Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
, misschien geldt dat niet voor iedereen... Shiloh schreef:Ik kan er zo gauw geen topic over vinden, maar was er wel nieuwschierig naar.

Evelli schreef:ik krijg trouwens wel elke keer verschrikkelijke kramp in mijn linkerhand, ben niet de enige trouwens.
Dan neem ik de leidels over met mijn rechterhand (anders laat ik ze toch vallen van de kramp)

Shiloh schreef:Achenbach is niet alleen met 1 hand rijden, je kunt ook dressuurhouding aannemen en dan rijdt je in principe wel met twee handen, alleen je houdt de leidsels anders vast en je stuurt nog steeds via achenbach principe. Zo rijd ik toch nog vrij veel met twee handen, maar vooral in het verkeer, of als ik met de zweep een aanwijzing wil geven is het wel handig als je je leidsels vlot in 1 hand gestoken hebt maar nog steeds kunt sturen...
@JoyCiej, over elk onderwerp is in de afgelopen jaren wel gesproken, als je een onderwerp niet opnieuw zou mogen aanhalen kunnen we bokt net zo goed plat leggen... Als ik bedoel, zo gauw geen topic vinden, dan bedoel ik dat er recent niet over gesproken is en een oud topic omhoog halen mag niet...
' er bij, omdat daar, naast de informatie die hier gegeven wordt, óok nog handige informatie kan staan.
daniella74 schreef:Elk systeem is zo vriendelijk als de menner zacht is in de handen maar Achenbach is echt het meest vriendelijke systeem door de manier van inzetten van de wendingen.