Ik heb 3maand geleden een hengstje gekocht. Ondertussen is hij al geruind en veel menselijker geworden
Nu ben ik begonnen met een beetje grondwerk te doen maar daar het mijn eerste 'veulen' is weet ik niet precies wat er al mag en wat niet. Ik doe voornamelijk het grondwerk van Parelli en de lijdtechnieken van Chris Erwin om mijn heethoofd een beetje rustiger te krijgen en hem tot denken aan te zetten en ook natuurlijk om hem te laten accepteren dat ik de leider ben. Ik ben maximum 20min met hem aan het 'werken' en dat 3à4 keer per week. Ik doe nooit 2dingen na elkaar en laat hem telkens eens uitblazen tussen de oefeningen. Hij heeft echter al een singeltje om gehad (natuurlijk niet echt aangespannen) en een zadel heb ik ook al eens opgelegd (zonder aan te singelen)
dit alles zeer rustig en met veel geduld.
Kan er iemand mij zeggen of ik goed bezig ben en wat ik nu het best zou doen zodat ik later geen bang paard heb en het zadelmakmaken zonder problemen verloopt?
Groetjes
?!
(of vinden jullie het al te veel? 
) en krijgen ze ook echt wel de kans om nog even te pubberen en lekker paard te zijn.