Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) lovelyd schreef:ik heb nu een KWPN-er merrie ter verzorging en samen met de eigenaar longeren we hem ongeveer 1 tot 3 kee rin de week met dubbele lijnen ze wordt in juni 2 jaar maar moet gelongeerd worden omdat ze in mei weer naar het land gaat en dan makkelijker de trailer op gaat.
P.s. diet paard krijgt nu per dag wel direct 2 kilo meer basisbrokken omdat het toch een flinke inspanning is.
misz_tashaa schreef:heey,
Je kan wel al beginnen met longeren..
Maar ik zou wel opletten als ik jou was dat die niet een te goede conditie krijgt dat kan die weer tegen je gebruiken met het inrijden straks.
Als hij een heel makkelijk karakter heeft hoef je je hier geen zorgen over te maken maar anders zou ik er wel mee oppassen als ik jou was.
succes en groetjes!
k heb er niet zo veel verstand van hoor maar dat denk ik tenminste 

Sientje schreef:Ik zou wachten tot 'ie minstens bijna 3 is, maar liever eigenlijk nog een jaartje langer... Liever nu wat te lang gewacht dan later een te vroeg versleten paard. Longeren, zeker aan één lijn, is voor het lichaam een stuk belastender dan je op het eerste gezicht zou denken.
domo schreef:Ik zou wachten totdat hij 3 jaar is,