Toegang tot forum Nevzorov

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moondust

Toegang tot forum Nevzorov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 18:08

Ik heb me pasgeleden geregistreerd op het forum van NHE, alleen het is me niet helemaal
duidelijk. Wat ik er van begrijp ben ik nu geregistreerd op een 'basis-forum', en moet ik,
om toegang te krijgen tot het echte forum, mezelf eerst voorstellen en via die weg
wel of niet toegelaten worden.
Verder, is het forum echt een school, of kun je er ook terecht als je gewoon geinteresseerd
bent in de methode?

Ik hoop dat iemand me wat uitleg kan geven. Lachen

Arabesk

Re: Toegang tot forum Nevzorov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:23

tja wat zal ik zeggen Sigaar. Je moet door een soort ballotage commissie om erin te komen.

Wij zijn erin gekomen, maar het kwam me iets te sektarisch over, dus ben weer weggegaan.

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 20:33

Dus ze zijn erg kritisch? Dan vrees ik dat ik weinig kans maak, aangezien ik wel interesse
heb en graag wil leren, maar het (nog) niet in de praktijk kan brengen. Maar stel dat ik
wel wordt toegelaten, wat houdt dat forum ongeveer in? Is het echt zo'n 'school' als ze
zeggen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:34

Je moet in elk geval afzweren dat je wedstrijden gaat rijden. Tenminste dat was toen, weet niet of het nog zo is Clown

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 20:38

Ja, dat is inderdaad nog steeds een regel. Maar dat was ik sowieso niet van plan, dus dat
zou op zich niet zo'n probleem moeten zijn.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:17

Als je goede bedoelingen hebt, kom je er wel in. Maar zelf vond ik het toen allemaal weinig concreet, er waren niet echt duidelijke aanwijzingen waarmee je aan de slag kon.

Ook werd die Nezvorov iets teveel aanbeden. Hij is vast en zeker knap met paarden, maar ze doen soms alsof hij magische krachten heeft. Ook vond ik het kinderachtig dat je volgens de forumleden absoluut geen snoep mocht gebruiken, terwijl je hem dat her en der stiekem wel ziet doen.... tja... hoe blijf je je leerlingen voor...

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:40

Ik ben erin gekomen terwijl ik op een manege rijd (ik mag dan wel bitloos op m'n lieveling), maar als je verder een boel bij mekaar praat kom je d'r wel in, haha Knipoog Zorg wel dat je regelmatig iets post, anders gooien ze je er weer af Tong uitsteken Verder zijn ze niet concreet, vaag, houden vooral veel geheim, moet je het zelf uitzoeken en moet je grúwelen van álles wat met een hoofdstel & traditionele dressuur te maken heeft.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:21

Ik zit zelf niet bij dat forum, werk nog niet eens via zijn methode oid, maar dat laatste idee snap ik wel. Als je alleen slechte dingen hebt gezien mbt hoofdstel en traditionele dressuur (en ik geloof best dat ze bijvoorbeeld in Rusland lomp kunnen zijn) ga je er vanzelf een gruwelijke hekel aan krijgen. Logisch. Nevzorov kan het zich ook veroorloven, hij heeft het blijkbaar niet nodig.
Ik ben niet bepaald voor rijden met een bit in, omdat ik geloof dat ook de gewone mens die zijn best doet en goede instructie krijgt zonder kan.

FF offtopic:
Zacht rijden met een bit kan wel (er zit nog wel een bit in de mond, maar het paard wordt daar niet door gehinderd), David de Wispelaere vind ik dit toch wel knap doen!

Ergens in september komt hij hier in de buurt voor een lesdag, ik ga dan kijken.. ALs ik de gelegenheid krijg zal ik hem eens vragen of hij bitloos al eens heeft geprobeerd..

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:42

@Laura: Jep, en wat dacht je van Bent Branderup en Hempfling Haha! Prachtig om te zien Haha! En superlicht met het bit Knipoog Maargoed, weer ontopic, hihi (a)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:23

Ja die klassieke dressuur kan erg paardvriendelijk zijn!

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:40

Ik heb me inmiddels voorgesteld op het forum, maar wat is nu verder de bedoeling? Gewoon
wachten tot je bericht krijgt of je bent toegelaten of niet?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:55

Klinkt geniaal, zou ik ook eens moeten proberen!

Maar dus niet zo heel veel leerzaams op te vinden als gehoopt?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:59

Hahah en dan moet je nevzorov zelf eens achter de schermen zien met zijn paarden. Zoooo vriendelijk gaat het er niet echt aan toe hoor.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:00

Tsja, dat heb ik natuurijk nooit gezien, maar geloof het graag. Van iedereen overigens. Ik geloof wel dat je steeds handiger word, maar niet dat iedereen altijd op het juiste moment op de juiste plek is (enzo - het is al laat...).

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:33

@ Mindfields hoezo dan niet? Vind het een beetje flauw om dat zo in een topic te zetten; of uitleggen wat je bedoeld of niks suggereren.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:47

laura1986 schreef:
@ Mindfields hoezo dan niet? Vind het een beetje flauw om dat zo in een topic te zetten; of uitleggen wat je bedoeld of niks suggereren.

Mijn vriend is klassiek dressuurtrainer, zit dus in het wereldje van trainers(hij is duitser en kent door heel europa trainers) Laten we het zo zeggen: In dat groepje paardentrainers (waaronder Philippe Karl etc.)valt de naam Nevzorov regelmatig, en dan absoluut niet op een positieve manier.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:10

Mh ja fijn hoor, nu maak je me wel nieuwsgierig Clown
Dat is nu net het flauwe, gezien je er meer waarschijnlijk niet over kwijt wil..
Of toch wel? PM me gerust!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:43

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:49

Hij ontkent zijn bit-verleden ook niet.

En zeg nou zelf, wie heeft er van het begin af aan al bitloos gereden? Bijna niemand (ja mijn vader die leert nú paardrijden op onze paarden, zonder bit).

Ikzelf heb ook met karrebit gereden op mijn 1e verzorgpaard.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:53

laura1986 schreef:

maar een bit blijft paardonvriendelijk hoe zacht de hand van de ruiter ook is

een bit roept het eetreflex op bij paarden, wat zorgt voor een verstoring van de sluiting van de huig, wat weer zorgt voor ademhalingsbelemmering

en hoe zacht of hard je hand is, dit reflex is niet te onderdrukken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:03

CrazyCat schreef:
Mindfields schreef:
Hahah en dan moet je nevzorov zelf eens achter de schermen zien met zijn paarden. Zoooo vriendelijk gaat het er niet echt aan toe hoor.

En hier even wat foto's om dat aan te tonen. Mister antibit himself.
http://www.mariarti.com/prokoni/nevzorov1.jpg
http://www.mariarti.com/prokoni/nevzorov2.jpg
http://www.mariarti.com/prokoni/nevzorov3.jpg
http://www.mariarti.com/prokoni/nevzorov4.jpg

Even nagaan wat we op de foto's zien: in de spiegels bij de rand van de bak zien we duidelijk een fotograaf. Deze foto's zijn dus niet 'stiekem' genomen op een moment dat Nevzorov even niet oplette. Hij zou behoorlijk blind moeten zijn als hij deze fotograaf niet heeft gezien.

Over werk 'achter de schermen' is hier dus geen sprake. Hij weet dat een fotograaf foto's maakt. Stel dat Nevzorov nu nog steeds in het diepste geheim met bit zou rijden, zou hij dan een fotograaf in zijn bak toelaten op het moment dat hij dat doet? Zulke foto's zouden zijn geloofwaardigheid te grabbel gooien.

ALS hij nog met bit zou rijden, zouden deze foto's alleen te maken zijn door iemand die heel stiekempjes een camera naar binnen smokkelt en snel wat foto's maakt.

Dat is echter niet het geval, dus deze foto's zijn langer geleden gemaakt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:09

arno8 schreef:
Dat is echter niet het geval, dus deze foto's zijn langer geleden gemaakt.

Hij ziet er alleen niet zoveel jonger uit dan nu. Als je dit nog zo dichtbij in je verleden hebt gedaan dan vind ik zijn reacties tegen mensen die met bit rijden wel erg fel.
En ik rij zelf ook meestal bitloos dus ben geen pro-bit fanaat.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:38

Arabesk schreef:
laura1986 schreef:

maar een bit blijft paardonvriendelijk hoe zacht de hand van de ruiter ook is

een bit roept het eetreflex op bij paarden, wat zorgt voor een verstoring van de sluiting van de huig, wat weer zorgt voor ademhalingsbelemmering

en hoe zacht of hard je hand is, dit reflex is niet te onderdrukken

Voor zover ik weet kunnen paarden alleen door hun neus ademen?
Eetreflex kan ik wel inkomen....

(geen persoonlijke aanval hoor)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:46

Wanneer een paard slikt sluit de luchtweg zich af om verslikken te voorkomen, dus verstoort de eetreflex (kauwen en slikken) de ademhaling

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:47

Aangezien die foto's gewoon online staan en je de cameraman gewoon ziet zitten... moet dit wel van tijd terug zijn denk ik ?

Mindfields: het is niet de eerste keer dnek ik dat ik je die allusie hoor maken, maar ik zou dan nu ook graag eens weten wat er dan precies gezegd wordt? Lachen