Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Na een paar dagen ging het al stukken beter en vond ik het heerlijk rijden.
Valt ook te leren natuurlijk, zoals bij mij..
daarom hobbel ik op dit moment nog even door met met gewone zadel, totdat de andere singel er is.
Musetta schreef:Bedankt voor je langere antwoord.![]()
Het bevestigt ergens ook weer mijn twijfel. Aan de ene kant zou het bokken kunnen veroorzaakt worden juist doordat ze de boom niet fijn vindt, aan de andere kant kan ze ook nog onvoorspelbaar zijn door haar jonge leeftijd en ze heeft ook van haar eigen een pittig karakter, waardoor ik haar misschien beter eerst begin te berijden met een zadel waar ik zelf meer steun aan heb.
Misschien is het testen van twee zadels tegelijk in dit geval een goede optie voor mij.
) en het kost ook best wat moeite om dat te veranderen, maar dan heb je ook wat
Ze is nog niet van mij, ze moet eerst nog door de klinische keuring geraken. Het is een startend manegepaard van 4 jaar momenteel. Ik ga het riskeren met boomloos en hopen dat ik blijf zitten als blijkt dat het niet aan het zadel ligt. Ook denk ik dat ze vindt dat het allemaal wat te vlot gaat... van de zomer had ze ook een rustpauze. Ben van plan om rustig te grondwerken en te longeren ook, allemaal dingen waartoe je de kans niet hebt als ze van de manege is. Stap voor stap komen we er vast wel.

Musetta schreef:Ik heb een informerend vraagje over de steun dat een boomloos zadel aan de ruiter geeft. Blijf je moeilijker door bokken zitten met een boomloos zadel dan met een gewoon zadel of... is dat niet duidelijk te zeggen?
), maar nu met een boomloos heb ik echt veel meer steun. Ik krijg ook niet meer zo'n klap in mijn rug als ze weer eens een bokje geeft. Ik zit zelf veel steviger in het zadel.
Misschien moet ik ze dan maar allebei testen en zien of de Cherokee dat bedrag wel waard is. Het belangrijkste is dat ik het gevoel heb veilig te zitten.
Succubi schreef:Je kan ze idd allebei testen, ik wilde ook 2 zadels testen en ze deden daar niet moeilijk over (uiteindelijk bij de cheyenne meteen verliefd geworden dus ik heb er maar 1 getest)
Helaas hadden wij dierenarts kosten en was een nieuw zadel niet haalbaar maar marktplaats bood de oplossing!
Met een beetje mazzel en goed rond kijken kom je vast wel een koopje tegen
... Ik heb gezien dat er maten zijn zoals 1, 2 en Shetty. 1 is voor een paard neem ik aan? Komt het dan nooit voor dat het zadel toch niet past? 
)mariska32 schreef:ik rijd zelf ook boomloos [ook met boom] en wat ik zelf wel een heel groot nadeel vind is dat de beugelriemen niet beveiligd zijn.
kom je met je voet door de beugel zit je ook vast!
jouw paard is een bokker dus ik raad je veiligheidsbeugels aan.