Ik heb een slimme pony.. Nou denken jullie.. wat is daar mis mee..? Maar het probleem is dus dat hij soms teveel 'meedenkt'.. Als we in de bossen aan het rijden zijn en we meestal hetzelfde pad bijv. naar rechts nemen.. En ik de volgende keer daar rechtdoor wil, dus gewoon contact houd, maar geen opdracht geef om naar rechts te gaan.. Dan neigt meneer zelf al heel erg sterk om dan toch gauw naar rechts te gaan.. Ik krijg hem dan natuurlijk wel zo ver dat hij toch de kant opgaat waar ik heenwil.. maar hij neigt dus wel om ineens dat pad dan in te schieten..
Ook in hindernissen en meer van dergelijke situaties is dit lastig.. Hebben jullie misschien tips waarmee ik dit kan oplossen?
Ik probeer hem nu al vaker 'voor de gek te houden'.. Door vaker expres andere paden te pakken dan normaal. Wanneer ik toch hetzelfde pad in wil als normaal.. dan zet ik hem soms stil en mag hij pas het pad in als ik dat duidelijk aangeef..
Weten jullie misschien of ik hier goed aan doe.. of beter een ander soort aanpak kan gebruiken?
Alvast bedankt