.
vroeger nog lagere paaltjes pony stond vlakbij een paaltje oom trek stroomapp eruit gaat binen zn handen wassen en ziet zo de bliksem in een paaltje staan waar mn pony net naast stond. vlammen danste over het draad. tja denk dat het altijd moeilijk blijft

Esther_1985

Re: Storm van vannacht: paarden buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:07

buiten in het land met haar vriend, kont in de regen. Ze kunnen zo de stal in lopen vanaf het land maar dat doen ze dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:08

MamboBeach schreef:
Mindim, bliksem mag dan wel in de huizen en dergelijke slaan maar slachtoffers in huizen hoor ik nooit veel. Wel hoor ik met regelmaat doodliggende koeien, paarden en mensen in weides of open stukken. Dus, voor mij is het toch een zekerheid dat dat veiliger is.

Maar mensen kunnen gewoon naar buiten lopen en zitten niet vast in paardenboxen, wanneer er door bliksem brand in de stal uitbreekt. Paarden zitten vast in de box en kunnen door paniek van eventuele inslag zichzelf enorm verwonden. En als er een knetter wordt, werkt dit erg aanstekelijk.
Hier hoor ik juist heel weinig over doodliggend vee door blikseminslag in de wei. Ik woon in erg landelijk gebied en we krijgen hier de buien altijd 2 keer omdat het wordt teruggekaatst door het water.