[AR] Wij gaan ook de aangespannen tour op!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Wij gaan ook de aangespannen tour op!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 13:17

Na al dat gespring, dressuur, western, NH en weet ik het allemaal meer zijn we toe aan een nieuwe uitdaging, Dus heb ik besloten het mennen weer op te gaan pakken.

Amy is een 12 jarige Irish Cob merrie en heeft bij haar vorige eigenaar in het tuig gelopen.
Nu heb ik voor kerst een tuig gekregen en natuurlijk moest dat toch even getest worden! Het pastte en we zijn op zoek gegaan naar een karretje, Dinsdag komt mijn eigen wagentje.

Dus dan kunnen we verder gaan oefenen en van de zomer hopelijk lange ritten gaan rijden.

Hier vast een voorproefje..

Afbeelding

Afbeelding

Sulky is van een stalgenootje en mochten we even gebruiken om te testen.
Wat vinden jullie er van?

Emori

Re: Wij gaan ook de aangespannen tour op!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:30

wat leuk zeg, Amy voor de wagen!
ziet er goed uit.
Van het zomer gaat Macho mischien ook voor de wagen (proberen) Lachen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:31

Ziet er goed uit! Ik zou alleen wel haar staart over de broekriem heen doen, lijkt me voor haar ook iets prettiger als ze moet mesten. Mooie Tinker trouwens!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:58

Ja, dat was ik even vergeten.. Clown
Was eerst gewoon aan het passen en toen kwam stalgenootje met het idee om even in te spannen. Maar normaal gezien doe ik dat wel hoor.. Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:32

Wat leuk, lekker aan het mennen met Amy! Ziet er goed uit hoor... Broekriem is al gemeld...

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:17

mooi paard en zo prachtig gewassen! Je borsttuig mag wel een flink eind omhoog, trekt voor haar wat makkelijker. veel plezier met mennen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:44

Dankje! Maare.. Gewassen? Nagelbijten / Gniffelen Dit witte vachtje is puur natuur hoor.. Lachen

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:54

ZIet er leuk uit hoor.
Was de pony al beleerd?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 09:32

Zoals je kan lezen in de beginpost heeft ze bij de vorige eigenaar ook al in het tuig gelopen. Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:35

Ziet er super uit siet. Het staat Amy goed. Ze is ook echt van alle markten thuis he Knipoog
Alvast heel veel menplezier met je nieuwe karretje Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:25

Ik vind amy mooi staan voor de kar. Leuk weer een nieuwe uitdaging, met het al super veelzijdige paardje Amy!

Wanneer komt je nieuwe kar?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 19:38

Morgen.. Hyper!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:35

mag ik vragen waarom je de staart onder de broek hebt zitten, of zie ik dat verkeerd?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:43

Misschien moet je dan even een van mijn reacties hier boven lezen.. Knipoog

Daar staat namelijk al beschreven dat ik dat vergeten was omdat ik eerst alleen ging passen en toen kwam stalgenootje om even in te spannen en ben ik dat in al mijn enthousiastme vergeten..

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:55

Mooie foto's Sita!
Amy is echt veelzijdig Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:26

Leuk beestje, ziet er al netjes uit. Toch zou ik idd staart over de broek doen ('even' inspannen moet óók goed gebeuren), het borsttuig een stukje hoger, en kan zijn dat ik 't niet goed zie, maar ik meen toch écht te zien dat je de buitensingel totaal niet vast hebt?? Dát is nl. erg gevaarlijk....

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:27

JoyCiej007 ; Als je nou even terug naar boven leest, zie je dat ze dat in haar enthousiasme vergeten is Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:29

Pradaatje schreef:
JoyCiej007 ; Als je nou even terug naar boven leest, zie je dat ze dat in haar enthousiasme vergeten is Knipoog

heb ik idd gelezen, vandaar dat ik ook die opmerking plaats en er bewust 'idd' bijzet. Knipoog slaat op de broek, maar heb nog niemand gehoort over het feit dat het op de foto toch écht lijkt alsof ze de buitensingel niet heeft vastgemaakt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:32

Die zit dus wel écht vast.. Lachen Maar die mag misschien wel wat vaster..
En sorry hoor, maar zo 'zeuren' over die broekriem, ik kan toch wel eens wat vergeten? Of is het echt zo'n ramp voor die 5 minuten dat dat even zo zit?

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:35

Dat is volgens mij het overige deel wat niet in een passant gestoken zit, daarom lijkt het miss zo!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:38

ehm, sorry, maar dat was níet bedoeld om je aan te vallen... daarbij kun jij het misschien opvatten als 'zeuren' van iedereen, maar als mensen dit duidelijk zien dan mogen we er toch wel voorzichtig iets over zeggen, dat je dat de volgende keer misschien beter kan doen? Als je zulke dingen liever niet hoort, moet je geen foto's op bokt plaatsen, daarmee vraag je om zulke tips.

zijn allemaal ook echt als tips bedoeld Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:39

MenFreak schreef:
Dat is volgens mij het overige deel wat niet in een passant gestoken zit, daarom lijkt het miss zo!

Ahah, kijk, dat zal het wel wezen, wat ik zag. Vandaar dat ik mijn bevindingen ook voorzichtig heb geformuleerd, aangezien dingen op foto's nou eenmaal kunnen vertekenen. Aangezien ik het niet 100% zeker wist, schreef ik het ook zo. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:40

Klopt, er ontbreekt een passant en daardoor steekt of zwabbert het een stukje uit omdat de riem wat lang is.. Lachen
Verder hangt er ook nog een halster rond haar nek, voor als er iemand over een vreemd voorwerp op haar hals begint meld ik het wel even. Knipoog

Morgen komt trouwens mijn eigen nieuwe wagen, dus ik zal met der tijd nieuwe foto's maken waar mijn tuig ook correct zit.. Knipoog

Ik voel me trouwens niet aangevallen over die broekriem, vandaar ook zeuren tussen haakjes.. Maar ja, ik kan toch ook eens wat vergeten denk ik dan. Lachen Zo'n ramp is het toch niet. Maar goed, ik zal er in het vervolg op letten. Bedankt iig.. Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:43

Dat snap ik Lachen Iedereen kan wel eens wat vergeten ja, klopt. Vorig jaar ooit eens totaal vergeten en over het hoofd gezien dat ik aan één kant het lamoen niet door de lichtoog had gehaald...... héeel stom, kwam ik pas na een half uur rijden achter, nóg stommer.

Daarom nog een kleine tip: heb je opgetuigd en ingespannen, loop dan álles nog eens goed na, trek en ruk her en der wat, kijk of alles góed bevestigd is en goed vast zit zoals het hoort, en ga dan pas op pad.

Je ziet, dat je soms meer over het hoofd kan zien dan enkel de staart niet over de broek Knipoog iets vergeten (vaak hoe klein ook) kán funest zijn, en dat gun je niemand. Ik loop ook áltijd alles nog eens goed na, maar je ziet; ben je heel erg druk en doe je het dan eens niet, kun je zomaar iets essentieels zoals het lichtoog over het hoofd zien Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:45

Bedankt voor de tips.. Ja Lachen
Voorlopig gaan we toch de weg nog niet op, de commando's zijn wat verroest en moeten opgefrisd worden. En ik zelf moet er ook weer even inkomen, is al een tijd geleden dat ik gemend heb. Ik hoop op wat droger weer de komende tijd zodat ik in de grote wei kan rijden om te oefenen.