In mei is de smid voor alle vier de paarden geweest. Het was al een tijd geleden en ik dacht dat de hoeven erg lang waren, maar ze haalde er eigenlijk maar weinig vanaf, zag ik. Nu hebben wij hier heel veel steen en keien in de grond en volgens de paardenmensen hier slijten daardoor de hoeven sneller. Logisch.
Nu lijken de hoeven van mijn haflinger echter weer erg lang (van een van de shetten ook wel, maar toch minder) Maar als ik dan onder de hoef kijk, zie ik dat de draagrand en zool gelijk zijn. Hij loopt dus gewoon op straal en zool. Dus volgens de plaatjes bij natuurlijk bekappen moet dat zo goed zijn. Maar ze lijken even goed veel te lang.
Of heeft mijn paard platvoeten
Ik krijg er niet zo goed zicht op, maar het zou prettig zijn als ik daarover uitleg krijg (bij voorkeur met plaatjes
) zodat ik wat beter kan beoordelen wanneer ze te lang zijn of dat het gewoon zo lijkt door de hoefvorm.(op dit gebied heb ik dus duidelijk nog veel te leren)
Het paard loopt verder goed, is niet kreupel of zo en heeft ook geen gevoelige voetjes. Hij heeft geen ijzers. (Geen van mijn paarden)
Dus schiet maar los met jullie kennis