Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

pmarena schreef:Op zich vind ik het altijd wel opvallend dat men bij boomloos erbij zegt : het vereist wel een goede , onafhankelijke zit. Want dit geldt net zo goed voor een boomzadel
Met als voordeel van boomloos dat je daarin makkelijker en sneller een goede onafhankelijke zit aanleert....
Nadya schreef:(veel lekkerder dan zo'n hard boomzadel, maar goed ik heb blijkbaar weinig eelt op mijn zitvlees).
), maar ook heerlijk zachte. Wij hebben op één van onze paarden een tijdje een Hulsebosch gehad, die is met pijn in mijn hart terug gegaan naar de zadelmaker (lag net niet goed op het paard, dus geen discussiepunt), dat zadel zat zoooooo heerlijk, echt jammer dat die niet paste.
Waratje schreef:Nadya schreef:(veel lekkerder dan zo'n hard boomzadel, maar goed ik heb blijkbaar weinig eelt op mijn zitvlees).
Is misschien wat off topic, maar hoezo een "hard boomzadel"? Dat is toch je eigen keuze? Er zijn inderdaad erg harde boomzadels (voor de ruiter, hè), maar ook heerlijk zachte. Wij hebben op één van onze paarden een tijdje een Hulsebosch gehad, die is met pijn in mijn hart terug gegaan naar de zadelmaker (lag net niet goed op het paard, dus geen discussiepunt), dat zadel zat zoooooo heerlijk, echt jammer dat die niet paste.
. En die zijn eigenlijk altijd keihard, valt me op. Mijn vriend heeft net een paar lesjes op de manege gedaan en zegt hetzelfde.
) mij ook...die is meteen wat onrustiger en onzekerder omdat ze me niet meer goed aanvoelt. Natuurlijk kun je nog steeds heel veel subtiele signalen geven met boom , maar het is gewoon een storend hard deel tussen 2 soepele lichamen.