Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Het paard zal maar ergens van schrikken, dan zijn de gevolgen niet te overzien lijkt mij..

stef schreef:lijkt me nogal logisch aangezien je op aangespannen rijden zit....
catalyst1 schreef:ik denk dat iemand die zijn hoofdstel afdoet tijdens het mennen echt wel weet waar hij of zij mee bezig is.
BlackDevils schreef:Lijkt mij overbodig deze vraag zelfs maar ter discussie te stellen...![]()
Hoewel er zeer veel mensen blijken die niets of nauwlijks iets van de mensport weten anders van mening blijken te zijn...
catalyst1 schreef:Bij het westernrijden is het zeer gebruikelijk om na je reiningproef (wedstrijd) je hoofdstel af te doen en je bit te tonen.Veel paarden lopen dan ook zonder hoofdstel en enkel een los teugeltje om de nek op hun gemakje naar buiten.
Dat zie ik bij een dressuurproef nog niet gebeuren.
Het is dus denk ik net hoe je er tegen aan kijkt. Het blijft hoe dan ook altijd je eigen verantwoordelijkheid en ik denk dat iemand die zijn hoofdstel afdoet tijdens het mennen echt wel weet waar hij of zij mee bezig is. Het enige vraagteken zet ik bij de openbare weg. Dat is een plek waar je externe factoren niet in de hand hebt. De foto waar je op doelt heb ik ook gezien. Het was een moment opname. Heb je al gevraagt of ze daarna haar pony een halster omdeed?
catalyst1 schreef:Bij het westernrijden is het zeer gebruikelijk om na je reiningproef (wedstrijd) je hoofdstel af te doen en je bit te tonen.Veel paarden lopen dan ook zonder hoofdstel en enkel een los teugeltje om de nek op hun gemakje naar buiten.
Dat zie ik bij een dressuurproef nog niet gebeuren.
Het is dus denk ik net hoe je er tegen aan kijkt. Het blijft hoe dan ook altijd je eigen verantwoordelijkheid en ik denk dat iemand die zijn hoofdstel afdoet tijdens het mennen echt wel weet waar hij of zij mee bezig is. Het enige vraagteken zet ik bij de openbare weg. Dat is een plek waar je externe factoren niet in de hand hebt. De foto waar je op doelt heb ik ook gezien. Het was een moment opname. Heb je al gevraagt of ze daarna haar pony een halster omdeed?
ecyoj schreef:stef schreef:lijkt me nogal logisch aangezien je op aangespannen rijden zit....
nou sorry hoor. maar als je zoiets nog nooit gedaan hebt kwam het niet 1 2 3 in me op. en zal het nooit in me opkomen ook.
na het lezen van de andere berichten begrijp ik er wat van.
JoyCiej007 schreef:Daarbij dragen westernpaarden natuurlijk geen oogkleppen, en in de mensport is dit vaak/soms wel het geval.