Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Daan_Ordeal schreef:Als je een ander hoofdstel wilt proberen vind ik het hoofdstel waar ik mee rij echt een aanrader. Hiermee kan je prima dressur rijden! Zie mijn onderschrift voor foto's...
!
ikenindi schreef:aan de hand neem ik haar altijd overal mee naar toe. dan kan ze ook niet harder draven dan ik kan rijden met electrische rolstoel. dat doe ik ook allemaal op stem commando`s. rustig kent ze wel, maar onder het zadel heeft ze daar toch moeite mee...
ikenindi schreef:Daan_Ordeal schreef:Als je een ander hoofdstel wilt proberen vind ik het hoofdstel waar ik mee rij echt een aanrader. Hiermee kan je prima dressur rijden! Zie mijn onderschrift voor foto's...
!
ik ben niet zo`n fan van die dingen. heb ze nog nooit geprobeerd, maar je schijnt er veel ruis bij te hebben...

ikenindi schreef:ik heb kruislings nu en vind toch van wel...

ikenindi schreef:het is geen touwhalster, maar cross-rope-bridle. die bedoel ik wel ja. op paardnatuurlijk komt hij nog wel goed door de test volgens mij, maar ik vind hem gewoon niet prettig genoeg om mee te rijden.

Daan_Ordeal schreef:Ik begrijp het niet helemaal, in je eerdere post zeg je dat je het hoofdsteel waar ik mee rij nooit hebt geprobeerd en later zeg je dat je met zo'n hoofdstel rijd?
Het hoofdstel dat je om hebt in het topic van je onderschrift heeft wel een hele andere uitwerking dan het hoofdstel waar ik mee rij.
. Inmiddels heb ik er hele goede reacties over gehoord. Heb me heel lang verdiept in diverse bitloze optomingen, maar ik kon voor mijn paard en mij geen echt hele fijne vinden.

. Geleerd van mijn instructrice centered riding/klassieke dressuur. Ik weet niet hoe jouw paardje daarop reageert??? Het is misschien ook maar wat je ze aanleert, hoor, maar die van mij is beleerd met lichaamstaal, zowel vanaf de grond als er op zittend. Daardoor wordt hij lekker 'licht' qua berijden en dat is zeker met bitloos rijden erg fijn.