keeyzie schreef:Echwel je reactie vind ik een beetje jammer, geef dan wat nader uitleg. Ik weet niet of je weet breezergirl waarom oogkleppen op het hoofdstel zitten, die zitten erop zodat het paard de koets niet achter zich kan zien. Doordat jij deze nu afdoet kan het paard ineens de koets zien en ervandoor gaan..!! ik zou volgende keer gewoon even wachten met eten.. en het drinken gaat ook met bit, ik heb hier ervaring mee! en een paard dat ervandoor gaat zonder hoofdstel is niet fjn!
Volgens mij heeft het hoofdstel van TS geen oogkleppen....
Maargoed, veiligheid voor alles ja, ik vind dat Echwel totaal niet zeurt, enkel nog eens doorhamert op de veiligheid (oh zo belangrijk).
@ TS: je laat zien bij die bewuste foto dat je dondersgoed weet dat het hoofdstel bij een aangespannen paard niet afgenomen hoort te worden, en dat is niet voor niets.
Waarom dan met een big smile '
' er dan nog achter zetten 'en dat zien we mooi even over het hoofd?'
Vraag me dan echt af waar je mee bezig bent....
Was ik terplekke, dan was ik hoogstwaarschijnlijk wel even naar je toe gelopen om te vragen of je subbiet dat hoofdstel toch wel weer héel snel even weer om zou willen doen, of span dan eerst je pony even uit...
Heb het 2 jaar geleden met koetsentocht meegemaakt/gezien, was op 't rustpunt, met zo'n 70 aanspanningen. Er is door de organisatie al op gehamerd in het boekje, mondeling, etc. maar toch was er ééntje die zo dom was dat te doen... binnen no-time stond de helft v/d menners er bij en die waren toch niet bepaald aardig, blij en vrolijk....
Hoop dat je je echt bewust bent van de gevaren en dit nóooit meer zal doen. 
Verder; superleuke pony, wilde vragen wat zijn stokmaat was, maar zie al dat hij 85cm. meet. Leuk beestje, en inderdaad prachtige kleur. 
Wat stokmaat betreft ga ik natuurlijk met de rest mee; 'maar 85 cm.' pony kan ook héeel wat schade aanrichten. Niet alleen naar jezelf en je pony toe, maar juist ook naar andere personen.
Wat als die van jou inderdaad schrikt en aan de kletter gaat? Dan gaan er vast nog meer aanspanningen.... + dat je grote kans hebt dat je pony dus schade toebrengt aan andere mensen (publiek). Denk niet dat je dat graag op je geweten wil hebben...