Ik rij gewoon met een halster en teugels eraan.
Zo houd ik mijn (verzorg)paard toch nog een beetje in natuurlijke wijze, en ik vindt dat mijn paard beter luistert.

Hebben jullie nog tips?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nadya schreef:Maar misschien heb ik nu HET vriendelijke, bitloze hoofdstel gevonden, waar we ook serieuzer mee kunnen rijden in de toekomst.....
Chefke schreef:Ik rijd ook bitloos. Op het moment met een Dually Halster van Monty Roberts. Ben nog opzoek nar een ander bitloos hoofdstel. Misschien iemand nog tips, Hackmore lijkt mij wel wat. Ik heb nog een touwhalster, maar dit blijft strak om het hoofd van het paard, dat is niet erg Fijn voor haar. Ook die leren hoofdstellen/halsters die gekruist onder de kaak door gaan blijven strak zitten vindt ik. Iemand nog tips voor een niet strak blijvend bitlooshoodstel?
Chefke schreef:Ik rijd ook bitloos. Op het moment met een Dually Halster van Monty Roberts. Ben nog opzoek nar een ander bitloos hoofdstel. Misschien iemand nog tips, Hackmore lijkt mij wel wat. Ik heb nog een touwhalster, maar dit blijft strak om het hoofd van het paard, dat is niet erg Fijn voor haar. Ook die leren hoofdstellen/halsters die gekruist onder de kaak door gaan blijven strak zitten vindt ik. Iemand nog tips voor een niet strak blijvend bitlooshoodstel?
Sim0ne schreef:Chefke schreef:Ik rijd ook bitloos. Op het moment met een Dually Halster van Monty Roberts. Ben nog opzoek nar een ander bitloos hoofdstel. Misschien iemand nog tips, Hackmore lijkt mij wel wat. Ik heb nog een touwhalster, maar dit blijft strak om het hoofd van het paard, dat is niet erg Fijn voor haar. Ook die leren hoofdstellen/halsters die gekruist onder de kaak door gaan blijven strak zitten vindt ik. Iemand nog tips voor een niet strak blijvend bitlooshoodstel?
De S-hack zit niet strak
Elvuuwiej schreef:Ik rijdt met een bosal, kwam het beste uit de test ij paardnatuurlijk.nl..
Ben er erg blij mee, ondanks dat het geen koopje was..
(Je moet trouwens heel erg opletten, wil je een bosal gaan kopen, dat je niet eentje doen die maar met 6 strengen ofzo gevlochten is, wat dat is heel ruw, en niet prettig voor de neus van je paard, je kunt dan beter voor een duurdere van 16 strengen ofzo gaan..
Ik moet trouwens zeggen dat een bosal heel lekker rijdt..
Maar een touwhalster schijnt ook goed te werken, en dat is toch een heeel stuk goedkoper..
Nadya schreef:Bedankt voor jullie foto's. Sim0ne, maar is die hack niet best wel een beetje scherp? Hoe zit het met de inwerking? Ik heb 'm wel eens zien staan, hoor, op innovatack. Ik kijk daar regelmatig....