Parelli Patterns

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Parelli Patterns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:37

Zijn er al mensen bezig met de Patterns?

Hoe reageert je paard, hoe vind je het zelf ?

(dus niet: wat zijn dat, Patterns? Ik vind het te duur enz.)

Morrie

Re: Parelli Patterns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:40

ik zal maar beginnen:

Ik ben er vorige week mee begonnen helaas doet de dvd Freestyle het niet (komt vaker voor zegt Marieke) en ik wacht op een nieuw exemplaar van Parelli-Engeland.

Figure-8 online snapte Morrie meteen, no problem, 4 x herhaald en hij doet het met z'n ogen dicht.
we hebben al veel falling leave gedaan dus dan is figure-8 eitje

Begonnen met de slalom online en ontdekt dat ik een oneven aantal pionnen moet hebben ipv een even aantal.
Een paar jaar geleden hebben we veel geslalomd dus dit snapte hij ook meteen, alleen om de 4e pion heen sturen, is even moeilijk.

Morrie heeft een mega hekel aan rijden in een bak. Maar toch maar naar de oude bak van de rijver. gegaan en figure-8 gestapt. Ging redelijk.
Ik kan alleen in het weekend rijden ivm tijd en tot mijn verbazing sleurde Morrie me zaterdagmorgen heel vroeg (nog voor het Inspiration Event *gaap*) richting bak..... en ging zelf 8-en stappen.
Draven in een zandbak begint ie nog niet aan dus dat is nog wel een projectje.....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:17

Dit volg ik ff. Ze lijken mij erg leuk, maar ik heb ze nog niet (beetje te grote investering nu). maar ik ben erg benieuwd naar de ervaringen ermee

dekoezegtboeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:50

ik heb de online dvd gekeken, en ik moet zeggen dat ik nou niet zoiets had van wow dat is vernieuwend ofzo. de figure 8 had ik zelf al bedacht en ook al geleerd op cursus bij eddy, ook de slalom had ik zelf al bedacht. Traveling circles is ook niets nieuws en snow wordt daar wel actief van.
Op de online dvds niet veel nieuws... ben wel benieuwd naar de rest van de dvds

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:59

ik heb ze nog niet, maar als 'k dat zo lees heb 'k al héél véél gezien in het horse behaviour & liberty pakket. Ik wil ze wel héél graag hebben. Lijken me wel leuk om nog meer inspiratie op te doen. Maar eerst maar mijn visa kaart afwachten Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:21

ik heb het L&HB pakket ook, maar ik vind de patterns toch van een heel ander kaliber......... je kan zien waar je naartoe werkt doordat Pat van level 1 t/m 4 niveau laat zien hoe het eruit zou moeten zien

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:11

Ik zit in spanning te wachten op mijn salaris, wil ze nu toch echt eens gaan bestellen.

dekoezegtboeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:16

hmm gisteren dag 3 van de figure 8... snow loopt hem nu vanzelf en zelfs om de pionnen heen. how intresting!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:19

dekoezegtboe schreef:
hmm gisteren dag 3 van de figure 8... snow loopt hem nu vanzelf en zelfs om de pionnen heen. how intresting!

hahaha van assumptions gesproken Lachen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:52

Bij LB gaat na 3 keer figure 8 pattern ook steeds beter. Z'n playdrive is omhoog en hij biedt nu zelf stukken draf en galop aan. Ikzelf heb nog wel wat moeite af en toe, blokkeer af en toe in m'n sent-schouder waardoor zone 1 dus niet verder kan, maar ook dat gaat beter.

Verder ben ik ontzettend te spreken over de corner-to-corner pattern met freestyle riding. Dat gaat ook echt super, bovendien komen er ook steeds minder bakkabouters. Ik heb mazzel dat er wat gras in de hoeken van de bak staat, want dat is natuurlijk extra motivatie.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:59

Heb ze besteld! Wordt weer de komende dagen ongeduldig achter de brievenbus zitten vrees ik Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 06:03

ik had ze op donderdag bij Marieke besteld en betaald en op vrijdag kwam de buurman al een doos met Parelli stickers erop brengen Lachen

heb alleen m'n nieuwe freestyle dvd nog steeds niet..... en daar kan ik nu ook niets aan doen, want Marieke zit deze week in Lunteren en het kantoor is dicht

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:10

aaaaaaaaah vandaar dat ik geen antwoord kreeg op mijn mail Lachen
Ik zie de prijs van de patterns niet staan op de website van eddy... Als je savvyclub member bent en bestelt bij parelli.com via de website van eddy, wordt het dan ook vanuit de UK verstuurd? Of komt het dan vanuit Amerika?
Kan je dan met een gewone rekening betalen of met Visa?

Ik heb nog nooit voorheen via eddy of parelli.com besteld, heb elke keer de chance gehad om tweedehandspakketten te vinden via e-bay, marktplaats of kapaza... maar omdat de prijs als savvyclub memeber meevalt hoef 'k de patterns niet tweedehands te bestellen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:16

Dan komt het ook gewoon uit de UK hoor. Je betaalt volledig hetzelfde als dat je direct van parelli.com bestelt.
Bij Eddy zelf betaal je €275,- als savvy club lid.

Ik heb 'm via de Eddy's portal op parelli.com besteld. Was 'ie €235,-

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:23

dan bestel 'k em via eddy's portal op parelli.com... scheelt toch 40 euro...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:46

Auky schreef:
Dan komt het ook gewoon uit de UK hoor. Je betaalt volledig hetzelfde als dat je direct van parelli.com bestelt.

Zoiets zeiden ze op de Savvyclub site ook ja... ik snapte alleen nog niet hoe dat werkt...
Ik moet even zien wat ik overhoudt aan geld... eigenlijk heb ik wel zin in het grondwerk pakket Bloos

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:16

Adriana schreef:
Auky schreef:

Zoiets zeiden ze op de Savvyclub site ook ja... ik snapte alleen nog niet hoe dat werkt...
Ik moet even zien wat ik overhoudt aan geld... eigenlijk heb ik wel zin in het grondwerk pakket Bloos

Hoe wat werkt?
Je kunt via Eddy's site naar parelli.com, dan shop je dus via zijn 'portal'. Is gewoon net zo duur als dat je zo naar parelli.com zou gaan, alleen krijgt Eddy er dan een commissie over betaald. Dus help je Parelli NL én heb je je pakket voor de goedkopere savvy club prijs via de UK.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:55

jippie!!! volgende week zou mijn visakaart moeten binnenvallen! Kan ik EINDELIJK savvyclub member worden!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:26

Fijn fijn! Haha!
Ik hoop heel erg dat mijn patterns maandagochtend komen, ben maandag en de halve dinsdag nog vrij...

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:55

Ik heb ze ook! Lance is een LB ex, die erg snel RB ex wordt. Helemaal met nieuwe dingen. De eerste keer figure 8 ging eigenlijk vrij snel goed. Ik moet vooral nog werken aan mijn Draw op de circel. Maar dat wordt juist doordat ik nu een plan heb (figure 8) steeds beter. Heb nog wel een filmpje van mijn 2de poging van de figure 8
http://www.youtube.com/watch?v=_--btWFnwOw

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:20

ziet er goed uit!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:08

Mijn patterns laten wel op zich wachten hoor... nog steeds niks Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:14

mijn nieuwe freestyle dvd is er ook nog steeds niet, komt ook uit Engeland.....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:20

Ik droom er zelfs over dat de bel gaat en er een pakje wordt afgeleverd. Hoezo obsessie? Clown

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:17

whahaha en ik maar dromen dat m'n visa kaart eindelijk aankomt... Lachen