Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CharlyBrown schreef:meneer Parelli zegt, dat wanneer een paard je bijt. Hij bang voor je is of je haat.
Citaat:Wanneer een paard iets verkeerts doet bij de leider, krijgt hij op zijn donder en vaak niet zo zuinig ook..
magda_90 schreef:Offtopic vraag, de afkorting mbt dat is...?
en waar zegt meneer Parelli dat dan of is dit vrije interpretatie?Citaat:meneer Parelli zegt, dat wanneer een paard je bijt. Hij bang voor je is of je haat. Daar schrok ik wel een beetje van.
CharlyBrown schreef:meneer Parelli zegt, dat wanneer een paard je bijt. Hij bang voor je is of je haat. Daar schrok ik wel een beetje van.
heb een 2-jarige die ook wat happerig is. En met wandelen soms op eens in je arm bijt. Maar wil hem ook niet direct een enorme mep geven. Maar om er nou niks van te zeggen....
laurahi schreef:CharlyBrown schreef:meneer Parelli zegt, dat wanneer een paard je bijt. Hij bang voor je is of je haat. Daar schrok ik wel een beetje van.
heb een 2-jarige die ook wat happerig is. En met wandelen soms op eens in je arm bijt. Maar wil hem ook niet direct een enorme mep geven. Maar om er nou niks van te zeggen....
Volgens mij zit het met paarden net als honden als ze jong zijn. Die hebben behoefte aan bijten en ze weten nog niet dat ze mogen bijten!!
CharlyBrown schreef:haha! nee geen vrije interpretatie hoor.
Las het op zijn site:
Horses bite for two reasons... they're afraid of you or they hate you. That's the big, confronting truth. But most people see a horse trying to bite (or they get bitten) and the reaction is the same, they slap him on the muzzle.
Biting is not a bad habit, it's a very real response to something that is really worrying the horse. Either he's reacting to something that is scaring or hurting him, or he's saying that you should move out of the way because he is the boss!
CharlyBrown schreef:haha! nee geen vrije interpretatie hoor.
Las het op zijn site:
Horses bite for two reasons... they're afraid of you or they hate you. That's the big, confronting truth. But most people see a horse trying to bite (or they get bitten) and the reaction is the same, they slap him on the muzzle.
Biting is not a bad habit, it's a very real response to something that is really worrying the horse. Either he's reacting to something that is scaring or hurting him, or he's saying that you should move out of the way because he is the boss!
) veroorzaakt kan worden en dat je dus naar het waarom moet kijken (zoals bij elk gedrag)
maar hij heeft wel gelijk in die zin dat als een paard je bijt de relatie gewoon niet goed is.
het bijten bestraffen slaat naar mijn mening nergens op, want het is een uiting van de mening van je paard over jou. Waarom heeft het paard zo'n slechte mening over jou? je kan de mening van je paard wel onderdrukken, maar dan ben je niet echt bezig met de relatie tussen je paard en jezelf.CharlyBrown schreef:haha! nee geen vrije interpretatie hoor.
Las het op zijn site: