wie rijden dressuur met hun draver??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

wie rijden dressuur met hun draver??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 22:22

hallo,ik heb een draver en ik rij er dressuurmatig mee,en heb een startkaart aangevraagd,en ben van plan om dit jaar met hem te gaan starten.die van mij heet marius leander en het is een Marius Mollegardxlaura die tot zijn 7e op de renbaan heeft gelopen en daarna bij ons kwam.Ik kon niet rijden,hij kont niet (normaal) lopen.zijn benen slingerde alle kanten op en hij kon alleen maar hard draven(op een volte) voor de rest kon hij niks.Nu volg ik al zo'n jaar les bij Viola,en nu gaat het super goed.Nu ben ik benieuwd naar mensen die ook dravers hebben waar ze dressuur mee/willen rijden,en hoe jullie dit aanpakken/aangepakt hebben en hoe lang het heeft geduurd! Haha! groetjes Jenelva

SteffiiY

Re: wie rijden dressuur met hun draver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:24

Een vriendin van mijn heeft ook een draver gekocht die zelf goed presteerde op de renbaan.
Zij heeft hem nu ong. 4 jaar en de dressuur gaat steeds beter, maar de galop blijft een puntje

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:25

Ja Gedult is een schone zaak Lachen

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 22:25

SteffiiY schreef:
Een vriendin van mijn heeft ook een draver gekocht die zelf goed presteerde op de renbaan.
Zij heeft hem nu ong. 4 jaar en de dressuur gaat steeds beter, maar de galop blijft een puntje

die van mij had 1.18,2 op de 2000 meter.Marius zijn galop gaat heel goed,netjes rustig en ontspannen,ik zal mijn vader eens lief aankijken om te vragen of hij daarvan eens een foto wilt maken Haha!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 22:26

Merlynlover schreef:
Ja Gedult is een schone zaak Lachen

ja,dat heb ik ook gemerkt bij de mijne,maar als je geduld en een band met je paard hebt,geloof ik er in dat je ( ook zeker met een draver) wel komt Haha!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:36

ik rij wel dressuur met lessy, maar start niet. ik doe het vooral voor de basis en het lenig en los maken van mijn paard, met af en toe wat moeilijke oefeningen. in het begin ging het echt voor geen meter, maar langzaam ging het steeds beter en voordat hij zijn peesblessure kreeg, ging het gewoon echt super. mensen vroegen zich af waarom ik geen wedstrijden enzo ging rijden, maar dat ligt mij niet zo. lessy heeft tot en met zijn vierde op de baan gelopen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:32

dolor schreef:
ik rij wel dressuur met lessy, maar start niet. ik doe het vooral voor de basis en het lenig en los maken van mijn paard, met af en toe wat moeilijke oefeningen. in het begin ging het echt voor geen meter, maar langzaam ging het steeds beter en voordat hij zijn peesblessure kreeg, ging het gewoon echt super. mensen vroegen zich af waarom ik geen wedstrijden enzo ging rijden, maar dat ligt mij niet zo. lessy heeft tot en met zijn vierde op de baan gelopen.

oo oke ja iedereen heeft zijn eigen mening om wel/niet te gaan starten Haha! beterschap trouwens met zijn peesblessure Ach gut

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:47

nikilover schreef:
dolor schreef:

oo oke ja iedereen heeft zijn eigen mening om wel/niet te gaan starten Haha! beterschap trouwens met zijn peesblessure Ach gut

bedankt. het gaat trouwens super goed. vrijdag heb ik er na 30 weken op gezeten en ben zo bitloos langs de weg gegaan. hij was super braaf. echt een top paard, ook al zeg ik het zelf Knipoog

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 20:11

[/quote]
oo oke ja iedereen heeft zijn eigen mening om wel/niet te gaan starten Haha! beterschap trouwens met zijn peesblessure Ach gut[/quote]

bedankt. het gaat trouwens super goed. vrijdag heb ik er na 30 weken op gezeten en ben zo bitloos langs de weg gegaan. hij was super braaf. echt een top paard, ook al zeg ik het zelf Knipoog[/quote]
Zoals je hem beschrijft is het ook zéker een toppaard Knipoog mooi zo dat het beter gaat,ben echt super blij voor je! Haha! en super dat hij gewoon,en bitloos nog wel,lekker langs de weg kan!!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:53

nikilover schreef:

oo oke ja iedereen heeft zijn eigen mening om wel/niet te gaan starten Haha! beterschap trouwens met zijn peesblessure Ach gut[/quote]

bedankt. het gaat trouwens super goed. vrijdag heb ik er na 30 weken op gezeten en ben zo bitloos langs de weg gegaan. hij was super braaf. echt een top paard, ook al zeg ik het zelf Knipoog[/quote]
Zoals je hem beschrijft is het ook zéker een toppaard Knipoog mooi zo dat het beter gaat,ben echt super blij voor je! Haha! en super dat hij gewoon,en bitloos nog wel,lekker langs de weg kan!![/quote]

heel erg bedankt. ben ook echt super trots op hem

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:50

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 23:21

Woestein schreef:
Ik rij met Fuchs endurance maar aangezien meneer wat scheef is is de dressuur even belangrijker dan buitenritjes.
Afgelopen donderdag voor het eerst sinds een hele poos les gehad en hij pakte het super op.

Voor foto's:
[HAW] Fuchs voor het eerst @ HAW @ les Antoine de Bodt..

wat een ontzettend leuke draver!! Haha!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:31

ik rij met mijn dravertje die zo'n 3 a 4 jaar succesvol op de baan heeft gelopen dressuur, en spring en ook nog weleens sgw wedstrijden. we gaan aankomend weekend L1 starten, na ong in totaal 14 wedstrijden B te hebben gereden, z'n galop gaat al heel erg goed en er komt steeds meer een zweefmoment in, hij is wel een 4 ganger wat het eigenlijk wat moeilijker maakt voor hem netjes te galloperen, ik heb nu ong 3 kwart jaar les en sinds mijn les zijn we enorm vooruit gegaan.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 17:49

dolor schreef:
nikilover schreef:

Zoals je hem beschrijft is het ook zéker een toppaard Knipoog mooi zo dat het beter gaat,ben echt super blij voor je! Haha! en super dat hij gewoon,en bitloos nog wel,lekker langs de weg kan!![/quote]

heel erg bedankt. ben ook echt super trots op hem[/quote]
je mag er zeker trots op zijn!! Haha!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 17:51

MariskaFally schreef:
ik rij met mijn dravertje die zo'n 3 a 4 jaar succesvol op de baan heeft gelopen dressuur, en spring en ook nog weleens sgw wedstrijden. we gaan aankomend weekend L1 starten, na ong in totaal 14 wedstrijden B te hebben gereden, z'n galop gaat al heel erg goed en er komt steeds meer een zweefmoment in, hij is wel een 4 ganger wat het eigenlijk wat moeilijker maakt voor hem netjes te galloperen, ik heb nu ong 3 kwart jaar les en sinds mijn les zijn we enorm vooruit gegaan.

oo oke gaaf zeg Cool mijnes is een beetje bang om te springen,loop wel eens balkjes en heb een keertje 40 cm hoog gedaan,maar daar draaft hij makkelijk overheen Tong uitsteken mijnes vond de galop ook heel moeilijk,maar het gaat nu super goed,rudtig,ontspannen en nageeflijk..succes aankomend weekend!! Haha!

kiara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:00

Ik had mijn dravertje gekocht toen hij 20 - 21 jaar was .. hij had ook gekoerst vroeger.. maar hij kon heel nageefelijk lopen hoor .. dankzij zn vorige eigenares die hem dat allemaal geleerd had .. kon ook mooi verzameld galoperen enzo .. zal es kijken of ik ergens mooie foto van hem vind Knipoog

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:51

kiara1 schreef:
Ik had mijn dravertje gekocht toen hij 20 - 21 jaar was .. hij had ook gekoerst vroeger.. maar hij kon heel nageefelijk lopen hoor .. dankzij zn vorige eigenares die hem dat allemaal geleerd had .. kon ook mooi verzameld galoperen enzo .. zal es kijken of ik ergens mooie foto van hem vind Knipoog

oo oke dan is het wel wat makkelijker als hij dat al beheerst...ben harstikke benieuw naar een foto!! Haha!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:30

Ik rij wel dressuurmatig, maar geen dressuurwedstrijden. Knipoog Meer als gymnastisering en voor mijn eigen zit en houding, zodat hij de lange afstanden tijdens endurancewedstrijden en trainingen netjes kan lopen en de kans op blessures en overbelasting kleiner wordt.

Dravers zijn niet persé geschikt voor dressuur, maar 'iets van dressuur' is wel geschikt voor iedere draver. Lachen Op wedstrijden kan het best goed gaan hoor, daar zijn vele voorbeelden van. Of je Z of hoger haalt is een tweede (ook daar zijn voorbeelden van), maar dat geldt voor de meeste paarden.
Wat de galop betreft, daar is er veel verschil tussen dravers. Sommigen hebben een mooie drietakt, anderen hebben een vlak krabbelgalopje. Mijn paardje is eerder een voorbeeld van de laatste categorie (is ook gangenpaard, dat maakt het zoals MariskaFally al zei moeilijker), maar kan inmiddels toch heel netjes galopperen op beide zijden, zelfs contragalop.

floeroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:18

heey allemaal
ik krijg woensdag mijn draver
en zij is al ingereden!!!
maar ik wou ff vragen aan de mensen die ook een draver hebben of jullie er ook mee kunnen springen???
en als dat niet kan, is het dan moeilijk om het ze te leren??
nou dank je

oh ja mijn merrie een donkerr bruine merrie en 1.72m
ik mag een naam bedenken want ze heeft geen papieren,
dus als jullie een leuke naam weten voor een merrie met een heeeeeel lief hoofdje....
laat het ff weten ..
dank je Knipoog

groetjes fleur

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:34

nina_rex:ik wissel ook af hoor met mijn draver,we gaan ook regelmatig naar buiten en af en toe lopen we balkjes,en 1 keer per week staat hij lekker een halfuur los in de bak,alleen dressuur zou ook niet leuk zijn Tong uitsteken

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:36

floeroes schreef:
heey allemaal
ik krijg woensdag mijn draver
en zij is al ingereden!!!
maar ik wou ff vragen aan de mensen die ook een draver hebben of jullie er ook mee kunnen springen???
en als dat niet kan, is het dan moeilijk om het ze te leren??
nou dank je

oh ja mijn merrie een donkerr bruine merrie en 1.72m
ik mag een naam bedenken want ze heeft geen papieren,
dus als jullie een leuke naam weten voor een merrie met een heeeeeel lief hoofdje....
laat het ff weten ..
dank je Knipoog

groetjes fleur

leuk zeg,dat je een draver krijgt!veel plezier ermee Haha! uhhmm.. misschien is honey of brownie een leuke naam?sweety?:Pmijne heet marius Leander haha Cool

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:52

Ik rijd met mijn draver ook dressuur.
Ik start nog niet, omdat de galop echt nog niet goed gaat.
Ik wil wel heel graag een keer met hem starten. Knipoog
Foto's in mn profiel.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:55

Sky_Sam_Floo schreef:
Foto's in mn profiel.

leuke draver heb je. het rijden ziet er ook erg netjes en ontspannen uit. en wat is die wit shet schattig. zoals hij daar in het hoge gras staat en ligt, geweldig

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:54

floeroes schreef:
ik mag een naam bedenken want ze heeft geen papieren

Hoe oud is ze? Want als ze echt draver is, heeft ze ook papieren (gehad). Je kunt dan vaak met het chipnummer haar originele naam achterhalen bij de NDR. Lachen

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:53

dolor schreef:
Sky_Sam_Floo schreef:
Foto's in mn profiel.

leuke draver heb je. het rijden ziet er ook erg netjes en ontspannen uit. en wat is die wit shet schattig. zoals hij daar in het hoge gras staat en ligt, geweldig

Dankjewel trouwens nog. Knipoog