Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dieszoemies schreef:ik ben ook wel benieuwd er na? wil mijn merrie in eerste instantie ook bij hem laten starten maar vind het echt zooo duur! ik vind het echt jammer dat het zo veel kost! maar ik geloof wel dat je er ooke cht iets supers voor terug krijgt!

zuzu schreef:ik heb geen idee of er iemand bij mij in de buurt woont die ook aan parelli doet.........ben hier op bokt ook zo gauw niet iemand tegengekomen....iedereen woont ver weg.....
ikke schreef:dieszoemies schreef:ik ben ook wel benieuwd er na? wil mijn merrie in eerste instantie ook bij hem laten starten maar vind het echt zooo duur! ik vind het echt jammer dat het zo veel kost! maar ik geloof wel dat je er ooke cht iets supers voor terug krijgt!
Goed lesgeefmens wat je gewoon zeer regelmatig begeleid zal een beter resultaat geven, voorop gesteld dat de ruiter (M/V) voldoende basiskennis n huis heeft. Het zal niet sneller gaan, ook niet goedkoper zijn, maar het resultaat zal wel stabieler zijn en het risico op terugval is vrijwel nul. Dat kan iemand je na een maand (of twee) training niet garanderen.
zuzu schreef:wie heeft er ervaring met/bij Eddy Modde met jonge paarden starten?
zet je je paard daar dan in training?
hoe lang zal hij dan ongeveer moeten blijven?
hoe vaak ga je zelf erheen voor les?
ik heb zelf een tinker van bijna 4 en hij is ingereden toen hij 3 jaar was.....ik heb toen zelf ongeveer 3 maandjes met hem door de polders gehobbeld....hij is daarna ziek geworden, dus nu is er eigenlijk ca een half jaar niets met hem gedaan.
Ben nu net zelf met level 1 begonnen.....maar wil toch eigenlijk liever dat hij professioneel wordt geschoold in het begin....
ik heb zelf ook al 15 jaar niet meer paard gereden, dus vandaar dat het me verstandig lijkt om hem door een ander (op de parelli manier) te laten beleren...
kan ook eddy modde wel mailen....maar ben eerst even benieuwd naar ervaringen van anderen.

MaaikeUshi schreef:In het boek van Parelli staat letterlijk:
"Sending your horse tot a horse trainer to learn to put up with your inadequacies is only going to last a week at best"
Ik geloof er niet in je paard ergens in training te zetten.... denk dat je zelf met je paard aan de slag moet gaan, gesteund door een goede trainer. En misschien heeft Eddy iemand bij jou in de buurt die hij kan aanraden om je te helpen? Zeker als je al 15 jaar lang niet zo met paarden bent bezig geweest is het opbouwen van vertrouwen, het weer in het ritme komen denk ik eerder belangrijk dan LEvel 1 Parelli halen toch? Of die persoon die door anderen wordt aangeraden? Of gewoon iemand die aan NH doet en bij jou in de buurt woont? Misschien oproepje hier plaatsen?
OVerigens niets tegen Eddy Modde hoor, maar dat terzijde
Auky schreef:ikke schreef:Goed lesgeefmens wat je gewoon zeer regelmatig begeleid zal een beter resultaat geven, voorop gesteld dat de ruiter (M/V) voldoende basiskennis n huis heeft. Het zal niet sneller gaan, ook niet goedkoper zijn, maar het resultaat zal wel stabieler zijn en het risico op terugval is vrijwel nul. Dat kan iemand je na een maand (of twee) training niet garanderen.
Waar baseer je dit op? Heb je zelf een jong paard laten starten door Eddy?
Auky schreef:maar gelukkig zit er ook nog een optie tussen 'alles door Eddy laten doen' en 'zelf prutsen' zoals xDjailo al vertelde.
) toch niet 'sneller' dan kan. Soms duurt het ook langer dan je denkt om iets erin te krijgen, soms is het er opeens. VOlgens mij is het 'achter lopen' eigenlijk nooit erg
dus ik zou me daar toch niet druk om maken hoor. Kijk je kunt ergens naar streven dat is mooi en dat doe ik ook hoor. Alleen soms loopt het anders, en dan pas je daar je planning toch gewoon weer bij aan? Je paard een spoedcursus geven dat werkt niet hoor
ikke schreef:Wat denk je dat het kost om twee keer per week vanuit Arnhem naar Vlissingen te rijden?
Citaat:Bovendien heb ik er zelf ook veel van geleerd
Auky schreef:ikke schreef:Wat denk je dat het kost om twee keer per week vanuit Arnhem naar Vlissingen te rijden?
Vast een heleboel, maar dat is niet van belang. Voor de TS niet aan de orde zo te zien. En die was degene die geïnteresseerd was in de start door Eddy, jij overduidelijk niet.
Auky schreef:ikke schreef:Bovendien heb ik er zelf ook veel van geleerd
Maar ik geloof ook direct dat xDjailo een heleboel geleerd heeft in die twee weken