Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dapy schreef:Join uppen is niet iets wat je vaak moet doen, ik heb het zelf niet zo op de join up na de join up volgt de follow up.
Je stuurt een paard weg uit de kudde en ze zullen alles doen om terug in de kudde te komen, oortje op jou gericht, kouwen met de mond etc. Vanaf dat moment stop je en ga je met je schouders naar beneden staan en dan volgen ze, dus de follow up.
Dapy schreef:Join uppen is niet iets wat je vaak moet doen, ik heb het zelf niet zo op de join up na de join up volgt de follow up.
Je stuurt een paard weg uit de kudde en ze zullen alles doen om terug in de kudde te komen, oortje op jou gericht, kouwen met de mond etc. Vanaf dat moment stop je en ga je met je schouders naar beneden staan en dan volgen ze, dus de follow up.

nielsd schreef:
en zelfs gereageert xDreamerx schreef:Ik zou oppassen met vaak join-ups doen.
Voor een paard is het geestelijk best zwaar en ik zou het dan ook alleen doen als je echt een groot probleem hebt en dan met iemand erbij die er veel ervaring mee heeft.
En tja een pony die zich niet laat pakken.. stevig op de schouder afstappen en goed belonen als het goed gaat.

saskiakefie schreef:xDreamerx schreef:Ik zou oppassen met vaak join-ups doen.
Voor een paard is het geestelijk best zwaar en ik zou het dan ook alleen doen als je echt een groot probleem hebt en dan met iemand erbij die er veel ervaring mee heeft.
En tja een pony die zich niet laat pakken.. stevig op de schouder afstappen en goed belonen als het goed gaat.
sorry ik snap je niet helemaal in die zin?
saskiakefie schreef:... waarom doet ze dit? Wat is het nut voor haar?
saskiakefie schreef:Ook lijkt het er niet op dat ze er echt lol in heeft.
saskiakefie schreef:Ze vind het niet eng oid, maar voor de lol? dat denk ik niet!
nielsd schreef:Ik zeg het niet op je topic te verpesten. Kritiek moet je niet zien als verpesten.
Trouwens, als je zo goed was bij die ´cursus´ dan weet je toch zelf hoe je het moet oplossen?
saskiakefie schreef:Dapy schreef:Join uppen is niet iets wat je vaak moet doen, ik heb het zelf niet zo op de join up na de join up volgt de follow up.
dat lijkt me nogal logisch.. Ik heb een curcus gevolgt weet je.
net of je de grootmeester bent van de join up. Als je met een cursus niet eens leert waarom een paard na een join up weer voorzichtig toenadering zoekt, dan moet het wel een waardeloze cursus geweest zijn.