Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marcella schreef:Voor de arizona gebruik ik budgetpads en voor de cheyenne de standaard grandeur met wollen onderkant (en die gebruik ik het meeste).
maandagochtend, nog niet helemaal scherp
Marcella schreef:Heb de laatste tijd last van dat er onder de inlages een droge plek blijf en hier komen ook allemaal witte haren bij. En dit is zowel bij de cheyenne als bij de arizona precies dezelfde afdruk. Bredere pommel heb ik geprobeerd, maar nog niet veel succes. Wat tot nog toe het beste werkte was bij de cheyenne de voorkant opvullen met sokken.
Had wel het idee dat de arizona beter lag met de bredere fork.
Voor de arizona gebruik ik budgetpads en voor de cheyenne de standaard grandeur met wollen onderkant (en die gebruik ik het meeste).
De 2 witte vlekken aan weerszijden zijn nog gebeurt bij de vorige eigenaar, maar hierbij wat foto's. En binnenkort komen er nieuwe foto's bij.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TRTGPF4Q
Heb eventueel zitten denken om er een bontje onder te doen met ruggegraad vrijheid, maar twijfel of dat dit wel de oplossing is.
Antheman schreef:Sorry, maar zo te zien is de combi van dit zadel, met deze ruiter en dit paard niet OK.
Waanneer er zulke duidelijke witte plekken zijn, in combi met droge plekken, is de druk daar dus veel te groot.
Ik zou het zadel verkopen.
En vind verkopen niet altijd gelijk een oplossing, want wil eerst weten waardoor dit kom. Marcella schreef:Hoe kom het dan dat ik ruim een jaar met dit zadel zonder enkel probleem gereden heb en nu ineens sinds een maand dit heb......
En dit zijn heel zeker geen schuurplekken.En vind verkopen niet altijd gelijk een oplossing, want wil eerst weten waardoor dit kom.
LilianR schreef:Ligt de ruggengraat wel vrij?
Schuurt/schuift het zadel?
De droge (weet niet of daar ook de witte plekken zitten, beetje moeilijk te zien) zijn waar jou benen liggen. Hier wordt denk ik de meeste druk gegeven, waardoor het er droog blijft.
). Zit nu te denken dat volgens mij wel de ophanging van de stijgbeugelriemen er zit. Maar rij ook al met de gespen naar beneden.
MysticTinker schreef:Volgens mij zitten de plekken net op de plaats waar de beugels hangen.. Doe je veel lichtrijden? Rijdt er misschien sinds kort iemand anders op je paard, die er veel in de beugels staat?
Marcella schreef:Ruggengraad is helemaal vrij. Mooie droog streep over zijn ruggegraad.
De arizona ligt muurvast, maar heel soms schuift de cheyenne wel bij het opstijgen (gebruik wel krukje).
De witte haren zitten precies op de plek waar het droog blijf. Dit vermoedelijk precies de plek voor de voorpommel en dus eigenlijk de plek waar net niets hoor te zit (behalve je k*u*t als je verkeerd rij). Zit nu te denken dat volgens mij wel de ophanging van de stijgbeugelriemen er zit. Maar rij ook al met de gespen naar beneden.
Rij nu op het moment met een haf pad om dit ook uit te proberen.

Schimmelig schreef:Hmm, als ik zo'n topic zie en het betreft een zadel met boom schreeuwt iedereen moord, brand en koop vooral een goed passend zadel, maar hier worden er sokken gebruikt om een zadel passend te maken, no offence hoor maar het klinkt voor mij een beetje vreemd
RianneH schreef:Ik heb alles een beetje doorgelezen en omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met boomloze zadels vroeg ik me iets af:
Jullie zeggen dat de droge plekken komen doordat er (verkeerd) druk wordt gegeven op de stijgbeugels en daar dus teveel druk op komt te staan..
Maar zou dat dan niet juist dichter op de huid komen te liggen en daardoor meer gaan zweten? Of vraag ik nu iets heel doms?
Zoals Schimmelig uitlegd.