Vandaag mijn 3 jarige voor de 2e maal aan wat spannende spulletjes (dachten wij
) blootgesteld. Alex is een 3 jarige united x adios en van de prachtige combi koel x gespannen. Als wij denken nu zal die wel uit zijn stekkertje gaan doet hij niks en verwachten we een uiterst koele Alex dan gaat hij uit zijn dakkie
Meestal begin ik gewoon met wat simpele oefeningetjes aan de hand, zoals gewoon braaf meelopen, halthouden, achterwaarts en zoals ik het noem kontje zwiepen
Voetjes optillen, overal aanraken horen daar ook bij 
Maar we beginnen met iets wat hij al eerder gezien heeft... het stukje folie van de baal kuil. Heb inmiddels al een lief stalgenootje die een prachtig mooi groot oranje zeil wil meenemen

Lex wacht geduldig af tot het vrouwtje is uitgefröbeld

Bijna zo ver
we zijn begonnen met een stukje lopen met het zeil om daarna stil te staan en de aaibaarheidsfactor van het stuk plastic te testen 

Zeil gewoon meeslepen en aaien was hem al bekend dus een stappie verder en het zeil flink laten touwtje springen over de leadrope heen en ook als een lasso boven mijn hoofd (zal nu wel definitief voor gek verklaard zijn
) 
Nog even er op staan

Daarna verder met de hindernissen bekleed met dekens. Gestart met een grote ruimte er tussen in (ruimer dan hier). En achterwaarts inparkeren

Stukje ondersteunen met het achterwaarts gaan
en nog een keer er doorheen sjouwen

Tijd voor de plu
Veel open en dicht geklapt. Plu boven de vrouw, naast de vrouw, voor de vrouw en boven het paardenbeest.

En tot slot alles gecombineerd. Op het zeil, tussen de hindernissen met dekens en een plu voor je neus

Braaaaaaaaaaaaaaf peerd

eind conclusie van vandaag... obstakels zijn niet eng
.... paarden die langs komen lopen wel 
(er is overigens bewust gekozen voor een hoofdstel, de eerste keer dat we dit deden hebben we alleen een halster omgehad)

! Die met die paraplu, het interesseert hem echt hélemaal niks.