Nevzorovforum vreemd ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Nevzorovforum vreemd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 05:00

Nou hoorde ik een tijdje geleden over ''het'' Nevzorovforum, ze was er zeer over te spreken en vertelde dat je er goed van kon ''leren''.

Nevzorov is toch zoiets als natural horsemanship vroeg ik happig, omdat ook ik daar meer over wil leren.
Ja een hele bijzondere man, kan alles met paarden, vrienden met paarden, geen straf en geen snoep.
Nou goed, een kijkje nemen kan geen kwaad, maar ik moest wel helemaal non-bit-sporen zijn, het liefst mocht je niet rijden want..

Ik heb me toen normaal voorgesteld, heel overdreven gezecht dat ik bitten en sporen haat en dat ik heel benieuwd ben naar het forum.
Ja ok, ik rijd liever zonder bit, maar om nu te zeggen ik verracht de mensen die ''met'' rijden...

Al snel kreeg ik reacties dat ze mijn paard mooi en leuk vonden en me graag leerde kennen om mij zo dingen te leren. Maar dat halster dat was niet nodig toch ?

Maar snel gezegd dat ik het halster maar achterwegen laat (beetje kriebelig werd ik).

Topicje geopend over het feit dat ik misschien bij een dierenwinkel kan werken en dat ze daar bitten verkochten etc. sporen, zweepjes, snoepjes, wat vonden hun daar van ? Gewoon pure intresse, en dat ik onlangs iemand had zien rijden, wat wel echt heel erg was, die pookte haar sporen erin en sloeg alsof haar leven er van af hing met haar zweep.

Phoe, nee dat kon echt niet, mensen weten niet wat ze doen, hoe kun je nou op een paard rijden Clown

Huh ? Nevzorov rijdt toch ook ?

Ik ben ook een topic zien staan van een ex-lid van het forum waarin ze vertelde over dat het nevzorov forum een cult is ? Ja wat moet ik hiervan denken.

Ergens vind ik het natuurlijk heel interesant want van alles kan je wat leren, maar als ik zo eens om me heen kijk, niet mogen rijden, athans het liefst niet, om wat voor rede dan ook.
Geen snoepjes, geen straf geen leiderschap gewoon vriendschap en vragen, ze mogen nee zeggen. Lekker dan als je zo'n stijfkop hebt die altijd nee zegt Koe .

Kennen jullie dit forum, en wat kunnen jullie mij hiervan vertellen, en sorry als ik iemand beledig ik bedoel het absoluut niet op die manier.

Quinzy

Re: Nevzorovforum vreemd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:54

Je hebt nu eenmaal uiterste van alles.
Ikzelf rijd zowel met als zonder bit.
Maar ik vind het erg dat mensen elkaar niet gewoon in hun waarde laten?
Laat hun toch doen als ze zich er goed bij voelen en ze doen de paarden er geen kwaad mee tja laat het dan zo.
Liever iemand die extreem is en z'n paard niet rijd dan iemand die z'n paard extreem in de krul rijd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 15:32

Misschien wel, maar ze hebben wel extreme haat tegen het domineren van je paard, bit, sporen, zweepje, snoepjes..

Ik hoop dat er nog meer mensen zullen zijn die reageren.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:43

persoonlijk ben ik er niet voor om op een forum te komen en je anders voor te doen dan je bent. Ben eerlijk naar mensen toe en kijk dan naar de reacties, voordat je een conclusie trekt. Ik ken het forum niet en kan er verder geen mening over geven. Maar door jezelf op een bepaalde manier te presenteren, krijg je mogelijk ook reacties in die richting.

Ik ga dus ook geen mening geven over dat forum zonder zelf erop te zijn geweest en in alle eerlijkheid met mensen gepraat te hebben en dan nog.... iedereen heeft het recht op zijn eigen mening/visie.

Al heb ik wel moeite met mensen die dieren enorm onder druk zetten en allerlei dwangmiddelen om hun eigen doelstellingen te bereiken. Maar dat komt bij alle dieren voor en in alle sektoren van de paardensport. Helaas

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:00

ja dat forum is eeehh, apart zeg maar Rolleyes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:07

Kan iemand een link neerzetten? Ben wel heel nieuwsgierig, ik heb eerlijk gezegd nog nooit van die man gehoord Bloos

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:38

MarcoBorsato schreef:
Kan iemand een link neerzetten? Ben wel heel nieuwsgierig, ik heb eerlijk gezegd nog nooit van die man gehoord Bloos

http://www.hauteecole.ru/en/

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:39

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:47

Ik probeer het morgen wel te lezen, ik ben net gestopt op het punt waarop hij de hedendaagse paardensport vergeleek met slavernij en concentratiekampen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:48

MarcoBorsato schreef:
Ik probeer het morgen wel te lezen, ik ben net gestopt op het punt waarop hij de hedendaagse paardensport vergeleek met slavernij en concentratiekampen.

Dan begin ik er niet eens meer aan......... Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:49

MarcoBorsato schreef:

Ik deel zijn mening wel, hoe extreem die mag lijken voor sommigen.

Alleen het forum, waarbij je een soort toelatingstest moet doorstaan en goedgekeurd moet worden door anderen, gaat me even te ver...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:52

Ja ik weet niet, de Jodenvervolging ligt bij ons in de familie erg gevoelig. Hoe zielig ik het ook vind voor een paard als zijn mond kapot getrokken is e.d. de verhalen over de kampen grijpen me meer aan.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:57

Ik rijd met bit en inmiddels ook weer met boomzadel, en heb geen zin om artikelen te lezen waarin dat wordt vergeleken met praktijken uit WOII... Ik wil daar dus niet mee vergeleken worden aangezien ik altijd fair ben tegen mijn paarden en ze niet bewust zal schaden. Je kunt namelijk ook met ZACHTE hand rijden......... Ben bang als ik op zo'n radicale site ga lezen mezelf zo ga opfokken en dan heeeeeeeeeeele foute posts ga plaatsen Lips are sealed

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:00

BitchyWitchy schreef:
Ik rijd met bit en inmiddels ook weer met boomzadel, en heb geen zin om artikelen te lezen waarin dat wordt vergeleken met praktijken uit WOII... Ik wil daar dus niet mee vergeleken worden aangezien ik altijd fair ben tegen mijn paarden en ze niet bewust zal schaden. Je kunt namelijk ook met ZACHTE hand rijden......... Ben bang als ik op zo'n radicale site ga lezen mezelf zo ga opfokken en dan heeeeeeeeeeele foute posts ga plaatsen Lips are sealed

Jij wordt niet eens toegelaten Huilen van het lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:02

MarcoBorsato schreef:
BitchyWitchy schreef:

Jij wordt niet eens toegelaten Huilen van het lachen

Denk je?????????? Schijnheilig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:04

MarcoBorsato schreef:
Ja ik weet niet, de Jodenvervolging ligt bij ons in de familie erg gevoelig. Hoe zielig ik het ook vind voor een paard als zijn mond kapot getrokken is e.d. de verhalen over de kampen grijpen me meer aan.

voordat we weer krijgen dat mensen dingen gaan napraten, en zelf niet lezen wat er staat.

Hij zegt níet dat paardensport, slavernij en concentratiekampen zijn. Goed lezen:

Citaat:
Some day, may be not in our life, equestrian sport will be outlawed and our grandchildren will try to forget this shameful fact of man’s biography. They would burn with shame thinking of this practice of the past as we are ashamed now thinking of slavery and concentration camps.

vrij vertaald:

Citaat:
Op een dag zal paardensport worden afgeschaft, misschien maken we het niet meer mee, en onze kleinkinderen zullen proberen te vergeten hoe schandalig dit was. Ze krijgen diepe gevoelens van schaamte wanneer ze terugkijken op deze praktijken en zullen dezelfde schaamte voelen als wij nu voelen over concentratiekampen en slavernij.

..paardensport ís niet per se synoniem aan slavernij, maar wel de mate van schaamte die de generaties na ons zullen voelen over paardensport. (aldus N)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 02-08-08 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:10

Ik vind dus dat hij het wel met elkaar vergelijkt, zoals wij als mensheid tegen de oorlog en slavernij kijken, zo zullen de toekomstige mensen kijken tegen onze paardensport in het algemeen. Maar ik zal de site later eens nader bekijken.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:13

En dan nog vind ik het een belachelijke redenatie..........

Let op, ooit in de toekomst vieren onze paarden bevrijdingsdag en leggen kransen van paardenbloemen en wortels bij het monument van het "naamloze paard".... Het laatste paard wat onder het juk van de slechte mensheid heeft gelopen......... Incl. een aantal minuten stilte........

Edit;typo.
Laatst bijgewerkt door HummerTime op 02-08-08 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:17

BitchyWitchy schreef:
En dan nog vind ik het een belachelijke redenatie..........

Let op, ooit in de toekomst vieren onze paarden bevreidingsdag en leggen kransen van paardenbloemen en wortels bij het monument van het "naamloze paard".... Het laatste paard wat onder het juk van de slechte mensheid heeft gelopen......... Incl. een aantal minuten stilte.........

tja zijn woordkeuze

Deze vind ik ook niet mild

Citaat:
Metal in the Mouth. The Abusive Effects of Bitted Bridles, W. Robert Cook & Hiltrud Strasser, 2002

getuigt nogal van durf om je boek zo te noemen 'abusive....'

't is in elk geval wel duidelijk Sigaar

N. is dus niet de enige die het zo hard durft te stellen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:19

Fanatiekelingen heb je overal, helaas. Nu maar weer ontopic?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:21

Slavernij zou nog de beste omschrijving zijn. Tenslotte is paardensport niet bedoeld om miljoenen paarden met opzet de dood in te jagen, dus concentratiekamp gaat wat dat betreft imo niet op als vergelijking.

Paarden in stands of boxen met dichte zijwanden, die nooit in de wei komen, en alleen er uitkomen om lessen te lopen/sporttrainingen te ondergaan/in stapmolen vind ík slavernij. Meer kan ik er niet van maken.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 02-08-08 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:22

Nou, dan ben ik maar "abusive" als ik met bit en zachte hand rijd....

Nee, ik heb het niet zo op die fanatici die hun eigen mening als het enige evangelie zien. Voor een hele hoop stromingen is wat te zeggen. Haal er uit wat voor jou en jouw paard werkt, maar veroordeel een ander niet op een andere zienswijze....

Nee, mij te radicaal die lui.......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:25

Rijden met bit is als sporten met een balpen tussen je tanden.

Andere nadelen en gevolgen van bitrijden kan je nalezen op www.bitloos.nl

Wat je er mee doet moet je zelf weten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:33

Hoewel ik slavernij ook een beladen onderwerp vind, en het liever niet in 1 zin gebruik met paardensport, ben ik het met je eens dat er nog genoeg maneges zijn die wat kunnen leren over paarden houden.

En het gaat weer over bitloos Slapen Misschien als je benadering wat minder fanatiek en agressief was, er meer mensen open zouden staan voor je. Dit is geen aanval, het is feedback. Wat je er mee doet, moet je zelf weten

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:39

MarcoBorsato schreef:
En het gaat weer over bitloos Slapen Misschien als je benadering wat minder fanatiek en agressief was, er meer mensen open zouden staan voor je. Dit is geen aanval, het is feedback. Wat je er mee doet, moet je zelf weten

Amen.........