T-touch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

T-touch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:17

hallo.
wie doen er allemaal met hun paard T-touch. ?
het lijkt me erg leuk om ervaringen te delen
hoor graag van jullie

groetjes WinSel

De TTouch is een speciale manier van aanraken. Op het oog lijkt de TTouch wel wat op massage, maar gaat nog een stapje verder, doordat het via de huid inwerkt op het zenuwstelsel. De TTouch vergroot het lichaamsbewustzijn van dier (en mens), waardoor het dier (de mens) z'n lichaam beter gaat gebruiken. De TTouch heeft een zichtbaar ontspannend effect maar kan ook activerend/stimulerend worden ingezet. Uit ervaringsgegevens en onderzoek is gebleken dat de TTouch niet alleen tot meer lichaamsbewustzijn en (spier)ontspanning leidt, maar ook het leervermogen van een dier vergroot. Daardoor kunnen blijvende effecten worden bereikt bij zowel fysieke als gedragsproblemen. De TTouch heeft zijn (ondersteunende) waarde bewezen bij onder meer

(spier)pijnen, doorbloedingproblemen van benen/poten, stijfheid, kreupelheden, shock en koliek (in afwachting van de dierenarts), herstel van wonden, na operatie of blessure

schrikachtigheid, angst, nervositeit en rusteloosheid, hyperactiviteit, spanning, weerstand en verzet, agressie en gehoorzaamheidsproblemen

http://www.wibier.nl/kk_300010.html

ikke

Re: T-touch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:12

Tteam en de T-touch zijn zinvolle hulpmiddelen bij elk paard, onder alle omstandigheden en met relatief weinig risico's. Maar het is ook niet meer dan dat.
Je kunt wel Tteamen tot je een ons weegt, als je de rest van de leef- en werkomgeving van je paard niet in orde hebt, is het een nutteloze activiteit.
Het begint met een goede leefomgeving, daarna zorg je voor goede instructie en een correct gereden paard en daarna pas komt Tteam als een kist gereedschap om te helpen.

x_Roosje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:19

ik heb er wel eens over gelezen/gehoord maar nooit toegepast oid
gr.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:23

zou je het willen ?

ziip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:25

ik doe het soms bij mijn konijn Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:26

het lijkt mij ook wel gaaf er eens een cursus over te krijgen, maar dan zou ik alleen met eigen paard kunnen komen aangezien niet alle paarden even braaf op mij en mijn gevaarte (electrische rolstoel) reageren;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:10

Ik wil ermee gaan beginnen, het lijkt me super interessant!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 17:52

oke dan
het is ook super interessant dat te zien

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:04

Ik heb van de week toevallig een spoedcursus gehad, maar heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om het te proberen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:45

oke dan
maar je weet nu hoe het moet?
ga je er ook verder mee bezig dan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:11

Miss_Montana schreef:

Ik heb er een boek over, kan hem weleens voor je meenemen. Maar zoals Ikke al zegt, doet het weinig als niet al het andere klopt. Ik zie persoonlijk meer resultaten bij mijn paarden na Parelli/Clinton Anderson dan na een sessie TT.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:26

Cassidy schreef:
Miss_Montana schreef:

Ik heb er een boek over, kan hem weleens voor je meenemen. Maar zoals Ikke al zegt, doet het weinig als niet al het andere klopt. Ik zie persoonlijk meer resultaten bij mijn paarden na Parelli/Clinton Anderson dan na een sessie TT.

Hhhmmm, Linda vergelijken met Pat is zo ongeveer als een bromfiets vergelijken met een kinderwagen.
Linda en Pat gaat beiden over paarden, maar daar houdt dan ook elke gelijkenis op.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:56

Wie heeft het hier over Klep Parelli?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:58

Ik heb iemand die het bij mijn paard doet. Het is echt super! Je ziet haar gewoon meteen ontspannen! En als je het een keer bij jezelf laat doen (ff om te voelen hoe dat voelt) voel je gewoon hoe lekker het is! Ik doe het nu bij mijn paard zelf ook Knipoog

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:05

ze ontspannen er zeker van
dat is gewoon erg mooi om te zien

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:28

Cassidy schreef:
Wie heeft het hier over Klep Parelli?

Jijzelf? Duivel
Ik gebruik tteam zo nu en dan. Tegenwoordig vrij weinig, maar ik heb goede resultaten ermee gekregen bij mijn paard. Het is nu niet echt nodig.
Wel heb ik het nieuwe boek van Linda aangeschaft en ik ben er zeer enthousiast over. Go jij! Go jij!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:14

Ik gebruik het vaak, en adviseer het mensen ook nadat ik analyses van hun paard heb gemaakt en spanningen of afwijkingen aan de bouw zie

Het komt met alles van pas, stress, trauma, maar ook gewoon een lekkere warming up voor dat je gaat rijden..

Heb er al heel wat paarden mee kunnen helpen die defensief waren op aanraking, knopen in hun spieren hadden, stijve gewrichten en zelf bij wondgenezing..

Helemaal mijn ding Lachen

Ben dan ook super blij met het nieuwste boek van Linda Tellington Jones waarin alles nog uitgebreider wordt uitgelegd Lachen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:39

Het is onderdeel van de opleiding van de ISPH die gevolgd heb.

Gebruik het nu nog steeds bij mijn eigen paarden, maar ook bij lesklanten/trainingspaarden en gedragstherapie klanten.

Mits juist uitgevoerd (druk, snelheid, gevoel, plaats, greep etc) kan het een enorme invloed op de gemoedstoestand en lijf hebben.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:08

Tsja, ik viel halverwege het boek van Linda tellington in slaap. Veel hol geneuzel, gebakken lucht en weinig echte concrete dingen. Het is op zich wel lekker (vriendje doet het ook weleens bij mij), maar ik vind het niet buitengewoon veel toevoegen. Gewoon aaien is ook wel ok.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:09

Arabesk schreef:
Tsja, ik viel halverwege het boek van Linda tellington in slaap. Veel hol geneuzel, gebakken lucht en weinig echte concrete dingen. Het is op zich wel lekker (vriendje doet het ook weleens bij mij), maar ik vind het niet buitengewoon veel toevoegen. Gewoon aaien is ook wel ok.

Ik zie het gewoon als een soort massage, maar ik heb wel gemerkt dat het meer effect heeft dan gewoon aaien!
Mijn pony had een wond opgelopen op een zeer (voor haar) gevoelige plek, ze vind het normaal al vreselijk als ik daar aan zit.
Maar toen diegene die mijn hielp met ttouch haar daar op de plek van de wond voorzichtig ging aanraken dmv zachte 'touches' stond ze het helemaal toe! Pling

*het boek heb ik zelf niet gelezen Bloos *

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:23

er gebeurd iets op celniveau, mensen kunnen liegen of de dingen die ze voelen diep weg stoppen of niet eens opmerken..
een paard kan er niet in liegen en wanneer je de techniek echt juist uitvoert zijn de resultaten verbluffend..

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:25

Ik heb het wel eens geprobeerd maar ik weet niet of ik het nou wel goed doe! Bloos dus toen ben ik er maar mee gestopt...
Greetz

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:49

Ik doe ook wel aan TTouches en TTeam en ik vind het nieuwe boek van Linda ook erg goed!
(gedrag en training van paarden)
Mijn paard reageert er wel wat op, maar is nogal een paardje dat alles in de gaten wil houden waardoor ze zich steeds af laat leiden.
Hoe vaker ik het doe, hoe beter het gaat!
Ik vind vooral de grondwerk oefeningen leuk als basis om daar zelf nog wat extra dingen aan toe te voegen.
Beetje een combinantie maken met mijn eigen creativiteit.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:02

SuperRoos schreef:
er gebeurd iets op celniveau, mensen kunnen liegen of de dingen die ze voelen diep weg stoppen of niet eens opmerken..
een paard kan er niet in liegen en wanneer je de techniek echt juist uitvoert zijn de resultaten verbluffend..

Dat vind ik interessant! Pling Klinkt goed! Het feit dat ik ermee doorga is omdat ik gewoon verschil zie bij mijn paardje, maar dit vind ik wel een goede uitleg!

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:31

Ik wil het ook gaan proberen.
Het nieuwe boek heb ik bijna uit.
Hopelijk pak ik 't een beetje op. Volgens mij is het gewoon een hele fijne manier om met je paard bezig te zijn.
Ga inderdaad ook flink oefenen op een van de paardjes die een hekel aan poetsen heeft.
En mijn vaste paardje is dol op tutten, poetsen, massage en alles wat er enigzins mee te maken heeft, dus dat zit vast wel goed.. Pling