Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MysticTinker schreef:Ik heb ze bij de boerenbond gehaald, een mesje en een vijl (brede vijl, met aan de kant grof en andere kant fijn). En een tang bij de gamma, voor als er een brokkeltje zit. En een paar dikke handschoenen bij de wibra voor 2 euro![]()
Bevalt me prima, ik gebruik eigenlijk bijna alleen de vijl.
Antheman schreef:MysticTinker schreef:Ik heb ze bij de boerenbond gehaald, een mesje en een vijl (brede vijl, met aan de kant grof en andere kant fijn). En een tang bij de gamma, voor als er een brokkeltje zit. En een paar dikke handschoenen bij de wibra voor 2 euro![]()
Bevalt me prima, ik gebruik eigenlijk bijna alleen de vijl.
Wat doe je dan met die tang?
MLoeser schreef:Zo te horen is dat spul van paardnatuurlijk toch het best. Dan koop ik dat wel op de dag van de cursus!
En weet iemand waar je een fijn bekapkrukje kan kopen?

)
. We hebben nog geen onlineshop, daar wordt aan gewerkt. Maar we stonden wel op de NHdag met de spullen. Er zijn nog genoeg krukjes op voorraad
Die s-rasp wil ik er ook nog bij, dat lijkt me wel handig! Arabesk schreef:Ik bekap zelf.
Het verschil is niet in een paar regels uit te leggen. Je zult je toch echt moeten verdiepen in de sites die erover zijn.
De essentie van natuurlijk bekappen is dat je het hele paard natuurlijker gaat houden en voeren. En zijn hoeven bekap je natuurlijk, dat wil zeggen, je bootst de natuurlijke slijtage na. Hier in NL slijten de hoeven te weinig.